Gå til innhold

FU: DU eller kjæresten/gubben/partner som bestemmer feriemål?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av :http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=118786

så lurer jeg på hvem av dere som velger feriestedet?

Hos oss, er det som oftest meg som velger ut hvor hvis vi skal til syden.

Men som regel, så velger vi annethvert år det stedet vi vil dra :)

Har fungert greit hittil, det blir som oftest sydentur når jeg velger, og storbyferie når han velger :)

Videoannonse
Annonse
Gjest sjøstjerna
Skrevet

Hos oss foreslår jeg som regel feriemål. Og ofte blir det som jeg har foreslått.

Vedlikeholdsarbeid er det motsatt med. Min mann tar initiativ og det blir alltid som han foreslår.

Skrevet

Det er svigermor ;)

Vi har så mye familie å besøke at vi kun reiser til de nå for tiden. Det blir omtrent annenhver gang i hver retning (min/hans familie). Sånn blir det sikkert i flere år framover.

Skrevet

Jeg bestemmer, bestiller og betaler. (Så er det stort sett bare hans konto selve ferieoppholdet betales fra.)

Mannen min er like fornøyd og imponert over valgene mine hvert år. Jepp - jeg er suvveren! ;-)

(Etter valget - før bestillingen - legger jeg selvsagt "ønsket" mitt fram for ham, da. Han har full vetorett.)

Skrevet

Når vi har reist på ferie har vi kommet fram til feriemål i fellesskap. Jeg tror ikke den ene har bestemt noe mer enn den andre.

Gjest togli
Skrevet

Det har jeg aldri tenkt på en gang.. Vi er heldigvis så samstemte at vi ennå ikke har vært uenige i valg av feriemål (etter 18 år som kjærester..)!

*fornøyd :-)*

Skrevet

De to første årene vi var sammen var vi på tre utenlandsturer, foreslått & betalt av han. Jeg storkoste meg alle tre stedene vi var.

De siste to årene vi har vært sammen, har vi kun besøkt familie innenlands (bortsett fra en venninnetur til syden for min del, og jeg må vel sies å ha bestemt den, hehe) mens vi sparer til Husdrømmen :-)

Etterhvert vil nok lillemor (8,5 mnd) påvirke valg av feriemål relativt kraftig.

;-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg vet at det er jeg som har bestemt feriemålet noen ganger. Resten er jeg ikke sikker på om det er han, jeg eller i fellesskap. Det har ofte vært at vi har hørt om et sted fra andre (eller lest om det) og så har vi blitt enige om å prøve.

Men jeg vet at det som regel er mitt navn som står på bestillingen, siden det er jeg som tar meg av den delen.

Skrevet

Vi har vært kjærester bare ett år og i fjor sommer var han borte på jobb fra juni-oktober så dette er vår første sommer _sammen_ da. Det er nok jeg som har pushet på litt for at vi skal dra på den rideturen i fjellet, men han gleder seg like mye som meg. :o)

Utover det skal vi bare surre rundt på hyttene våre og drive med båten og sånt. Sånt som vi bestemmer fra dag til dag og det varierer hvem av oss som sier at "I dag gjør vi sånn og sånn".

Gjest Debra irl
Skrevet

De tolv foregående somrene har det ikke vært noen diskusjon. Det er hele ferien sammen med svigers det. (joda- helt sant). Men NU er det nok! I år blir det mainstream A4 familieferie til Danmark, Legoland, løvepark og you name it. Jeg har fått nok!

Hvis vi ikke hadde hatt svigers pustende i nakken, ville vi sikkert blitt enige. Vi er ganske like når det gjelder hva vi har lyst til.

Storbyferier tar jeg i langweekender med mamma/ søsteren/ venninner.

Skrevet

Vi bestemmer sammen. Reiser stort sett kun innenlands, i alle fall en stund fremover.

Gjest Mom33
Skrevet

Endel av alle ferier er forhåndsbestemt - de går til svigermor.

Resten av ferien: Det starter som regel med at en av oss kommer med en idè, og den andre plukker opp tråden. Den av oss som gjør en bestilling står som "Hovedperson", og betaling skjer fra felles konto.

Vi er forresten så unormale at vi fordeler pakkinga også, vi da. Han kan like gjerne pakke ungenes koffert mens jeg fikser noe med bilen.

bugge -jenta
Skrevet

Hos oss er det på en måte fastsatt for resten av livet. Sukk. Samme hvert år.

Skrevet

Vi bestemmer sammen vi, og vi har begge vært veldig fornøyde hittil :o)

Skrevet

Hvorfor det?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

De tolv foregående somrene har det ikke vært noen diskusjon. Det er hele ferien sammen med svigers det. (joda- helt sant). Men NU er det nok! I år blir det mainstream A4 familieferie til Danmark, Legoland, løvepark og you name it. Jeg har fått nok!

Hvis vi ikke hadde hatt svigers pustende i nakken, ville vi sikkert blitt enige. Vi er ganske like når det gjelder hva vi har lyst til.

Storbyferier tar jeg i langweekender med mamma/ søsteren/ venninner.

"Det er hele ferien sammen med svigers det. (joda- helt sant)."

Jeg måtte lese den setningen tre ganger før jeg var sikker på at jeg oppfattet riktig. Nå er det på tide at mannen din blir voksen og frigjør seg fra foreldrene sine.

Godt at dere endelig skal ha en ferie for dere selv!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Du kan jo følge eksempelet til Debra og gjøre en vri!

Det er vel for sent i år, men fra neste år er det mulig!

Skrevet

Jeg finner det og prsenterer det. Så tar vi avgjørelsen i fellesskap.

Vaniljeprinsessen
Skrevet

Vi har bestemt ferien sammen. Passer bra siden vi hadde lyst til å gjøre akkurat det samme. *s*

Gjest prust
Skrevet

Litt på sammen måten hos oss og. Mannen min har veldig kort sommerferie (2, maks 3 uker), og ca 2 av de ukene reiser vi til hans foreldre på Vestlandet. Koselig det, men det blir liten tid til andre ting...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...