Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Jeg lurte på om det er mulig å sette inn beløp over de 15000 som får skattetrekk for.

Vil jeg da få redusert skatten de kommende årene om jeg fyller opp BSU'en f.eks i dag?

Prøvde å se på sidene til de jeg har BSU, men står ikke noe om det der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan selvsagt sette inn penger og bruke den som en mer vanlig sparekonto, men skattefradraget gjelder for beløp som er satt inn samme år. Du får ikke skattefordelen av beløp som settes inn for tidlig eller for sent.

Skrevet

20 000,- ble ikke vedtatt, det var kun et forslag fra Bondevik II-regjerningen...

Boligsparing for ungdom – BSU-ordningen

Bondevik II-regjeringen foreslo å øke det maksimale, årlige sparebeløpet i BSU-ordningen fra 15 000 til 20 000 kroner. Skattefavoriserte spareordninger påvirker kun i liten grad den samlede, private sparingen og medfører i hovedsak bare at sparing flyttes til skattefavoriserte ordninger fra andre former for sparing. På denne bakgrunn foreslår Regjeringen å reversere Bondevik II-regjeringens forslag om å øke det årlige sparebeløpet.

http://www.statsbudsjettet.dep.no/2006%5Ftilleggsproposisjon/ordliste.asp?word=Boligsparing+for+ungdom+%96+BSU%2Dordningen

uptowngirl1365380300
Skrevet

Hvor kom dette magiske tallet 100 000 inn i bildet? Er det det maksimale beløpet man kan ha stående på en BSU-konto?

100.000 er maksbeløp på BSU-konto ja

Skrevet

100.000 er maksbeløp på BSU-konto ja

OK, da er jeg i så fall snart i mål.

Men når man skal kjøpe bolig, er jo 100 000 bare for en liten fis i motvind å regne i forhold til det et hus eller en leilighet faktisk koster.

Skrevet

OK, da er jeg i så fall snart i mål.

Men når man skal kjøpe bolig, er jo 100 000 bare for en liten fis i motvind å regne i forhold til det et hus eller en leilighet faktisk koster.

Men med en full BSU-konto (som kan inneholde 100.000 + alle rentene du har tjent opp gjennom årene du har spart - det er innskuddene som maksimalt kan komme opp til 100.000) så kan du få billigere førstehjemslån:-)

Selv om 100.000 bare er ei flis i havet;-)

Skrevet

Men med en full BSU-konto (som kan inneholde 100.000 + alle rentene du har tjent opp gjennom årene du har spart - det er innskuddene som maksimalt kan komme opp til 100.000) så kan du få billigere førstehjemslån:-)

Selv om 100.000 bare er ei flis i havet;-)

Jo da, det er jo fint.

Skrevet

Jo da, det er jo fint.

Tror BSU er det eneste tilbudet bankene tilbyr oss som faktisk er bra.

Alt annet tjener bankene på. Fett. Likevel streiker de:-(

Skrevet

Tror BSU er det eneste tilbudet bankene tilbyr oss som faktisk er bra.

Alt annet tjener bankene på. Fett. Likevel streiker de:-(

Ja, du sier noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...