Gå til innhold

Har der tenkt over datoen?

Anbefalte innlegg

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Å nei....vær så snill...slutt å kalle monstre for satanisme....please! Det er mye morsom "satanisme" rundt omkring, og poenget ditt er bra. Men disse monsterrockerne i gp er ikke engang lekesatanister.

"..........................................."

Jammen Wigwam, da? Ikke bare bitte-bitte-bitte-litt satanistiske, sånn på liksom?

Jeg vet at hverken de eller lordi er satanister, men kostymene er jo nesten beslektet?

Forresten var det noen som hadde en morsom link her på DOL en gang til noen skikkelig tungsminkete heavy-rockere... De var utrolig søte, men antakelig prøvde de å se onde ut.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

22

• Prozak

5

• ShitDiddelyDo

5

• keinstein

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har gått og headbanga og gaula på 666 the number of det beast i hele dag, så nå synes jeg det er på tide at det skjer noe her! :-)

Hvor _er_ antikrist?

Hvem var det som hadde den igjen? Maiden, eller? *hjernesvinn*

Maiden! :-) Også finnes det faktisk en jævlig sløy langsom versjon, men jeg husker ikke av hvem.. Men den er blandt annet på soundtracket til "spun"..

Ja..Her går man og nynner..Og hva skjer? Ikke mye!.. *S* Hm..;-)

Gjest Nardra
Skrevet

Ingen kjenner dagen eller timen det skal skje, ikke en gang englene i himmelen.

Ang. 666 så er det dyrets merke. På endetiden er det snakk om dyrets merke 666. Kun de som ikke er kristne kan ta på seg merket 666 i panna eller på hånda. De som ikke tar merket får hverken kjøpt mat eller drikke mener jeg å huske. De som står fast ved troen går ikke i fortapelsen.

Mener det var slik jeg fikk fortalt en gang i tiden.

laguna1365380434
Skrevet

Ingen kjenner dagen eller timen det skal skje, ikke en gang englene i himmelen.

Ang. 666 så er det dyrets merke. På endetiden er det snakk om dyrets merke 666. Kun de som ikke er kristne kan ta på seg merket 666 i panna eller på hånda. De som ikke tar merket får hverken kjøpt mat eller drikke mener jeg å huske. De som står fast ved troen går ikke i fortapelsen.

Mener det var slik jeg fikk fortalt en gang i tiden.

Allright! Var det sånn DET var! Takk! :-)

Gjest trond-h
Skrevet

Jeg tøysa litt med den LSDèn da..Dro en vits, liksom..;-)

Men tusen takk for langt og lærd svar. Det var faktisk veldig interessant, og jeg skal kikke mere på det. Jeg vet alt for lite om alt for mye!

Takk for at du gadd å fylle inn noen tomme hull.

:-)

"Jeg tøysa litt med den LSDèn da..Dro en vits, liksom..;-)"

:-) Det ante meg også !

"Men tusen takk for langt og lærd svar."

Bare hyggelig. :-)

Skrevet

Jammen Wigwam, da? Ikke bare bitte-bitte-bitte-litt satanistiske, sånn på liksom?

Jeg vet at hverken de eller lordi er satanister, men kostymene er jo nesten beslektet?

Forresten var det noen som hadde en morsom link her på DOL en gang til noen skikkelig tungsminkete heavy-rockere... De var utrolig søte, men antakelig prøvde de å se onde ut.

"Jammen Wigwam, da? Ikke bare bitte-bitte-bitte-litt satanistiske, sånn på liksom?"

Overhodet ikke. Tvert imot, faktisk. Glamrock er mer mot ren glad-musikk. Såkalt "satanrock" (black metal etc.) er dystert og tungt. Wigwam er lett og skingrende.

"Jeg vet at hverken de eller lordi er satanister, men kostymene er jo nesten beslektet?"

Kostymene til wigwam er da amerikanske flagg og tøyremser. Ikke akkurat satanistisk. Og kostymene til disse lordi-gutta er like beslektet med satanisme som f.eks monstrene i ringenes herre. Altså, ikke i det hele tatt.

Satankostymer/sminke er som regel mørke klær og liksminke i en eller annen veriant.

Skrevet

Jammen det stemmer det jo! Hah..Det hadde jeg jammen glemt..Sa ikke han noe i den fobindelse også, noe over temaet at"slaver har langt hår"..- Og fikk dermed gjennomgå krafti i fengslet av "slavene"...Eller det der bare nok en Grevenmyte?

Stemmer sikkert. Han hadde vel snublet over et eller annet historisk, revet det ut av sammenhengen, og konstruert et eller annet "intelligent" poeng ut av det. En skikkelig turbohjerne, den gutten :-)

"..............................................."

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg har hørt på Black Sabbath i dag.

Men jeg ser ingen dyrkere likevel. Ingen satan eller noe.

Gjest PandaMiranda
Skrevet

"Jammen Wigwam, da? Ikke bare bitte-bitte-bitte-litt satanistiske, sånn på liksom?"

Overhodet ikke. Tvert imot, faktisk. Glamrock er mer mot ren glad-musikk. Såkalt "satanrock" (black metal etc.) er dystert og tungt. Wigwam er lett og skingrende.

"Jeg vet at hverken de eller lordi er satanister, men kostymene er jo nesten beslektet?"

Kostymene til wigwam er da amerikanske flagg og tøyremser. Ikke akkurat satanistisk. Og kostymene til disse lordi-gutta er like beslektet med satanisme som f.eks monstrene i ringenes herre. Altså, ikke i det hele tatt.

Satankostymer/sminke er som regel mørke klær og liksminke i en eller annen veriant.

Men satankostymer og -sminke blir også fort litt søtt og komisk.

Mors lille rampegutt som prøver å være tøff, liksom...

laguna1365380434
Skrevet

Jeg har hørt på Black Sabbath i dag.

Men jeg ser ingen dyrkere likevel. Ingen satan eller noe.

Nei, det ble litt pisslunka dette altså! ;-)

ikke et eneste brent våpenhus ngang..ikkeno! ;-P

laguna1365380434
Skrevet

Stemmer sikkert. Han hadde vel snublet over et eller annet historisk, revet det ut av sammenhengen, og konstruert et eller annet "intelligent" poeng ut av det. En skikkelig turbohjerne, den gutten :-)

"..............................................."

Hehe..Ja..Jeg har ikke inntrykk av at han var den skærpeste kniven i skuffen, stakkar..;-P

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, det ble litt pisslunka dette altså! ;-)

ikke et eneste brent våpenhus ngang..ikkeno! ;-P

Vel, dagen er ikke omme ennå. :)

Skrevet

Men satankostymer og -sminke blir også fort litt søtt og komisk.

Mors lille rampegutt som prøver å være tøff, liksom...

Hehe. Enig. Som Otto Jespersens Barron Blod bare på ordentlig;-)

laguna1365380434
Skrevet

Vel, dagen er ikke omme ennå. :)

Selvfølgelig helt tilfelle.. Men ting føles liksom så dagligdags..Jeg har vondt for å forestille meg både a det begynner å regne frosker ved midnatt eller at satanistene våkner av dvalen og gjør et kjempe comeback i løpet av et par skarve timer..;-)

Men tenk hvis for eksempel Carola eller Valgred eller noe plutselig og uventet føder en baby!? :-o Da er det dfintivt antikrist, og vi går skumle og mørke tider i vente.. sånn for eksempel..;-)

*tenker ut eerie ting*

Har de vært noe vi kan tolke skummelt på nyhetene i dag? hmmmm!

Gjest PandaMiranda
Skrevet

Hehe. Enig. Som Otto Jespersens Barron Blod bare på ordentlig;-)

Ja, han er skikkelig nusselig...

tihi!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Selvfølgelig helt tilfelle.. Men ting føles liksom så dagligdags..Jeg har vondt for å forestille meg både a det begynner å regne frosker ved midnatt eller at satanistene våkner av dvalen og gjør et kjempe comeback i løpet av et par skarve timer..;-)

Men tenk hvis for eksempel Carola eller Valgred eller noe plutselig og uventet føder en baby!? :-o Da er det dfintivt antikrist, og vi går skumle og mørke tider i vente.. sånn for eksempel..;-)

*tenker ut eerie ting*

Har de vært noe vi kan tolke skummelt på nyhetene i dag? hmmmm!

Skummelt og skummelt. Det er jo Svenske Flaggornas dag i vårt kjære naboland. Jeg vil tro svenskeknugen har uttalt seg litt i den forbindelse. Det er jo alltid litt skummelt. Selv om det stort sett er mest morsomt.

Jeg skulle ønske vår konge var litt mer som svenskekungen. En konge som snakker før han tenker og generelt tenker særdeles lite, snakker varmt om enevelder og diktaturer og skulle ønske Sverige kunne lære litt av slike land - det er en konge etter min smak. :)

laguna1365380434
Skrevet

Skummelt og skummelt. Det er jo Svenske Flaggornas dag i vårt kjære naboland. Jeg vil tro svenskeknugen har uttalt seg litt i den forbindelse. Det er jo alltid litt skummelt. Selv om det stort sett er mest morsomt.

Jeg skulle ønske vår konge var litt mer som svenskekungen. En konge som snakker før han tenker og generelt tenker særdeles lite, snakker varmt om enevelder og diktaturer og skulle ønske Sverige kunne lære litt av slike land - det er en konge etter min smak. :)

*LOL* Knugen ja..Han er Knuge! :-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

*LOL* Knugen ja..Han er Knuge! :-)

Han knuge, ja. Jeg liker den mannen der. :)

Etter å ha vært konge i tre år, giftet Carl Gustaf seg i 1976 med tyskfødte Silvia Sommerlath. Året etter fikk paret sitt første barn, datteren Victoria. Kongen benyttet anledningen til å uttale seg om kvinnelig tronfølge:

- Jobben er for tung for en jente.

Senest i vinter gjentok han at han egentlig mener prins Carl Philip burde vært tronfølger. Hva hans danske kusine, Margrethe II, eller fjernere britiske slektning, Elizabeth II, syntes om uttalelsene, er ikke kjent.

Geografisk forvirring

I 1978 kom nok et hjertesukk:

- Jeg liker ikke å åpne kjernekraftverk, men gjør det jeg får beskjed om.

I 1985 besøkte kungen Arboga i forbindelse med feiringen av 550-årsminnet for Sveriges første riksdag. Han åpnet talen til de 10.000 fremmøtte med ordene «Kjære ørebroere». Ørebro ligger riktignok bare fire mil fra Arboga, men for de fremmøtte, opplevdes dette som en fornærmelse.

Samme år åpnet Carl Gustaf en legekonferanse om stivkrampe med ordene: - Tema for dagen er brannskader.

Fornærmet Gro

1985 var et dårlig år. Kungen åpnet han en ny ferjestrekning med de legendariske ordene:

- Jeg innvier herved ferjen som skal gå mellom…mellom…mellom holdeplassene.

Fire år senere fant Carl Gustaf det betimelig å kommentere den norske selfangsten, og skapte misnøye både hos statsministeren og det norske folk:

- Hvis ikke Gro Harlem Brundtland klarer å ta hånd om selproblemet, så lurer jeg på hvordan hun skal kunne ta hånd om det norske folket?

Fortsatt populær

I 1995 innviet han et laboratorium og et miljøinstitutt i Lund i nærvær av skolens rektor: - Ærede rektor ved Uppsala universitet.

Lund ligger ved Malmö, Uppsala ikke langt fra Stockholm.

Siste gang kongen var i riktig hardt vær, var etter juletalen han holdt i 2002, hvor han ba folk ta seg selv i nakken, og gjøre sitt beste. Utsagnet falt slik at det kunne oppfattes som en særskilt oppfordring til hjemløse og andre i en vanskelig livssituasjon.

Flere politikere mente nok var nok, og etterlyste ny debatt om innføring av republikk. En måned senere viste imidlertid en meningsmåling at åtte av ti svensker vil beholde monarkiet som statsform. Andre målinger har vist at kongen er en av Sveriges mest populære personer.

I februar 2004 sjokkerte Carl Gustaf igjen da han var på besøk i Brunei der sultanen er eneveldig hersker. Han karakteriserte den gang landet som fritt og åpent, noe som fikk demokratiforkjempere i hele Sverige til å rase.

(Kilde: Aftonbladet)

laguna1365380434
Skrevet

Han knuge, ja. Jeg liker den mannen der. :)

Etter å ha vært konge i tre år, giftet Carl Gustaf seg i 1976 med tyskfødte Silvia Sommerlath. Året etter fikk paret sitt første barn, datteren Victoria. Kongen benyttet anledningen til å uttale seg om kvinnelig tronfølge:

- Jobben er for tung for en jente.

Senest i vinter gjentok han at han egentlig mener prins Carl Philip burde vært tronfølger. Hva hans danske kusine, Margrethe II, eller fjernere britiske slektning, Elizabeth II, syntes om uttalelsene, er ikke kjent.

Geografisk forvirring

I 1978 kom nok et hjertesukk:

- Jeg liker ikke å åpne kjernekraftverk, men gjør det jeg får beskjed om.

I 1985 besøkte kungen Arboga i forbindelse med feiringen av 550-årsminnet for Sveriges første riksdag. Han åpnet talen til de 10.000 fremmøtte med ordene «Kjære ørebroere». Ørebro ligger riktignok bare fire mil fra Arboga, men for de fremmøtte, opplevdes dette som en fornærmelse.

Samme år åpnet Carl Gustaf en legekonferanse om stivkrampe med ordene: - Tema for dagen er brannskader.

Fornærmet Gro

1985 var et dårlig år. Kungen åpnet han en ny ferjestrekning med de legendariske ordene:

- Jeg innvier herved ferjen som skal gå mellom…mellom…mellom holdeplassene.

Fire år senere fant Carl Gustaf det betimelig å kommentere den norske selfangsten, og skapte misnøye både hos statsministeren og det norske folk:

- Hvis ikke Gro Harlem Brundtland klarer å ta hånd om selproblemet, så lurer jeg på hvordan hun skal kunne ta hånd om det norske folket?

Fortsatt populær

I 1995 innviet han et laboratorium og et miljøinstitutt i Lund i nærvær av skolens rektor: - Ærede rektor ved Uppsala universitet.

Lund ligger ved Malmö, Uppsala ikke langt fra Stockholm.

Siste gang kongen var i riktig hardt vær, var etter juletalen han holdt i 2002, hvor han ba folk ta seg selv i nakken, og gjøre sitt beste. Utsagnet falt slik at det kunne oppfattes som en særskilt oppfordring til hjemløse og andre i en vanskelig livssituasjon.

Flere politikere mente nok var nok, og etterlyste ny debatt om innføring av republikk. En måned senere viste imidlertid en meningsmåling at åtte av ti svensker vil beholde monarkiet som statsform. Andre målinger har vist at kongen er en av Sveriges mest populære personer.

I februar 2004 sjokkerte Carl Gustaf igjen da han var på besøk i Brunei der sultanen er eneveldig hersker. Han karakteriserte den gang landet som fritt og åpent, noe som fikk demokratiforkjempere i hele Sverige til å rase.

(Kilde: Aftonbladet)

*LOL* :-D :-D :-D

Åh, takk for knugelig lesestoff! Så bra! Jeg ler meg ihjel..Knugen er vår venn! :-D

Det gjorde kvelden, jeg sitter og ler høyt nå!

bugge -jenta
Skrevet

Jeg håper gamle vakre kirker får stå i fred. De er en del av vår kulturarv, i tillegg til at de som sogner til kirken er glad i den. Ja, nye også selvfølgelig. Vet at det går vakt rundt kirker på slike dager, netter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...