Gå til innhold

Hvor mye strøm bruker tørketrommelen?

Anbefalte innlegg

Her diskuteres tørketrommel om dagen.

Tørketrommel oppå vaskemaskinen på badet, da blir det TRANGT, og den vil antagelig bli brukt etter hver klesvask fordi jeg heller bruker den enn å henge opp klærne på tørkestativ.

Ellers kan den stå i kjelleren, metervis unna vaskemaskinen, gubben mener at den bare bør bli brukt i "nødstilfeller", noe sånt som til sengetøy (som er for stort til å henge på tørkestativet inne) og klær man har tenkt å bruke som bør bli tørt fort.

Jeg mener at en tørketrommel er til for å brukes og det er så ubeskrivelig kjedelig å henge klærne opp på tørkestativet dag ut og dag inn, i tillegg "bråker" et tørkestativ midt i stua syns jeg. Han mener at et tørkestativ er til for å brukes AV MEG, han gidder jo ikke (og ikke gjør han det rekti heller, så det er igrunn like greit) og så mener han at den bruker alt for mye strøm sånn at vi virkelig vil merke det bigtime på strømregninga.

(Det er selvsagt bare rett og rimelig at det er jeg som tar meg av klesvasken i og med at han lager middag til meg og barnet hver dag i tillegg til å rydde og holde kjøkkenet i orden, så det er ikke der problemet ligger...)

Fortsetter under...

Den bruker 2 kw, men kobler seg ut ved intervaller når temperaturen når topp.

Noen (f.eks. siemens) kan svitsjes til å sluke 3,5 kw, da går det fortere.

Og det sier meg omtrent ingenting.

Ved 30 minutters bruk daglig, hvor mye vil det ha å si for strømregninga?

Og det sier meg omtrent ingenting.

Ved 30 minutters bruk daglig, hvor mye vil det ha å si for strømregninga?

Du må måle med et tangamperemeter på kabelen og regne det ut.

10A = 2300 Watt

2300 Watt i en time = 2.3 KWT

Så da spørs det hvor mye dere betaler pr KWT.

0,60 kr pr KWT?

8 timer i uka =

8 x 52 x 2,3 x 0,6 = 574 kr pr år.

Annonse

Du må måle med et tangamperemeter på kabelen og regne det ut.

10A = 2300 Watt

2300 Watt i en time = 2.3 KWT

Så da spørs det hvor mye dere betaler pr KWT.

0,60 kr pr KWT?

8 timer i uka =

8 x 52 x 2,3 x 0,6 = 574 kr pr år.

Det er jo ingen pris for å slippe det helvetes tørkestativstyret!

Takk, gubben er overbevist. (Eller egentlig ikke, men det får han bare se å bli!!) Da gjenstår det bare å se om det er plass på badet.

Tørketrommel krymper klærne og mange klær mister fasongen.

Nei til tørketrommel! ;-)

Tørketrommel eter opp klærne som en gjeng krokodiller. Reduserer levetida til en brøkdel.

Bli forundret over folk som vasker på 30 grader for å skåne klærne, og tørker dem i trommel på 120 grader? 120 grader luft eller 120 grader vann er det samme. Klærne blir selvsagt ødelagt.

Gjest Princess Peach

Tørketrommel eter opp klærne som en gjeng krokodiller. Reduserer levetida til en brøkdel.

Bli forundret over folk som vasker på 30 grader for å skåne klærne, og tørker dem i trommel på 120 grader? 120 grader luft eller 120 grader vann er det samme. Klærne blir selvsagt ødelagt.

Vi har tørketrommel, og bruker den bare til sengetøy, håndklær, undertøy og utslitte t-skjorter og slikt.

Kunne ikke falle meg inn å hive finvasken i tørketrommelen!

Jepps. Derfor har jeg ikke, og skal heller ikke ha en.

Det er jo ingen pris for å slippe det helvetes tørkestativstyret!

Takk, gubben er overbevist. (Eller egentlig ikke, men det får han bare se å bli!!) Da gjenstår det bare å se om det er plass på badet.

Men du må sjekke at variablene stemmer. Hva den virkelig bruker, hvor lenge til sammen på et år, og prisen pr KW.

Morsomt:

To digre tørketromler i et borettslag brukte 14 KW hver og gikk 80 timer i uka, var aldri ledig i rimelig tid:

Strømkostnad første år:

2 x 14 x 80 x 52 x 0,6 = 69.888 kr

Ca 15 kr pr tørk.

Siden det der ikke var myntautomat eller noen annen hindring, så tørka folk en truse eller en BH i hver sin trommel. Det var jo "gratis", så da var det bare å bruke dem. Uten tanke på at andre trengte å tørke eller økonomi.

Så kom regningen.

Dermed kom det brått myntautomater på, det kosta 20 kr pr tørk.

Strømregningen gikk brått ned til 7000 kr pr år. Slitasjen var plutsleig omtrent null, og det var mulig å få en vasketur. Reint og fint var det også.

Annonse

Vi har tørketrommel, og bruker den bare til sengetøy, håndklær, undertøy og utslitte t-skjorter og slikt.

Kunne ikke falle meg inn å hive finvasken i tørketrommelen!

Ei berte hadde en fin bluse, da den kom i trommelen, løsnet alle knappene. Tråden som knapppene hang i, smelta. En lekker silketruse lignet mest en skurefille.

Gjest Princess Peach

Ei berte hadde en fin bluse, da den kom i trommelen, løsnet alle knappene. Tråden som knapppene hang i, smelta. En lekker silketruse lignet mest en skurefille.

Da kan hun jo bare takke seg selv da. Jeg hiver ikke noe i tørketrommelen som jeg er redd kan bli ødelagt eller krympe.

Gjest Fenrisulven

Men du må sjekke at variablene stemmer. Hva den virkelig bruker, hvor lenge til sammen på et år, og prisen pr KW.

Morsomt:

To digre tørketromler i et borettslag brukte 14 KW hver og gikk 80 timer i uka, var aldri ledig i rimelig tid:

Strømkostnad første år:

2 x 14 x 80 x 52 x 0,6 = 69.888 kr

Ca 15 kr pr tørk.

Siden det der ikke var myntautomat eller noen annen hindring, så tørka folk en truse eller en BH i hver sin trommel. Det var jo "gratis", så da var det bare å bruke dem. Uten tanke på at andre trengte å tørke eller økonomi.

Så kom regningen.

Dermed kom det brått myntautomater på, det kosta 20 kr pr tørk.

Strømregningen gikk brått ned til 7000 kr pr år. Slitasjen var plutsleig omtrent null, og det var mulig å få en vasketur. Reint og fint var det også.

Mulig du finner det ut her:

http://www.enok.no/enokhjul.html

Hilsen

Gjest prust

Vi har tørketrommel oppå vaskemaskinen. Fungerer fint det, i og for seg....

MEN - tørketrommelen sliten vanvittig på klærne! Jeg bruker den stort sett til håndklær, kluter og sengetøy om vinteren. Alle barneklær (nesten) henges opp (ute eller inne) og lufttørkes, og det meste av voksentøyet og.

Jeg bruker tørketrommelen som "nødløsning" som mannen din sier, og synes det er det beste!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...