Gå til innhold

Frigjøringsdagen 7. juni

Anbefalte innlegg

Gjest a survivor
Skrevet

Hvilke tanker gjør dere omkring frigjøringsdagen 7. juni?

Videoannonse
Annonse
Gjest a survivor
Skrevet

heh?? frigjøringsdag 7 juni?

For hvem da?

Det norske Stortinget vedtok 7. juni 1905 løsrivelse fra unionen med Sverige. Den svenske kongen aksepterte vedtaket utpå høsten.

Skrevet

Det norske Stortinget vedtok 7. juni 1905 løsrivelse fra unionen med Sverige. Den svenske kongen aksepterte vedtaket utpå høsten.

ahh:-) tenkte på andre verdenskrig jeg:)

Skrevet

En sorgens dag. Jeg skulle ønske vi fortsatt var i union med Sverige.

De har industri, de har IKEA, Saab, Ericsson, H&M, de lager bedre musikk enn oss og bedre filmer, og de har et mer velklingende språk.

Svenskenes intelligens og våre oljepenger hadde vært en god kombinasjon.

Gjest flaggdag
Skrevet

.... sorry ikke noe særlig, har bare lurt på hvorfor det flagges idag, og nå fant jeg svaret :)

Skrevet

En sorgens dag. Jeg skulle ønske vi fortsatt var i union med Sverige.

De har industri, de har IKEA, Saab, Ericsson, H&M, de lager bedre musikk enn oss og bedre filmer, og de har et mer velklingende språk.

Svenskenes intelligens og våre oljepenger hadde vært en god kombinasjon.

"de lager bedre musikk enn oss"

DET er ihvertfall det reneste sprøyt. Sverige lager bedre pop- og visemusikk enn norge - det er alt. De har ikke sjangs innen jazz, samtidsmusikk og litt mindre listetopp-befengte sjangre (selv om de slett ikke er dårlige der heller).

Det med mer velklingende språk må være hvis man kun tenker på østlandsk som norsk - en dialekt som er den aller minste norske av alle vi har.

Og så har sverige fullt EU-medlemsskap, med full arbeidsinnvandring og konkurranse med øst-europa. Ikke bare positive ting ved det, gitt. Det er ikke noe generellt billigere i sverige, når man sammenlikner avgifter etc. og lønnsnivåer heller.

"............................................."

Skrevet

DET er ihvertfall det reneste sprøyt. Sverige lager bedre pop- og visemusikk enn norge - det er alt. De har ikke sjangs innen jazz, samtidsmusikk og litt mindre listetopp-befengte sjangre (selv om de slett ikke er dårlige der heller).

Det med mer velklingende språk må være hvis man kun tenker på østlandsk som norsk - en dialekt som er den aller minste norske av alle vi har.

Og så har sverige fullt EU-medlemsskap, med full arbeidsinnvandring og konkurranse med øst-europa. Ikke bare positive ting ved det, gitt. Det er ikke noe generellt billigere i sverige, når man sammenlikner avgifter etc. og lønnsnivåer heller.

Det er selvsagt ikke bare positive ting med Sverige, jeg satte ting litt på spissen :-)

Skrevet

Det er selvsagt ikke bare positive ting med Sverige, jeg satte ting litt på spissen :-)

Det gjorde du ikke, det! Du mente det bokstavelig!! Hvert eneste ord!!!

:-)

Skrevet

Det gjorde du ikke, det! Du mente det bokstavelig!! Hvert eneste ord!!!

:-)

He he.

Nevnte jeg at jeg liker svenske kjøttbullar?

Gjest abrahamsen
Skrevet

Har overhodet ingen tanker om det.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Norge er også mye bedre på korpsmusikk;-P

Skrevet

Norge er også mye bedre på korpsmusikk;-P

Jeg synes ikke akkurat korpsmusikk og jazz er en passende sammenlikning :-)

Men du har sikkert rett :-)

"............................................"

Skrevet

He he.

Nevnte jeg at jeg liker svenske kjøttbullar?

De er jo gode, da :-)

Og surstrømming, dopp i grytan etc. *Slafs*

"......................................"

Skrevet

Hæ?

Gjest abrahamsen
Skrevet

Jeg synes ikke akkurat korpsmusikk og jazz er en passende sammenlikning :-)

Men du har sikkert rett :-)

"............................................"

Det syns ikke jeg heller, jeg ville bare presisere at vi er bedre OGSÅ innen korpsmusikk;o)

Jeg ser det som min misjon her inne å snakke pent om korpsmusikk. :o)

(Da snakker jeg om korpsmusikk på høyt nivå, ikke det du hører i gata på 17.mai)

Skrevet

Ingen liker surstrømming, Prozak. Ingen! Noen spiser det for å tøffe seg, på samme måte som unger utfordrer hverandre til å spise meitemark. Selv ikke svenskene liker surstrømming. De spiser det bare fordi de er så korrekte at de ikke får seg til å takke nei. De er til og med så korrekte at de greier å få det ned uten å fortrekke en mine. Svensker...*stønner megetsigende*

Seriøst, du liker ikke det vel....?

Gjest knarp
Skrevet

Det syns ikke jeg heller, jeg ville bare presisere at vi er bedre OGSÅ innen korpsmusikk;o)

(Da snakker jeg om korpsmusikk på høyt nivå, ikke det du hører i gata på 17.mai)

Stå på abrahamsen.

Korpsmusikk på høyt nivå er helt topp.

Lørdag skal jeg være dommer i en konkurranse :-)

Skrevet

Ingen liker surstrømming, Prozak. Ingen! Noen spiser det for å tøffe seg, på samme måte som unger utfordrer hverandre til å spise meitemark. Selv ikke svenskene liker surstrømming. De spiser det bare fordi de er så korrekte at de ikke får seg til å takke nei. De er til og med så korrekte at de greier å få det ned uten å fortrekke en mine. Svensker...*stønner megetsigende*

Seriøst, du liker ikke det vel....?

Jeg liker alt :-)

"..................................."

Skrevet

Uff...jaja...det er vel mulig for noen å like janitsjar (for det er det du mener med "korps"?), selv om jeg ikke fatter det :-)

".................................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...