Gå til innhold

Har der tenkt over datoen?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434
Skrevet

Det må tolkes av allvitende prester.

Eller andre med heftig syre eller fleinsopp konsum..;-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

22

• Prozak

5

• ShitDiddelyDo

5

• keinstein

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Lucy Lou
Skrevet

Bra premireredato da, det får en si..;-)

Og håper tanteungen kommer snart da..Spennende! :-)

Ja kjempespennende! :)

Jeg blir helt rørt hver gang jeg ser disse små babyene. Egentlig er det vel min egen klokke som tikker tenker jeg ;)

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Ja ikke sant, det tror i alle fall jeg. Men jeg elsker jo grøssere da :D

Grøssere kan være morsomme så lenge de er litt fantasifulle. Blir det for realistisk, hender det jeg synes det blir litt tøff kost.

På den annen side - blir det for overlesset, bare gjesper jeg.

laguna1365380434
Skrevet

...men siden vi lever i en sekularisert tid der satanisme er redusert til diverse komiske innslag i grand prix, er det kanskje ikke så mye håp for deres slagkraft...

hi-hi!

Hehehe! Du sier noe der! ;-)

Skrevet

Eller andre med heftig syre eller fleinsopp konsum..;-)

Eller en livlig forfatter med sans for profitt, bok- og filmsalg.

Skrevet

Om man skulle tro at verden skulle gå under 06.06.06 så skulle den gått under flere ganger de siste tusen år.

Spesielt skulle den gått under 6/6 i år 6.

Da burde VIRKELIG ha gått til dunders da.

Gjest Lucy Lou
Skrevet

Grøssere kan være morsomme så lenge de er litt fantasifulle. Blir det for realistisk, hender det jeg synes det blir litt tøff kost.

På den annen side - blir det for overlesset, bare gjesper jeg.

Så sant så sant, kan ikke være alt for realistisk. jeg har nemlig alt for god fantasi, og er som en unge når jeg legger meg. Ser skygger og konturer overalt, hehe :D

Så litt fantasi er ikke å forakte nei. Har aldri sett "The Omen". Er spent på den ja.

laguna1365380434
Skrevet

Om man skulle tro at verden skulle gå under 06.06.06 så skulle den gått under flere ganger de siste tusen år.

Joda..Så klart..Men det er noen..Men jeg husker neggu ikke hvem..Som mente at idag er D-dagen..Hvem, hvem hvem?!

Men det er jo maange kjente dommedager..det var en i år 2000 og en i 1970 eller 71 vet jeg. Den ble jo til og med alvorig hausa opp, ble den ikke?

:-)

Skrevet

Joda..Så klart..Men det er noen..Men jeg husker neggu ikke hvem..Som mente at idag er D-dagen..Hvem, hvem hvem?!

Men det er jo maange kjente dommedager..det var en i år 2000 og en i 1970 eller 71 vet jeg. Den ble jo til og med alvorig hausa opp, ble den ikke?

Virkelig? hmm har jeg ikke fått med meg.

Ikke at jeg bryr meg heller om slike ting :)

laguna1365380434
Skrevet

Virkelig? hmm har jeg ikke fått med meg.

Ikke at jeg bryr meg heller om slike ting :)

Å..jeg brydde meg MASSE om det når jeg var liten, veit jeg..Jeg måtte omtrent til sånn sjeledoktor da jeg var en åtte-ni..Fordi jeg hadde plukket opp en eller annen usannsynelig spådom om "three antichrists" - hvorav den ene kulle være Reagan og verden skulle gå under med ham. Denne skremte vettet av meg..Jeg var slitsom, det kan jeg både huske, og mutter har sagt så..Hehe..

Men det var på åttitallet..Så tydeligvis skulle det være en dommedag da også. Dæven.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Så sant så sant, kan ikke være alt for realistisk. jeg har nemlig alt for god fantasi, og er som en unge når jeg legger meg. Ser skygger og konturer overalt, hehe :D

Så litt fantasi er ikke å forakte nei. Har aldri sett "The Omen". Er spent på den ja.

Den er sikkert litt artig.

(bøøøhhh...)

:-{

Gjest PandaMiranda
Skrevet

...egentlig utrolig at det må en tidsregning til for at verden liksom skal gå under.

Var de liksom ikke i faresonen før den tid...?

Forresten har vel verden gått under mange ganger allerede. For eksempel da dinosaurene døde ut. Da gikk verden under. For dem. Og så har vi jo istiden. De fleste strøyk jo med da. Bare noen få bragte oss videre mot nye underganger...

(tjo-hei, for en optimisme!)

Skrevet

Vet ikke om det er noen spesiell gjøk som har spådd det - bortsett fra at 666 er The Number of the Beast (Joh. 13:16-18).

"..............................................."

Gjest trond-h
Skrevet

Jammen dette er jo lett kryptisk og mystisk..Skulle alt dette skje i dag? ;-) Eller er dt bare tallet til dyret, sånn på pynt, nesten som et fornavn? ;-)

Forøvrig er det vel ikke tvil om at den godeste Johannes var en foregngsmann på LSD! Timothy Leary, gå og legg deg! ;-P

"Jammen dette er jo lett kryptisk og mystisk..Skulle alt dette skje i dag? ;-) Eller er dt bare tallet til dyret, sånn på pynt, nesten som et fornavn? ;-)"

Ikke i dag selvfølgelig. Tallet har sammenheng med navnet til en mannsperson i langt inn i fremtiden og knyttes ofte til den aller ytterste ondskap. Denne til da ukjente fyren overtar makt fra ti personer (presidenter eller konger eller lignende). I begynnelsen blir opinionen lurt trill rundt. Til å begynne med får han mye sympati og mange tilhengere. Så viser det seg at han har en skjult, grusom agenda. Når opinionen finner sannheten om ham, er det for sent å gjøre noe. Og det verste er at han er besatt av den onde og derfor gjør den ondes vilje fullt ut. Men de som har brydd seg om å undersøke nærmere, trenger ikke være redde.

Men tilbake til tallet. Man får ikke vite hva mannen heter. Tallet 666 er utgangspunkt for å regne ut om navnet på en maktperson stemmer med den Johannes omtaler. Noen regner med at det skjer ut fra ulike tallverdier bokstaver, f.eks. gematria. Se

http://en.wikipedia.org/wiki/Gematria

Selve Åpenbaringen kombinert med Daniels bok har vært inspirasjonskilde til mange bøker og filmer, f.eks. bøkene og spenningsfilmene i "Left Behind"-serien (egentlig en ikke så altfor fjern fremtidsroman om noen personer i nordlige USA og noen fra Europa). Har du sansen for mystiske hendelser, intriger, farlig "spill" og spenning finner du det i "Left Behind"-serien. Forfatterne har prøvd å tilpasse hendelsene slik at det best mulig skal sammenfalle med Åpenbaringen og Daniels bok.

"Forøvrig er det vel ikke tvil om at den godeste Johannes var en foregngsmann på LSD! "

Oj, "den godeste Johannes" satt i fangenskap/forvist på øya Patmos i Egeerhavet da han skrev boken. Neppe mulighet til "technicolor of brain" der, særlig ikke på et kunstig stoff tilgjengelig fra 1960-årene. :-) Underlig litteratur ? Å ja, bisarr til det ytterste.

Skrevet

*LOLOL* Kanskje vi burde..;-P

Kom igjen Grishnak, laoss få litt real satanisme og stavkiskeaske..Errere PINGLER eller?! Lissom onde?!

Heh. Kunne vært noe! ;-P

"Kom igjen Grishnak, laoss få litt real satanisme og stavkiskeaske..Errere PINGLER eller?! Lissom onde?!"

Du er helt ute, ass! Har du ikke fått med deg at Vikernes ikke er satanist lenger? Han gikk over til å bli skinhead i fengselet, for mange år siden. Gud (no pun intended) vet hva han er nå.

"..........................................."

Skrevet

...men siden vi lever i en sekularisert tid der satanisme er redusert til diverse komiske innslag i grand prix, er det kanskje ikke så mye håp for deres slagkraft...

hi-hi!

Å nei....vær så snill...slutt å kalle monstre for satanisme....please! Det er mye morsom "satanisme" rundt omkring, og poenget ditt er bra. Men disse monsterrockerne i gp er ikke engang lekesatanister.

laguna1365380434
Skrevet

Vet ikke om det er noen spesiell gjøk som har spådd det - bortsett fra at 666 er The Number of the Beast (Joh. 13:16-18).

"..............................................."

Hm..Jeg som trodde det var en spesiell gjøk..Men på den annen side..Detta har jeg virkelig ikke greie på! :-)

(jeg bare prøver å rote opp noe som befinner seg laaangt bak i skallen et sted..)

laguna1365380434
Skrevet

"Kom igjen Grishnak, laoss få litt real satanisme og stavkiskeaske..Errere PINGLER eller?! Lissom onde?!"

Du er helt ute, ass! Har du ikke fått med deg at Vikernes ikke er satanist lenger? Han gikk over til å bli skinhead i fengselet, for mange år siden. Gud (no pun intended) vet hva han er nå.

Jammen det stemmer det jo! Hah..Det hadde jeg jammen glemt..Sa ikke han noe i den fobindelse også, noe over temaet at"slaver har langt hår"..- Og fikk dermed gjennomgå krafti i fengslet av "slavene"...Eller det der bare nok en Grevenmyte?

Skrevet

Jeg har gått og headbanga og gaula på 666 the number of det beast i hele dag, så nå synes jeg det er på tide at det skjer noe her! :-)

Hvor _er_ antikrist?

Hvem var det som hadde den igjen? Maiden, eller? *hjernesvinn*

laguna1365380434
Skrevet

"Jammen dette er jo lett kryptisk og mystisk..Skulle alt dette skje i dag? ;-) Eller er dt bare tallet til dyret, sånn på pynt, nesten som et fornavn? ;-)"

Ikke i dag selvfølgelig. Tallet har sammenheng med navnet til en mannsperson i langt inn i fremtiden og knyttes ofte til den aller ytterste ondskap. Denne til da ukjente fyren overtar makt fra ti personer (presidenter eller konger eller lignende). I begynnelsen blir opinionen lurt trill rundt. Til å begynne med får han mye sympati og mange tilhengere. Så viser det seg at han har en skjult, grusom agenda. Når opinionen finner sannheten om ham, er det for sent å gjøre noe. Og det verste er at han er besatt av den onde og derfor gjør den ondes vilje fullt ut. Men de som har brydd seg om å undersøke nærmere, trenger ikke være redde.

Men tilbake til tallet. Man får ikke vite hva mannen heter. Tallet 666 er utgangspunkt for å regne ut om navnet på en maktperson stemmer med den Johannes omtaler. Noen regner med at det skjer ut fra ulike tallverdier bokstaver, f.eks. gematria. Se

http://en.wikipedia.org/wiki/Gematria

Selve Åpenbaringen kombinert med Daniels bok har vært inspirasjonskilde til mange bøker og filmer, f.eks. bøkene og spenningsfilmene i "Left Behind"-serien (egentlig en ikke så altfor fjern fremtidsroman om noen personer i nordlige USA og noen fra Europa). Har du sansen for mystiske hendelser, intriger, farlig "spill" og spenning finner du det i "Left Behind"-serien. Forfatterne har prøvd å tilpasse hendelsene slik at det best mulig skal sammenfalle med Åpenbaringen og Daniels bok.

"Forøvrig er det vel ikke tvil om at den godeste Johannes var en foregngsmann på LSD! "

Oj, "den godeste Johannes" satt i fangenskap/forvist på øya Patmos i Egeerhavet da han skrev boken. Neppe mulighet til "technicolor of brain" der, særlig ikke på et kunstig stoff tilgjengelig fra 1960-årene. :-) Underlig litteratur ? Å ja, bisarr til det ytterste.

Jeg tøysa litt med den LSDèn da..Dro en vits, liksom..;-)

Men tusen takk for langt og lærd svar. Det var faktisk veldig interessant, og jeg skal kikke mere på det. Jeg vet alt for lite om alt for mye!

Takk for at du gadd å fylle inn noen tomme hull.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...