Gå til innhold

Har der tenkt over datoen?

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Ja, mannen min var vakt ved gamlekirka her i dag tidlig for å medle fra om mistenkelige personer. Han stod fra 5-7 og så heldigvis ikke andre enn ei dame som stirret mistenksom bort på vaktene da hun passerte kirka :-) Men i tretida hadde det kommet en bil som så ut til å ville gjøre noe, og de som var vakt meldte fra til politiet.

På nye-kirka prøvde en gjeng med ungdommer seg på hærverk i natt. Forbaskade slamper!

Det blir kontinuerlige vakter i natt også. Håper vi slipper både branner og gravsteinveltinger.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

22

• Prozak

5

• ShitDiddelyDo

5

• keinstein

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er fra Johannes åpenbaring, 18

For å få sammenhengen kan du her lese fra åpenbaringen, 9

:-)

9 Den som har ører, hør!

10 Den som skal i fangenskap, må gå i fangenskap.

Den som skal drepes med sverd, må dø for sverd.

Her gjelder det at de hellige har utholdenhet og tro.

11 Og jeg så et annet dyr stige opp av jorden. Det hadde to horn som et lam, men talte som en drage. 12 All den makt det første dyret har, bruker det andre dyret i tjeneste for det første. Det får jorden og dem som bor der, til å tilbe det første dyret - det som hadde fått banesåret sitt leget. 13 Det gjør store tegn, det lar til og med ild fra himmelen fare ned på jorden, midt for øynene på folk. 14 Det forfører dem som bor på jorden, med tegnene det får gjøre i dyrets tjeneste. Og det sier til jordens folk at de skal lage et bilde til ære for dyret - det som var såret med sverd, men livnet til igjen.

15 Det fikk makt til å blåse liv i dyrets bilde, så det kunne tale, og til å få drept alle som ikke tilba dyrets bilde. 16 Det tvinger alle - små og store, rike og fattige, frie og slaver - til å ha et merke på sin høyre hånd eller på pannen. 17 Og ingen kan kjøpe eller selge noe uten å ha dette merket: dyrets navn eller det tall som svarer til navnet.

18 Her gjelder det å ha visdom. La den som har forstand, regne ut dyrets tall! For det er et menneskes tall, og tallet er 666.

mariaflyfly
Skrevet

Null sex, null sex, null sex.

Jaja, det beskriver vel i grunnen kvelden min ganske bra.

Gjest Aina E
Skrevet

I dag har jeg fått melding om to dødsfall, jeg tapte budrunden på leiligheten jeg har villet kjøpe i tre år. Kjæresten (som gikk fra meg for en liten stund siden) meddelte i dag at vi aldri kom til å bli sammen igjen og jeg holdt på å få en trailer i trynet.

Fredag den 13., gå hjem og vogg!

Gjest Lysglimt
Skrevet

Er glad den datoen er over,har ventet på det,he he..:D

Skrevet

HAHAHA!

Skrevet

Han knuge, ja. Jeg liker den mannen der. :)

Etter å ha vært konge i tre år, giftet Carl Gustaf seg i 1976 med tyskfødte Silvia Sommerlath. Året etter fikk paret sitt første barn, datteren Victoria. Kongen benyttet anledningen til å uttale seg om kvinnelig tronfølge:

- Jobben er for tung for en jente.

Senest i vinter gjentok han at han egentlig mener prins Carl Philip burde vært tronfølger. Hva hans danske kusine, Margrethe II, eller fjernere britiske slektning, Elizabeth II, syntes om uttalelsene, er ikke kjent.

Geografisk forvirring

I 1978 kom nok et hjertesukk:

- Jeg liker ikke å åpne kjernekraftverk, men gjør det jeg får beskjed om.

I 1985 besøkte kungen Arboga i forbindelse med feiringen av 550-årsminnet for Sveriges første riksdag. Han åpnet talen til de 10.000 fremmøtte med ordene «Kjære ørebroere». Ørebro ligger riktignok bare fire mil fra Arboga, men for de fremmøtte, opplevdes dette som en fornærmelse.

Samme år åpnet Carl Gustaf en legekonferanse om stivkrampe med ordene: - Tema for dagen er brannskader.

Fornærmet Gro

1985 var et dårlig år. Kungen åpnet han en ny ferjestrekning med de legendariske ordene:

- Jeg innvier herved ferjen som skal gå mellom…mellom…mellom holdeplassene.

Fire år senere fant Carl Gustaf det betimelig å kommentere den norske selfangsten, og skapte misnøye både hos statsministeren og det norske folk:

- Hvis ikke Gro Harlem Brundtland klarer å ta hånd om selproblemet, så lurer jeg på hvordan hun skal kunne ta hånd om det norske folket?

Fortsatt populær

I 1995 innviet han et laboratorium og et miljøinstitutt i Lund i nærvær av skolens rektor: - Ærede rektor ved Uppsala universitet.

Lund ligger ved Malmö, Uppsala ikke langt fra Stockholm.

Siste gang kongen var i riktig hardt vær, var etter juletalen han holdt i 2002, hvor han ba folk ta seg selv i nakken, og gjøre sitt beste. Utsagnet falt slik at det kunne oppfattes som en særskilt oppfordring til hjemløse og andre i en vanskelig livssituasjon.

Flere politikere mente nok var nok, og etterlyste ny debatt om innføring av republikk. En måned senere viste imidlertid en meningsmåling at åtte av ti svensker vil beholde monarkiet som statsform. Andre målinger har vist at kongen er en av Sveriges mest populære personer.

I februar 2004 sjokkerte Carl Gustaf igjen da han var på besøk i Brunei der sultanen er eneveldig hersker. Han karakteriserte den gang landet som fritt og åpent, noe som fikk demokratiforkjempere i hele Sverige til å rase.

(Kilde: Aftonbladet)

Bare et lite tillegg:

Kong Carl Gustavs valgspråk er: För Sverige - i tiden.

I en tale han skulle holde, skulle han avslutte med akkurat dette valgspråket sitt. Han bomma litt, og det ble "I Sverige - før tiden!"

(Og tilnavnet "knugen" har han vel fått fordi han selv skrev det i stedet for kungen i en eller annen anledning.)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Bare et lite tillegg:

Kong Carl Gustavs valgspråk er: För Sverige - i tiden.

I en tale han skulle holde, skulle han avslutte med akkurat dette valgspråket sitt. Han bomma litt, og det ble "I Sverige - før tiden!"

(Og tilnavnet "knugen" har han vel fått fordi han selv skrev det i stedet for kungen i en eller annen anledning.)

Artikkelen burde også dratt diktatur-episoden noe lengre, for jeg husker knugen hardnakket hevde at Sverige hadde mye å lære av Brunei. :)

Med en så kul konge er det ikke rart 8 av 10 svensker digger kongen sin. :)

Skrevet

I dag har jeg fått melding om to dødsfall, jeg tapte budrunden på leiligheten jeg har villet kjøpe i tre år. Kjæresten (som gikk fra meg for en liten stund siden) meddelte i dag at vi aldri kom til å bli sammen igjen og jeg holdt på å få en trailer i trynet.

Fredag den 13., gå hjem og vogg!

Dæven....kaffe?

Skrevet

Det er jo faktisk null sex hele året! :)

Gjest Aina E
Skrevet

Dæven....kaffe?

Ja takk, når da? Og hvor?

Skrevet

Ja takk, når da? Og hvor?

I morgen kanskje - på M8? 1200

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...