Gå til innhold

Urteit spørsmål!

Anbefalte innlegg

Gjest theoline
Skrevet

Jeg har lyst å bestille klær fra E-bay, og lurer på følgende:

Blir tollen den samme uansett hvilket land varen kommer fra?

Er det mye dyrere frakt fra USA, Canada, Australia. kontra England, Tyskland og Danmark?

Er redd for å bli flådd, men samtidig virker det veldig billig da!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du betaler da ikke toll på Ebay! Be selger om å skrive "gift" på pakken din. Vips, så slipper du unna tollen. Portopriser varierer, men er som oftest rundt en 20 $ fra de fleste steder.

Skrevet

Du betaler da ikke toll på Ebay! Be selger om å skrive "gift" på pakken din. Vips, så slipper du unna tollen. Portopriser varierer, men er som oftest rundt en 20 $ fra de fleste steder.

Men hvis man handler noe der til rundt 25000 kr, betaler man ikke toll da heller. Den samme tingen koster 37000 + moms her i Norge.

Skrevet

Men hvis man handler noe der til rundt 25000 kr, betaler man ikke toll da heller. Den samme tingen koster 37000 + moms her i Norge.

Ah, det stemmer, ved så høye beløp tror jeg ikke man kommer unna tollen. Isåfall må man lyve om gjenstandens verdi i varedeklarasjonen på pakken, men de kan jo åpne pakken og sjekke også. Vet at grensa er på over 1000 kr, men ikke hvor mye nøyaktig....

Skrevet

Det er ikke toll på varer til norge. Det er imidlertid moms på alle varer over 200,-.

"............................................"

Skrevet

Ah, det stemmer, ved så høye beløp tror jeg ikke man kommer unna tollen. Isåfall må man lyve om gjenstandens verdi i varedeklarasjonen på pakken, men de kan jo åpne pakken og sjekke også. Vet at grensa er på over 1000 kr, men ikke hvor mye nøyaktig....

Grensa på tollfrihet ifbm. gaver er ikke på over 1000, den er på eksakt 1000 :-)

Skrevet

Grensa på tollfrihet ifbm. gaver er ikke på over 1000, den er på eksakt 1000 :-)

Okei:)

Handler bare klær og slikt der uansett, jeg, så har ennå ikke kommet oppi et slikt beløp!

Skrevet

Takk for svar, ja da kan man like gjerne handle hjemme antagelig og så har man garanti også :o)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men gift-løsningen er ikke bankers.

Det hender at dvd-filmer jeg har bestilt blir åpnet av tollen. Ikke ofte, men det har skjedd. Selv om det har stått pris godt under grensa utenpå pakka.

Men det skader naturligvis ikke å be om å få varen tilsendt som gave. Stort sett går det vel bra, og uansett taper man ikke noe på forsøket.

Gjest theoline
Skrevet

Hmm, virker som om du har prøvd dette før du!

Men hva er pay-pal for noe, nytter det ikke å betale med Visa eller Mastercard?

Og sist men ikke minst, er det noe å spare på å kjøpe klær der da?

Skrevet

Men gift-løsningen er ikke bankers.

Det hender at dvd-filmer jeg har bestilt blir åpnet av tollen. Ikke ofte, men det har skjedd. Selv om det har stått pris godt under grensa utenpå pakka.

Men det skader naturligvis ikke å be om å få varen tilsendt som gave. Stort sett går det vel bra, og uansett taper man ikke noe på forsøket.

Virker litt tilfeldig hva de åpner og ikke. Jeg har bestilt ca 60 ganger fra Ebay (ikke andre steder), og har bare opplevd at de har åpnet pakken 2 ganger (sko). Begge gangene var det pakker fra UK, mens de andre forsendelsene bare har vært fra USA.

Skrevet

Bruker PayPal med VISA, fungerer best det synes jeg:) Regner med du kan bruke Mastercard der også.

Men om det er billigst? Oi...det spørs hvilke klær du skal ha. Merkleklær - ja!! Men jeg ville holdt meg unna klær fra Abercrombie, Rock&Republic og slike saker nå, er mye replica/falske saker til blodpris der.

Skrevet

Det er ikke toll på varer til norge. Det er imidlertid moms på alle varer over 200,-.

Det er vel egentlig toll på klær fra land utenom EF/EFTA.

Skrevet

PayPal er en slags mellom-sak som du kan registrere deg og dine betalingskort på. Du får kvittering via e-post når du har betalt, og det er ganske sikkert i bruk, og det beste alternativet dersom du er redd for å bli svindlet.

Registrer deg på PayPal før du handler så du har det i orden, og sjekk at auksjonene du byr på kan betales via PayPal (liten blå P ved siden av pris og bud-oversikten)

Skrevet

Det er vel egentlig toll på klær fra land utenom EF/EFTA.

Ja, det stemmer - jeg skulle ha presisert det. Men det er stort sett også det eneste som er tollbelagt.

Skrevet

Eller "Samples, no value" eller "20 US$".

Skrevet

Bare vær klar over at hvis pakken ikke kommer fra en privatperson, hjelper det ikke om det står "gift" på den.

Da må verdien skrives ned. De fleste gjør gjerne det også.

Portoen på det jeg kjøper kommer svært sjelden opp i $20. Halvparten er mer vanlig, men så handler jeg mest barneklær og perler da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...