Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min er invitert i bryllup til en slektning av han som jeg aldri har møtt.Samboeren min har ikke møtt han på ca.15 år,og takket ja til invitasjonen med det samme.Nå er det bare det at vi har 3 barn,og de var jo ikke inkludert i invitasjonen.Jeg tror sambo regnet med at søsteren min skulle passe barna,men det går ikke!Hun hadde planlagt noe for den helga for lenge sida.Vi har ingen andre som kan passe dem.

Jeg har sagt at han kan dra alene.Dette vil han ikke høre på!Han mener at da får barna også bli med.Men de er jo ikke innvitert!!

Vet jo hvordan jeg selv følte det da jeg en gang fikk 4 ekstra middagsgjester til dåpsselskap,da jeg kun hadde innvitert faddere.Det ble knapt med mat.Følte at det var utrolig frekt av de som bare dukket opp.

Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke mulighet til å få barnepass, så har du ikke det. Enkelt og greit. Selvsagt kan du ikke dukke opp med tre uanmeldte unger. Du eller mannen din får ringe å si det som det er.At dere dessverre ikke har barnepass.Dersom de foreslår at dere tar med barna er det jo bare å takke ja til det. Hvis ikke må dere melde avbud eller mannen din kan dra alene, siden du syns det er greit. Kan ikke skjønne at dette er noe problem. Men gi beskjed i god tid. Det er irriterende med ventede gjester som ikke kommer, eller sier fra kort tid før sånn at man kanskje ikke får gjort om bestillingen, men må betale for kuvertene uansett.Ja, faktisk nesten like irriterende som å få uanmeldte gjester. Det er dessuten svært respektløst. nei, gjør noe med situasjonen snarest mulig er nå mitt råd.

Gjest Debra irl
Skrevet

Ringe dem, forklare situasjonen, og spørre pent om barna får være med. Hvis ikke, må mannen dra alene da. Kjipt det og men...

Skrevet

Hvor mye spiser tre unger egentlig? Ikke mye. Hvertfall ikke nok til at det blir knapt om mat i et bryllup, så godt beregner man ikke at det er akkurat nok mat.

Mrs. Wallace
Skrevet

Dere tar selvsagt ikke med tre barn som ikke er invitert. Det er helt usannsynlig frekt.

Om dere ikke har barnevakt, må en av dere (eller begge to) bli hjemme. Sånn er det bare.

Mrs. Wallace
Skrevet

Hvor mye spiser tre unger egentlig? Ikke mye. Hvertfall ikke nok til at det blir knapt om mat i et bryllup, så godt beregner man ikke at det er akkurat nok mat.

Men det er ikke alltid det er ønskelig med unger i et bryllup. Da er det temmelig drøyt å komme trekkende med tre stykker - uansett hvor mye mat man har.

Gjest togli
Skrevet

Dere tar _ikke_ med ungene når de ikke er invitert!

Ring og fortell at dere ikke kan komme fordi dere ikke har barnevakt til barna. Synes brudeparet det er okei med barn der, forteller de dere det. Det skulle blitt show hvis ti av gjestene tok med alle barna sine ;-)

bugge -jenta
Skrevet

I noen bryllup er barn ikke ønsket og det må respekteres. Det har lite med om det er nok mat å gjøre. Da hadde nok heller en av oss dratt, hvis det var umulig med barnevakt.

Skrevet

Men det er ikke alltid det er ønskelig med unger i et bryllup. Da er det temmelig drøyt å komme trekkende med tre stykker - uansett hvor mye mat man har.

Så får man forklare saken. Ser ikke helt problemet, det må jeg si.

Skrevet

Vi gifter oss i sommer, og skal ikke har barn i bryllupet. I praksis betyr det at vi kun har invitert slekt over 18 år, og ellers venner selvsagt.

Om du hadde dukket opp med 3 uanmeldte unger i mitt bryllup hadde du IKKE blitt populær!!

(Kjenner forøvrig at jeg hisser meg opp bare ved tanken!)

Nei, ring vertskapet og avklar situasjonen i god tid. Og vis mannen din svarene du har fått her, så kanskje han skjønner tegninga ;-)

Mrs. Wallace
Skrevet

Vi gifter oss i sommer, og skal ikke har barn i bryllupet. I praksis betyr det at vi kun har invitert slekt over 18 år, og ellers venner selvsagt.

Om du hadde dukket opp med 3 uanmeldte unger i mitt bryllup hadde du IKKE blitt populær!!

(Kjenner forøvrig at jeg hisser meg opp bare ved tanken!)

Nei, ring vertskapet og avklar situasjonen i god tid. Og vis mannen din svarene du har fått her, så kanskje han skjønner tegninga ;-)

Vi hadde noen som dukket opp med barn (uanmeldt) i vårt bryllup. Bare voksne var invitert, og jeg ble ikke veldig fornøyd, for å si det sånn.

Skrevet

Bryllup er ikke det rette stedet å dra med seg uinviterte gjester.

Er ikke barna invitert så er det nok en grunn til det.

Skrevet

Vi hadde noen som dukket opp med barn (uanmeldt) i vårt bryllup. Bare voksne var invitert, og jeg ble ikke veldig fornøyd, for å si det sånn.

Fatter ikke at folk har nerver til sånt jeg.

Å ansikt til ansikt med Brudzilla på Den Store Dagen proklamere "jeg tok med et par unger jeg, regner med det er greit?"....

Man risikerer jo både liv og helse!

;-)

Sa du noe da situasjonen oppstod, eller i etterkant? Eller bare skar du tenner i det stille?

Mrs. Wallace
Skrevet

Fatter ikke at folk har nerver til sånt jeg.

Å ansikt til ansikt med Brudzilla på Den Store Dagen proklamere "jeg tok med et par unger jeg, regner med det er greit?"....

Man risikerer jo både liv og helse!

;-)

Sa du noe da situasjonen oppstod, eller i etterkant? Eller bare skar du tenner i det stille?

Vet du, jeg sa faktisk ingenting.

Jeg var egentlig først og fremst utrolig overrasket over at de bare kom trekkende med barn som den naturligste ting i verden - uten å nevne noe som helst om det.

Først etterpå, da jeg fikk tenkt meg om, ble jeg skikkelig irritert. Der og da var jeg først og fremst opptatt av meg selv og festen. ;o)

Skrevet

Alle andre barn enn ammebarn som alltid blir båret på eller ligger i vognen sin er per definisjon ikke invitert (om annet er understreket). Det er usannsynlig frekt og ikke minst lite gjennomtenkt å ta med seg barn uanmeldt.

Dere må spørre om dette er et bryllup med eller uten barn og om det finnes mulighet for om det i tilfelle går an at dere kan ta med deres.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...