Gå til innhold

Frigjøringsdagen 7. juni

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stå på abrahamsen.

Korpsmusikk på høyt nivå er helt topp.

Lørdag skal jeg være dommer i en konkurranse :-)

Jeg sidestiller det med bernaissaus, pommes frites, blandings og thousand island. :-)

"..........................................."

Videoannonse
Annonse
Gjest abrahamsen
Skrevet

Uff...jaja...det er vel mulig for noen å like janitsjar (for det er det du mener med "korps"?), selv om jeg ikke fatter det :-)

".................................................."

Jeg liker best brass, men et skikkelig godt janitsjarkorps er ikke å forakte det heller. Men da mener jeg SKIKKELIG GODT. (Finnes ikke mange av de i Norge...)

Gjest abrahamsen
Skrevet

Stå på abrahamsen.

Korpsmusikk på høyt nivå er helt topp.

Lørdag skal jeg være dommer i en konkurranse :-)

Herlig! Nå må jeg selvsagt prøve å finne ut hvor det er konkurranse i helgen;o)

Gjest abrahamsen
Skrevet

Men heter det egentlig frigjøringsdagen? Er det ikke 8.mai som er frigjøringsdag? Eller er jeg på jordet?

Skrevet

Jeg liker best brass, men et skikkelig godt janitsjarkorps er ikke å forakte det heller. Men da mener jeg SKIKKELIG GODT. (Finnes ikke mange av de i Norge...)

Brassbandmusikk gir et mye penere lydbilde enn janitsjar. Ingen tvil.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Brassbandmusikk gir et mye penere lydbilde enn janitsjar. Ingen tvil.

Enig i det. Absolutt, men har du hørt et knakende godt janitsjarkorps?

Skrevet

Men heter det egentlig frigjøringsdagen? Er det ikke 8.mai som er frigjøringsdag? Eller er jeg på jordet?

Du har jo rett i at det 8. mai vi markerer som den store frigjøringsdagen (fra tyskerene i 1945).

Å oppløse en union og gå "hvert til sitt" er vel ikke frigjøring i samme forstand. Eller ...?

Skrevet

Enig i det. Absolutt, men har du hørt et knakende godt janitsjarkorps?

Ja, det vil jeg mene at jeg har gjort, per min egen definisjon, i alle fall.

Punkt én er i alle fall at de må være voksne og erfarne musikere.

Jeg tenker først på Sinsen og Østensjø janistjar her i Oslo.

Skrevet

Altså: Det er ingen grunn til at "jo" skulle stå med store bokstaver i svaret mitt under her ... (Sleivtasting, sleivtasting.)

Gjest abrahamsen
Skrevet

Sinsen er ikke i kategorien som jeg tenker på.... De er et show/marsj korps som det låter ok av.

Gjest abrahamsen
Skrevet

Østensjø har jeg aldri hørt om så..

Skrevet

Sinsen er ikke i kategorien som jeg tenker på.... De er et show/marsj korps som det låter ok av.

Da har jeg sikkert ikke hørt gode nok janitsjarkorps ... :o)

Men hvilket/hvilke er knakende godt/gode janitsjarkorps, da?

Skrevet

Ingen liker surstrømming, Prozak. Ingen! Noen spiser det for å tøffe seg, på samme måte som unger utfordrer hverandre til å spise meitemark. Selv ikke svenskene liker surstrømming. De spiser det bare fordi de er så korrekte at de ikke får seg til å takke nei. De er til og med så korrekte at de greier å få det ned uten å fortrekke en mine. Svensker...*stønner megetsigende*

Seriøst, du liker ikke det vel....?

Hva er surstrømming? Involverer det sild?

Gjest abrahamsen
Skrevet

Da har jeg sikkert ikke hørt gode nok janitsjarkorps ... :o)

Men hvilket/hvilke er knakende godt/gode janitsjarkorps, da?

Her i Norge er det Dragefjellet fra Bergen, Lillestrøm og Sarpsborg som har gjort det skarpest i NM i år. SÅ her vi jo alle de proffe "militær" korpsa da. (Ikke Garden nei)

Skrevet

I aller høyeste grad. :-)

Skrevet

Jau, men så langt er det greit nok. Det er bare det at fisken skal saltes og gjæres sammen med melkesyrebakterier til den blir skikkelig stinky og fin, og når det er klart blir den pakket i hermetikkbokser for å gjære enda mer. Det lukter verre enn verst når man åpner de boksene, og derfor foregår gjerne surstrømmingfestene utendørs.

Noe for deg, tror du? :-)

Skrevet

Uff. Jaja...hver sin smak :-)

"......................................"

Skrevet

Det innvolverer strömming, som vel er en (ferskvanns) sildefisk.

"............................................"

Skrevet

Det kalles vel mer korrekt "dagen for unionsoppløsningen"?

"............................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...