Gå til innhold

Hvorfor ikke EU?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er flau over Norge. Det lille annerledeslandet har _ingenting_ å skryte av.

Tullprat. Hvilke land har mer å "skryte av", og mindr å "være flau" over, etter din mening?

Siden man insisterer på å bruke ordene "skryte" og "flau", mener jeg.

"............................................"

Videoannonse
Annonse
bugge -jenta
Skrevet

Jeg er i hvertfall lykkelig hver en dag vi er utenfor.

Nickname is already in use
Skrevet

Tullprat. Hvilke land har mer å "skryte av", og mindr å "være flau" over, etter din mening?

Siden man insisterer på å bruke ordene "skryte" og "flau", mener jeg.

Alle andre europeiske land.

Skrevet

"Hva med alt vi får tilbake for å dele oljen med andre?"

Vedens høyeste bensinpriser- og avgifter? Ja, la oss være hjertelig taknemlige for det, dere :-)

Det er klart oljen i norge er norge sin olje. Akkurat som oljen i kuwait er kuwait sin. Det har overhodet ingenting med å gjøre seg fortjent til den eler ei.

"............................................."

>Det er klart oljen i norge er norge sin olje. Akkurat som oljen i kuwait er kuwait sin

Interessant at du er nødt til å bruke et u-land som eksempel på et land som kan sammenlignes med Norge.

Skrevet

>Det er klart oljen i norge er norge sin olje. Akkurat som oljen i kuwait er kuwait sin

Interessant at du er nødt til å bruke et u-land som eksempel på et land som kan sammenlignes med Norge.

Kuwait er vel ikke noe uland.

Gjest trond-h
Skrevet

Hva tror du skjer om EU får kloa om Folketrygdfondet ?

Skrevet

"Konklusjon; vet ikke."

Næmmen grip(p), da...har du ingen mening...? Du, av alle -------?

Ble du forresten lei av å skrive "anonyme" innlegg til meg nå? Har jo vært stille et par dager nå...

"................................................"

Jeg tror nok du overvurderer din posisjon, hvis du legger til grunn at jeg har tilskrevet deg anonymt.

En mer uttalt paranoia og narssisisme er det sjelden å se, selv her på dol.

Skrevet

Jeg tror nok du overvurderer din posisjon, hvis du legger til grunn at jeg har tilskrevet deg anonymt.

En mer uttalt paranoia og narssisisme er det sjelden å se, selv her på dol.

Selvfølgelig, grip(p)...:-)

"....................................."

Skrevet

Alle andre europeiske land.

Da vet du åpenbart ikke hva du snakker om, og enhver saklig diskusjon er fåfengt.

Skrevet

Jeg sammenliknet ikke norge og kuwait. Hvis jeg sier at laptoppen min er _min_, akkurat som bilen din er _din_, så sammenlikner jeg heller ikke deg og meg på noen måte.

Skrevet

I tilfelle du har usedvanlig trangt for det, og heller ikke evner å forstå det etter at jeg forklarte det, så kan jeg endre det til: Norges olje er norge sin, akkurat som USAs olje er USA sin.

Skrevet

I tilfelle du har usedvanlig trangt for det, og heller ikke evner å forstå det etter at jeg forklarte det, så kan jeg endre det til: Norges olje er norge sin, akkurat som USAs olje er USA sin.

Norge kan ikke sammenlignes med USA. EU kan, derimot.

Det er det samme som at Texas egoistisk skulle nekte å dele oljen med resten av USA.

Skrevet

Norge kan ikke sammenlignes med USA. EU kan, derimot.

Det er det samme som at Texas egoistisk skulle nekte å dele oljen med resten av USA.

Du drar paraleller som jeg ikke har gjort, så jeg gidder ikke gå videre på det.

Det andre eksemplet var ment for at du skulle forstå det på enklest mulig måte. Hvis du ikke skjønte poenget da heller, at det ikke var noen sammenlikning av landene, så kan jeg ikke gjøre mer.

Hint: Jeg kommenterte heller ikke hvorvidt norge skulle "dele" oljen eller ikke. Jeg svarte kun på noen som spurte om hvorvidt norge _eier_ oljen sin.

".........................................."

Skrevet

Nei-argument: De kan komme til å kødde med oljeformuen og fiskeressursene. Det er det mest alvorlige..i en verden som mangler både fisk og olje vil verdien av dette stige til himmels.

Ja-argument; Det er vår plikt å delta i oppbyggingen av et fredelig, demokratisk Europa. Ikke minst hjelpe de nye medlemmene opp på et jevnt, vest-europeisk nivå. EU er et historisk, demokratisk prosjekt,og det er fan til greier å ikke være med.

Nei-argument: Tyrkia som mulig medlem.

....

En vanskelig sak dette. De økonomiske aspekter ved et medlemsskap blir stadig viktigere fordi mangel på velferdsmidler vil bli en kjempekrise i de fleste europeiske land om kort tid. Eldrebølgen og den massive, fremmedkulturelle innvandringen er hovedårsakene.

Med ræva full av mat og olje ligger vi langt bedre an enn de aller fleste.

...

Konklusjon; vet ikke.

En fin analyse. Før av jeg tilhenger, men nå vet jeg faen ikke. Konstruksjonen virker etterhvert oppsvulmet og hoven. Jeg tror EU etterhvert kommer til å gå i oppløsning. De store bidragsyterne vil sørge for det.

Forøvrig virker ikke båtmarkedet like hett lenger. Mye til salgs, men prisene har stabilisert seg - eller sågar sunket litt etter hva jeg kan seg. Er det rett observert?

Skrevet

En fin analyse. Før av jeg tilhenger, men nå vet jeg faen ikke. Konstruksjonen virker etterhvert oppsvulmet og hoven. Jeg tror EU etterhvert kommer til å gå i oppløsning. De store bidragsyterne vil sørge for det.

Forøvrig virker ikke båtmarkedet like hett lenger. Mye til salgs, men prisene har stabilisert seg - eller sågar sunket litt etter hva jeg kan seg. Er det rett observert?

Jeg har bare notert meg at prisene på nybåter (de norske i alle fall) har steget med 4-7%. De tar det de kan, selvsagt...og folk kjøper.

Jeg forholder meg rolig..har solgt ut på børsen, og venter på renteøkning. Det første folk selger er båten. Og da regner jeg med at feeeete båter faller ganske dramatisk. Hvorpå vi stiller med kontanter, og kjøper oss opp noen fot.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...