Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I noen korte måneder sist vinter var jeg sammen med en mann, litt eldre enn meg (8 år) som etter meget kort tid viste seg å ha store psykiske problemer. Etter mye om og men kom jeg meg bort, men jeg får ikke fred!! Han sender meldinger om alt mulig rart. Sier han skal komme hjem til meg for å hente ting han mener jeg har stjelt fra han osv osv . Jeg har aldri svart på en eneste melding eller tatt telefonen når han ringer, i den tro at han måtte gi seg snart. Men nå har meldingene og telefonene økt på. Skal jeg snakke med han, eller fortsatt svare med taushet?? Når han han egnentlig tenkt å gi seg denne mannen????

Videoannonse
Annonse
Gjest LOTUS78
Skrevet

Si til han at du ikke ønsker å ha noe kontakt. Gir han seg ikke, hadde jeg meldt han til politiet.

Skrevet

Si til han at du ikke ønsker å ha noe kontakt. Gir han seg ikke, hadde jeg meldt han til politiet.

Jeg har jo sagt det til han, da jeg gjorde det slutt med han at jeg aldri mer ville se han eller høre noe fra han mer.Det tror jeg neppe han har glemt....

Han har antagelig en meget dårlig periode nå da, siden det kommer så mange meldinger igjen... Jeg er skikkelig redd han, og synes egentlig det er min feil dette her, for jeg burde sett og hørt det med det samme at mannen er spiltter pine gal... Jeg er livredd for å gjøre noe som kan provosere han...

Gjest Settlers
Skrevet

Jeg mener du skal fortsette å svare med taushet. Usj, så ekkelt da!

Gjest LOTUS78
Skrevet

Jeg har jo sagt det til han, da jeg gjorde det slutt med han at jeg aldri mer ville se han eller høre noe fra han mer.Det tror jeg neppe han har glemt....

Han har antagelig en meget dårlig periode nå da, siden det kommer så mange meldinger igjen... Jeg er skikkelig redd han, og synes egentlig det er min feil dette her, for jeg burde sett og hørt det med det samme at mannen er spiltter pine gal... Jeg er livredd for å gjøre noe som kan provosere han...

Huff, det forstår jeg. Men oppsøker han deg hjemme hos deg eller er det "bare" telfonterror han holder på med.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Sist vinter? Altså for mer enn ett år siden?

Hvis han ikke har gitt seg ennå er det vel ikke så mye som tyder på at han har planer om å gi seg med det første, og det er vel også et tegn på at din taushet ikke funker.

Kanskje du bør ta telefonen og fortelle ham at du ikke har stjålet noe, og at det er på tide å gi seg nå.

Hvis han opptrer truende går du til politiet.

Skrevet

Det har kun vært telefoner og meldinger ja. Så vidt jeg vet har han aldri vært her...men han truer stadig med det, det er det jeg synes er så trasig!! "jeg kommer innen en time" var det i går, jeg var på jobb, og ringte i all hast hjem til datteren min og bad henne skalke og låse. Han får meg til å leve nærmest i fengsel!! Jeg er stadig vekk redd han skal dukke opp, både her hjemme og når jeg er ute. Han har en paranoid personlighetsforstyrrelse, og "klikker" helt uventet og brått... Jeg vurderer nytt hemmelig nr...men det er jo så tungvindt det også!! Når jeg skrev sist vinter mener jeg vinteren som var, det ble slutt på februar.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Nei, ikke svar.

Snakk med Politiet. La dem ta en prat med han. Det bruker å hjelpe med de som bare er plagsomme, men ikke farlige.

Skrevet

Nei, ikke svar.

Snakk med Politiet. La dem ta en prat med han. Det bruker å hjelpe med de som bare er plagsomme, men ikke farlige.

men tror du ikke han vil bli jæ... provosert når han skjønner jeg har ringt politiet?? Jeg er redd han blir værre en nå, og d....

Gjest Hva med en sjanse først
Skrevet

Nei, ikke svar.

Sikkert en god ide å ringe politiet, men for mannens skyld tror jeg jeg ville advart han om det først. Altså gitt ham en sjanse. Si ifra at hvis han ikke gir seg så kontakter du politiet. Du sier jo du aldri har svart ham, og det er vel fair å gi ham en sjanse til å slutte selv før politiet kobles inn.

Skrevet

Sikkert en god ide å ringe politiet, men for mannens skyld tror jeg jeg ville advart han om det først. Altså gitt ham en sjanse. Si ifra at hvis han ikke gir seg så kontakter du politiet. Du sier jo du aldri har svart ham, og det er vel fair å gi ham en sjanse til å slutte selv før politiet kobles inn.

Å ta kontakt med han nå, uansett innhold, vil sansynligvis bare gi han mer ved til bålet.....

Skrevet

men tror du ikke han vil bli jæ... provosert når han skjønner jeg har ringt politiet?? Jeg er redd han blir værre en nå, og d....

Jeg ville fulgt rådet til NHD.

Og det aller siste jeg ville gjort var å svare han på noen som helst måte - uansett innhold i svaret.

Skrevet

Få deg hemmelig nummer først og fremst.... det er faktisk ganske enkelt å ordne og du slipper plaging i lengden. Om du likevel ikke skaffer nytt nr så _aldri_ svar, vær konsekvent her.

Gjest lacrylen
Skrevet

Sist vinter? Altså for mer enn ett år siden?

Hvis han ikke har gitt seg ennå er det vel ikke så mye som tyder på at han har planer om å gi seg med det første, og det er vel også et tegn på at din taushet ikke funker.

Kanskje du bør ta telefonen og fortelle ham at du ikke har stjålet noe, og at det er på tide å gi seg nå.

Hvis han opptrer truende går du til politiet.

Hvis han har en paranoid personlighetsforstyrrelse er det lettere enn sagt enn gjort å si at hun ikke har stjålet noe, selv om det ikke er tilfelle..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...