Hatsumomo Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 Skal søke på jobb. Må jeg da sende en jobbsøknad, en CV og et vitnemål fra høyskoleutdannelsen? Altså et brev med to vedlegg? Er dette normalt? 0 Siter
birdie Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 Med mindre de spesifikt ber om det er det blitt mest vanlig å _ikke_ legge ved attester, kun CV - som selvfølgelig er spisset mot den aktuelle stillingen. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 Der jeg jobber, presiserer vi alltid at vi vil ha en kortfatta søknad og CV tilsende elektronisk. Det sparer oss for mye ekstraarbeid. Så jeg ville sendt mail med to vedlegg: Søknaden og CVen. Hva sier utlysningsteksten, da? 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Skrevet 6. juni 2006 Der jeg jobber, presiserer vi alltid at vi vil ha en kortfatta søknad og CV tilsende elektronisk. Det sparer oss for mye ekstraarbeid. Så jeg ville sendt mail med to vedlegg: Søknaden og CVen. Hva sier utlysningsteksten, da? Nei, jeg bare lager en generell søknag først og fremst. Så vil jeg fylle inn det som skal endres på til hver søknad jeg sender ut. 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Skrevet 6. juni 2006 Med mindre de spesifikt ber om det er det blitt mest vanlig å _ikke_ legge ved attester, kun CV - som selvfølgelig er spisset mot den aktuelle stillingen. Ikke attester fra tidligere jobber altså? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 Nei, jeg bare lager en generell søknag først og fremst. Så vil jeg fylle inn det som skal endres på til hver søknad jeg sender ut. OK, et slags "vise meg fram, jeg vil ha jobb" -opplegg, altså? I så fall ville jeg ihvertfall ikke sendt med attester og vitnemål. 0 Siter
Hatsumomo Skrevet 6. juni 2006 Forfatter Skrevet 6. juni 2006 OK, et slags "vise meg fram, jeg vil ha jobb" -opplegg, altså? I så fall ville jeg ihvertfall ikke sendt med attester og vitnemål. PÅ CV'en - hvor langt tilbake skal man skrive utdannelsen? Altså skal man skrive videregående ? Eller bare høyskole/universitets utd? 0 Siter
birdie Skrevet 6. juni 2006 Skrevet 6. juni 2006 PÅ CV'en - hvor langt tilbake skal man skrive utdannelsen? Altså skal man skrive videregående ? Eller bare høyskole/universitets utd? Hvis fagene du tok på vgs er spesielt relevante i forhold til den jobben ville jeg i alle fall tatt det med - ellers er det jo relativt selvsagt at du har fullført all den dag du har videre utdanning. Akkurat vgs ville jeg vel tatt med uansett, forresten. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 7. juni 2006 Skrevet 7. juni 2006 PÅ CV'en - hvor langt tilbake skal man skrive utdannelsen? Altså skal man skrive videregående ? Eller bare høyskole/universitets utd? Vgs og alt etter det. 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 7. juni 2006 Skrevet 7. juni 2006 De fleste tar i mot søknader på mail Vitnemål spør de som regel om senere hvis det blir akutelt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.