Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble spurt om det. De har vært sammen noen få måneder. Hun har omtrent ikke et godt ord å si om mannen - kun at han har en feit lommebok. Hun sier han er sjalu og prøver å holde henne vekke fra familie og venner, at det med giftemålet kun er for å lenke henne enda mer.

Sier man ukritisk ja til å være folover?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun høres ikke ut som ei som jeg ville ha vært venninne med. Ergo ville det ikke vært naturlig for meg å være forlover for henne.

Gjest anna72
Skrevet

Jeg synes ikke man ukritisk sier ja til å være forlover.

Har selv sagt nei ved en anledning.

Hvis vedkommende som skal gifte seg i tillegg bare har negativt å si om vedkommende hun skal gifte seg med, hadde jeg garantert sagt nei til å være forlover.

Skrevet

Jeg hadde nok ikke stilt som forlover i et slikt bryllup nei.

Snakk med henne på tomannshånd og spør om hun virkelig vil dele livet med en sånn fyr og forklar at du ikke vil stille som forlover i dette tilfellet.

Skrevet

Jeg synes ikke man ukritisk sier ja til å være forlover.

Har selv sagt nei ved en anledning.

Hvis vedkommende som skal gifte seg i tillegg bare har negativt å si om vedkommende hun skal gifte seg med, hadde jeg garantert sagt nei til å være forlover.

Jeg har sagt nei, men så begynte jeg å få litt dårlig samvittighet.

Skrevet

Hun høres ikke ut som ei som jeg ville ha vært venninne med. Ergo ville det ikke vært naturlig for meg å være forlover for henne.

Hun er faktisk en fantastisk og farverik venninne, men kjærlighetslivet hennes er litt turbulent kan en vel si :)

Skrevet

Jeg hadde nok ikke stilt som forlover i et slikt bryllup nei.

Snakk med henne på tomannshånd og spør om hun virkelig vil dele livet med en sånn fyr og forklar at du ikke vil stille som forlover i dette tilfellet.

Jeg har sagt til henne at jeg gladelig stiller opp den dagen hun gifter seg av kjærlighet. Men så begynte jeg å lure på om det var uhøflig av meg å svare nei..

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei. Jeg ville ikke vært forlover for ei ku.

Jeg tror det finnes lover som omhandler det der. Dyrevernloven eller noe sånt.

Gjest anna72
Skrevet

Det synes jeg ikke du skal ha.

Synes du gjorde det rett jeg.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg har sagt til henne at jeg gladelig stiller opp den dagen hun gifter seg av kjærlighet. Men så begynte jeg å lure på om det var uhøflig av meg å svare nei..

Siden du ble spurt om å være forlover, så regner jeg med at dere er nære venninner. Da har du lov til å si hva du mener, det bør du gjøre også.

Skrevet

Hun er faktisk en fantastisk og farverik venninne, men kjærlighetslivet hennes er litt turbulent kan en vel si :)

Hun høres jo ikke ut som et godt menneske, som er sammen med en pga. lommeboka og sier han kun vil gifte seg med henne for å lenke henne til seg.

Skrevet

Siden du ble spurt om å være forlover, så regner jeg med at dere er nære venninner. Da har du lov til å si hva du mener, det bør du gjøre også.

Jeg har gjort det, men så begynte tvilen å komme.. Jeg sa også at hun bør være flinkere til å fortelle om de positive sidene hans hvis hun vil at man skal se fram til å treffe han. Noe positivt må det jo være siden de fortsatt holder sammen.

Skrevet

Hun høres jo ikke ut som et godt menneske, som er sammen med en pga. lommeboka og sier han kun vil gifte seg med henne for å lenke henne til seg.

Som sagt er hun en god venninne, men mannestyret hennes er et kapittel for seg ;)

Skrevet

Jeg har gjort det, men så begynte tvilen å komme.. Jeg sa også at hun bør være flinkere til å fortelle om de positive sidene hans hvis hun vil at man skal se fram til å treffe han. Noe positivt må det jo være siden de fortsatt holder sammen.

Har du ikke møtt han engang`?

Skrevet

Har du ikke møtt han engang`?

Nei, de bor langt unna meg, så jeg ser henne ikke så ofte.

Jeg sa hun kan spørre en venninne der hun bor, for det er jo ikke så lystbetont å reise så langt for å delta i noe som ikke høres ut til å vare lenge. Å være forlover er jo i utgangspunktet en ærefull jobb :)

Skrevet

Nei, de bor langt unna meg, så jeg ser henne ikke så ofte.

Jeg sa hun kan spørre en venninne der hun bor, for det er jo ikke så lystbetont å reise så langt for å delta i noe som ikke høres ut til å vare lenge. Å være forlover er jo i utgangspunktet en ærefull jobb :)

Det holder jeg med deg i.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Venninnen din kan ikke være særlig forelsket når hun ikke snakker pent om sin tilkommende!

Snakker hun alltid dårlig om partnerne sine (redd for å skryte for mye?), eller er det bare denne?

Jeg synes det er noe som skurrer, og skjønner godt at du ikke har lyst til å være forlover.

Gjest Trainis
Skrevet

Sier du ja nå har du ikke lov til å rive deg i håret når hverdagen kommer og hun VIRKELIG begynner å misliker han/klage osv, for det er jo selvsagt deg hun ringer da. Sier ikke at et bryllyp ikke kommer til å stå uten deg, men hvis du sier nei begynner forhåpentligvis tankekverna å surre litt. Det å være forlover skal være en koselig opplevelse - ikke særlig trivelig å stå i kirka/hvor-det-nå-er og late som man er glad mens man egentlig bare vil hjem....

Skrevet

Jeg tror heller du skulle hatt dårlig samvittighet for å stille som forlover her...

Skrevet

Venninnen din kan ikke være særlig forelsket når hun ikke snakker pent om sin tilkommende!

Snakker hun alltid dårlig om partnerne sine (redd for å skryte for mye?), eller er det bare denne?

Jeg synes det er noe som skurrer, og skjønner godt at du ikke har lyst til å være forlover.

Hun får som regel et sånt fiendtlig forhold til menn, jeg vet årsaken, men det er litt dumt å fortelle om det her.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...