Gå til innhold

FU.: Spiser dere rester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker fra barndommen at på slutten av uka hadde vi ofte restemiddag med rundt 3-4 retter på én gang.

Nå spiser vi aldri rester.

Hva med dere? Hvordan gjør dere dette, blander og lager ny rett eller varmer alt for seg?

Videoannonse
Annonse
Gjest Princess Peach
Skrevet

Prøver å beregne slik at det ikke blir rester, men hvis det er mye igjen, så spiser vi det neste dag. Tenker da på pizza, taco, kyllingrester og denslags.

Hvis det blir bare et par poteter eller litt ris eller saus til overs, så kaster jeg det.

Restemiddag kan være godt, det! :)

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Spiser rester hvis maten er ordentlig. Men det trenger ikke absolutt være til middag, kan godt være et mellommåltid eller en lunsj. Spørs litt hvor mye rester det er snakk om.

Varmer det som oftest som det det er fra før. sjelden vi lager noe annet av det. Men det hender at restegrønsaker eller små kjøttbiter kan havne i en omelett.

Gjest Mom33
Skrevet

Vi spiser rester, ja, om det blir. Når jeg sier vi, mener jeg gubben...

Gjest midia
Skrevet

Nei det går i søpla, bruker å beregne sånn akkurat nok vi så det blir ikke så mye å kaste.

Taco bruker jeg og sønnen å lage når vi er alene å da lager vi så vi har i to dager for det er så godt!

Skrevet

Ja, spiser rester, men som oftest fra dagen før.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg tror innimellom at jeg spiser rester, jeg pakker de nemlig i plastbokser, setter dem i kjøleskapet...Og glemmer.

Og lager sånn sett hyggelige små "supriseparies" for meg selv i kjøleskapet mitt med jevne mellomrom..Blæh! ;-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg tror innimellom at jeg spiser rester, jeg pakker de nemlig i plastbokser, setter dem i kjøleskapet...Og glemmer.

Og lager sånn sett hyggelige små "supriseparies" for meg selv i kjøleskapet mitt med jevne mellomrom..Blæh! ;-)

Hehe, den overraskelsen har jeg også vært ute for, gitt. Det er liksom ikke lov å hive maten før den har stått en viss tid i kjøleskapet. ;)

laguna1365380434
Skrevet

Hehe, den overraskelsen har jeg også vært ute for, gitt. Det er liksom ikke lov å hive maten før den har stått en viss tid i kjøleskapet. ;)

Nettopp..uke, halvannen i kjøleskap, sånn at den blir _skikkelig_ ekkel..Så søppelkasse..;-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Nettopp..uke, halvannen i kjøleskap, sånn at den blir _skikkelig_ ekkel..Så søppelkasse..;-)

Kunne spart seg mye traumer med å bare hive den med en gang, men neida... Må jo tenke på de sultne barna i Afrika!

Skrevet

Jeg har den skumle vanen at jeg spiser restene til kvelds, så vi har aldri noe å lage restemiddag av:-)

Skrevet

Prøver å spise opp restene, slik at vi slipper å kaste maten. Naturligvis ikke hvis maten er ødelagt.

Skrevet

Hvis jeg har rester som er verdt å ta vare på, så går de som regel i gapet dagen etter.

"............................................."

bugge -jenta
Skrevet

Min mann er en levende søppelbøtte for rester. Det er derfor aldri noe igjen til restemiddag på slutten av uka.

Men jeg liker ikke å kaste mat, og blir sjokkert når jeg ser hva enkelte kaster.

Skrevet

Ja, jeg sparer nesten alltid mat som blir til overs etter en middag og spiser det i en eller annen form dagen etter (eller to dager etter).

Mandag hadde vi f.eks. kyllingfileter til middag. Det ble tre til overs, og den minste pakka jeg i folie og la i matboksen til 2. klassingen (i tillegg til brødskivene) i går, og de to andre spiste 6. klassingen og jeg til middag. Jeg spiste potetsalat og grønn salat ved siden av, og han spiste nudler.

(Far jobba sent, og 2. klassingen var hos en venninne og spiste der.)

Skrevet

Hehe, jeg glemte en gang et halvt kneippbrød i en plastpose på hybel'n da jeg dro hjem til jul...

...Da jeg dro tilbake igjen i januar lurte jeg en stund på hvem som hadde etterlatt en klump med sånn grønn greie man stikker blomster i (vet du hva jeg mener?) på kjøkkenbenken min, før den grusomme sannheten gikk opp for meg.

*urk*

;-)

Skrevet

Vi spiser sjelden restemat. Bare hvis det er noe spesielt godt, og det er mye igjen :o)

Jeg er fæl til å kaste rester. Hater å ha kjøleskapet fullt av gamle middagsrester jeg vet at ingen kommer til å ville ha.

Skrevet

Jeg er ikke glad i rester, men mannen min spiser alt som er senere på dagen. Jeg pleier å si "Alt går i grisen" ;)

Har vi fiskerester lager jeg fiskegrateng av det.

laguna1365380434
Skrevet

Hehe, jeg glemte en gang et halvt kneippbrød i en plastpose på hybel'n da jeg dro hjem til jul...

...Da jeg dro tilbake igjen i januar lurte jeg en stund på hvem som hadde etterlatt en klump med sånn grønn greie man stikker blomster i (vet du hva jeg mener?) på kjøkkenbenken min, før den grusomme sannheten gikk opp for meg.

*urk*

;-)

*LOL* Ajaj! ;-)

Skrevet

Ofte blir restemat pålegg eller lunsj (i helgene). Restemiddag med 3-4 forskjellige middager tror jeg aldri jeg har laget.

Men det blir ikke mye jeg kaster.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...