Gå til innhold

Å banke kjerringa i Jordan, 53% syns det er OK

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Around 1,847 households were surveyed from July to September 2005 for the study which was funded by the US Agency for International Development (USAID) with the help of Jordan’s health ministry and John Hopkins University.

The survey revealed that 53.7 per cent of unmarried female youths aged between 15-24 agreed that a man is justified in beating his wife if she “insults him”, compared to 39.6 per cent of unmarried male youths......"

Hvordan er det i Norge?

Videoannonse
Annonse
Gjest skvaldrehank
Skrevet

Kjerringene trenger litt bank i ny og ned. De fleste får det, men ingen innrømmer det.

Gjest Marres
Skrevet

Kjerringene trenger litt bank i ny og ned. De fleste får det, men ingen innrømmer det.

Haha....høres ut som sambo når han prøver å være tøff - gjerne etter at jeg har banka han i putekrig :)

Skrevet

Hvordan er hva i Norge? Skjønner ikke engelsk. Du får oversette hvis du vil ha svar fra meg

Skrevet

Hvordan er hva i Norge? Skjønner ikke engelsk. Du får oversette hvis du vil ha svar fra meg

Jeg blir alltid overrasket når jeg hører om folk i vår tid som ikke kan engelsk. Med mindre det er generasjonen over meg.

"..........................................."

Skrevet

Hvis den samme undersøkelsen hadde vært gjort i Norge.

laguna1365380434
Skrevet

Jeg blir alltid overrasket når jeg hører om folk i vår tid som ikke kan engelsk. Med mindre det er generasjonen over meg.

"..........................................."

Hehe..Det minner meg om når bestemutter var med og besøkte brutter i USA..Hun lurte seriøst på hvorfopr det var så mange steder swom het Exit! ;-P

(Helt sant.Men hun følte seg litt fårete da ting gikk opp for henne..;-))

Gjest trond-h
Skrevet

"The survey revealed that 53.7 per cent of unmarried female youths aged between 15-24 agreed that a man is justified in beating his wife if she “insults him”, compared to 39.6 per cent of unmarried male youths......""

*Hakeslipp* utrolig.

Hvordan er det i Norge?

Vet ikke. Med ett unntak har jeg alltid hørt folk bli forskrekket over sånt. (Unntaket var en fyr med mange andre nokså rare ideer.)

Skrevet

"The survey revealed that 53.7 per cent of unmarried female youths aged between 15-24 agreed that a man is justified in beating his wife if she “insults him”, compared to 39.6 per cent of unmarried male youths......""

*Hakeslipp* utrolig.

Hvordan er det i Norge?

Vet ikke. Med ett unntak har jeg alltid hørt folk bli forskrekket over sånt. (Unntaket var en fyr med mange andre nokså rare ideer.)

Egentlig er det mye verre når vi ser på enkelte områder.

I flg det pakistanske kvinnedepartementet, så svarer 80% av kvinner mellom 15 og 40 at de blir jevnlig mishandlet hjemme.

Av

1. mannen

2. svigermor

3. bror

4. svigerfar

5. far

6. mor

40% svarer at de blir slått helt uten momentær grunn, bare som en maktdemonstrasjon for å holde henne nede.

Det samme er etablert i hele Nord-Afrika og Midtøsten. I India er muslimer og hinduer like ille. Det er altså ikke religion, men "kultur".

Gjest trond-h
Skrevet

Egentlig er det mye verre når vi ser på enkelte områder.

I flg det pakistanske kvinnedepartementet, så svarer 80% av kvinner mellom 15 og 40 at de blir jevnlig mishandlet hjemme.

Av

1. mannen

2. svigermor

3. bror

4. svigerfar

5. far

6. mor

40% svarer at de blir slått helt uten momentær grunn, bare som en maktdemonstrasjon for å holde henne nede.

Det samme er etablert i hele Nord-Afrika og Midtøsten. I India er muslimer og hinduer like ille. Det er altså ikke religion, men "kultur".

Javel. Det der er noe av det mest utrolige jeg har lest. Hvor fant du tallene, forresten? Hvor gamle er de ?

I det forrige innlegget var 53.7 % av _kvinnene_ som svarte OK. Hvordan er det for Pakistan ?

Skrevet

Javel. Det der er noe av det mest utrolige jeg har lest. Hvor fant du tallene, forresten? Hvor gamle er de ?

I det forrige innlegget var 53.7 % av _kvinnene_ som svarte OK. Hvordan er det for Pakistan ?

Tallene er fra 2003, og det er i flg HRS i Norge som har sett nærmere på våre nye landsmenns bakgrunn og hjemland.

De var egentlig ute etter hvordan barna hadde det når de ble sendt på koranskole i hjemlandet fra Norge. Å tilbringe 2-3 åt på koranskole før de er 10 år har -katastrofale- følger for deres integreringsevne i Norge når de kommer tilbake.

De oppdaget også at norskpakistanere i Norge holder slaver på sine fabrikker i Pakistan og at flere av dem sitter i eldrerådet som styrer moskeen i Oslo.

Kastesystemet som undertrykker kvinner i hjemlandet og store deler av asia ser ut til å ha blitt med til Norge også. Det er operativt og i full drift i hele Oslo. Kasteoverhodene sitter og styrer sine i Oslo på samme måte som i hjemlandet. Arrangerer ekteskap etter stammeprisnipper og full business i stammekapitalismen.

Akkurat de kreftene som sosialistene har bekjempet i 100 år som har kostet så mange liv, er i full blomst og full drift midt i Oslo. "back in business og tilabkeskritt på hundrevis av år med et slag.

Skrevet

Meningen med koranskoleoppholdet er vel nettopp å invalidisere deres evne til integrering?

Gjest trond-h
Skrevet

Tallene er fra 2003, og det er i flg HRS i Norge som har sett nærmere på våre nye landsmenns bakgrunn og hjemland.

De var egentlig ute etter hvordan barna hadde det når de ble sendt på koranskole i hjemlandet fra Norge. Å tilbringe 2-3 åt på koranskole før de er 10 år har -katastrofale- følger for deres integreringsevne i Norge når de kommer tilbake.

De oppdaget også at norskpakistanere i Norge holder slaver på sine fabrikker i Pakistan og at flere av dem sitter i eldrerådet som styrer moskeen i Oslo.

Kastesystemet som undertrykker kvinner i hjemlandet og store deler av asia ser ut til å ha blitt med til Norge også. Det er operativt og i full drift i hele Oslo. Kasteoverhodene sitter og styrer sine i Oslo på samme måte som i hjemlandet. Arrangerer ekteskap etter stammeprisnipper og full business i stammekapitalismen.

Akkurat de kreftene som sosialistene har bekjempet i 100 år som har kostet så mange liv, er i full blomst og full drift midt i Oslo. "back in business og tilabkeskritt på hundrevis av år med et slag.

OK. Takk for langt og utfyllende svar. Veldig opprivende å lese sånt.

Bare en detalj: "så svarer 80% av kvinner mellom 15 og 40 at de blir jevnlig mishandlet hjemme. "

Selvfølgelig meget ille. Men i startinnlegget var det 53% av kvinnene i Jordan som sa det var _OK_. Kankje en stor andel av disse 80 % i Pakistan sier det er OK, altså at det er rettferdig de blir slått ? Vet du hvor mange ?

Skrevet

OK. Takk for langt og utfyllende svar. Veldig opprivende å lese sånt.

Bare en detalj: "så svarer 80% av kvinner mellom 15 og 40 at de blir jevnlig mishandlet hjemme. "

Selvfølgelig meget ille. Men i startinnlegget var det 53% av kvinnene i Jordan som sa det var _OK_. Kankje en stor andel av disse 80 % i Pakistan sier det er OK, altså at det er rettferdig de blir slått ? Vet du hvor mange ?

Nei. Det er to ulike tall sett fra ulike ståsteder.

Det er veldig forskjell på byer og landsbygda. Enkelte steder kan det være bedre (noe som ikke hjelper det spøtt for de enkeltkvinnene det går ut over) andre steder kan det være verre.

Noe som er helt tydelig er at kvinner er aller nederst på stigen. Selv fremmede menn kan hundse kvinner hvor som helst. Butikkeiere kommnderer kvinnelige kunder bl a.

Gjest Little big Sister
Skrevet

Bortsett fra å hisse opp folk på dette forum til hat mot befolkningen i den arabiske del av verden, har du andre interesser?

Skrevet

Bortsett fra å hisse opp folk på dette forum til hat mot befolkningen i den arabiske del av verden, har du andre interesser?

Bortsett fra å ilegge andre holdninger de ikke har, har du andre interesser?

Jeg har mange.

Bl a så har jeg stor tillit til andres intelligens, at de kan tenke selv. Dette utspillet som du kommer med er lett å gjennomskue.

Nå skuffer du oss alle.

Men jeg ønsker deg velkommen tilbake når du har egne meninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...