Gå til innhold

Muhammed og umoralsk naturvitenskap på bibliotket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pressemelding:

"Danske skolebiblioteker vil ikke lægge reolplads til Kåre Bluitgens børnevenlige Muhammed-biografi ”Koranen og Profeten Muhammeds liv”. Årsagen er, at skolerne ikke vil provokere muslimske elever. Beslutningen falder Dansk Folkepartis Ungdom for brystet.

- Det er rendyrket censur og misforstået hensyntagen til et religiøst mindretal. Vi kan ikke lade muslimers følelser diktere, hvilke bøger, der skal stå på vores biblioteker, siger Dansk Folkepartis Ungdoms landsformand Kenneth Kristensen.

Kåre Bluitgens bog fik ved udgivelsen ganske gode anmeldelser og blev rost fra flere sider for at være en lødig og nuanceret fremstilling af Muhammeds liv.

- Når man tænker på, hvilke bøger der i øvrigt befinder sig på skolebibliotekerne f.eks. til brug for seksualundervisning og lignende, virker det helt absurd, at man ikke vil stille en bog med billeder af en mand, der levede i den arabiske ørken for 1400 år siden til rådighed.

Bogen er selvfølgelig ikke et skønmaleri af Muhammed, men man bliver nødt til at forholde sig til, at Koranen er ufattelig intolerant over for andre religioner. Der står rent faktisk i Koranen, at vantro skal brænde op i helvede, og at frafald fra islam skal straffes med døden. Den viden skal skoleelever naturligvis også have – selvom en sådan viden ikke nødvendigvis medvirker til at give islam et bedre rygte, siger Kenneth Kristensen."

---------------------

Hvis vi tester mullaenes toleranse overfor ulike kulturelle fenomener og naturvitenskap, så er det bare å høre på deres fordømmelse av seksulalkunnskap (umoralsk), paleontologi (overtro), TV (umoralsk med lettkledde kvinner selv i nyhetene), radio (umoralsk, de snakker bl a ofte om kvinners seksualitet), aviser (umoralske bilder), kokebøker (handler om griser), zoologi (bilde og omtale av griser), geologi (antyder at jorda fanta før skapelsen).

Som kronen på verket kan jeg nevne at de høyeeste lærde enda mener at jorda er rund, fordi det står to steder i koranen, og at den runde påstanden er vantro løgn. Å innrømme at jora er rund betyr å innrømme at koranen ikke er korrekt, at profeten har misforstått guden.

Så det skal bli veldig vanskelig å opprettholde kulturen etter at disse har fått makten. Så venter vi på kommunevalget og utviklingen i Oslo.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

59

• Prozak

23

• flisa

17

• ebbamor

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Som kronen på verket kan jeg nevne at de høyeeste lærde enda mener at jorda er flat, fordi det står to steder i koranen, og at den runde påstanden er vantro løgn.

Skulle det være.

Skrevet

Hvor mye tid bruker du egentlig på å grave fram negative ting om muslimer. Jeg er i alle fall helt imponert over hvor mange slike innlegg du klarer å produsere. Er du med i et eller annet nettverk der dere deler slik informasjon, eller finner du det ved å søke på google etter "dritt om muslimer"?

Gjest to sukk
Skrevet

Hvor mye tid bruker du egentlig på å grave fram negative ting om muslimer. Jeg er i alle fall helt imponert over hvor mange slike innlegg du klarer å produsere. Er du med i et eller annet nettverk der dere deler slik informasjon, eller finner du det ved å søke på google etter "dritt om muslimer"?

*LOL* Ingen tvil om at Keinstein er ivrig.

På et helseforum er det nok mer interesant hva Koranen og Hadith nevner om helse.

Skrevet

Jeg liker personlige angrep, for da vet jeg at motdebattant ikke har argumenter som avkrefter mine. Samme hvor saklig og kilderik jeg er, så kommer det alltid noen uten noe, og skal få opnionen over på sin side med grunnløse anklager.

Jeg elsker når noen forsøker å ilegge meg holdninger, agendaer og ytringer jeg ikke har.

Jeg bare elsker det, for det er jo så lett gjennomskuelig.

Jeg virkelig koser meg, for da trenger jeg ikke forsvare meg en gang.

Skrevet

Jeg liker personlige angrep, for da vet jeg at motdebattant ikke har argumenter som avkrefter mine. Samme hvor saklig og kilderik jeg er, så kommer det alltid noen uten noe, og skal få opnionen over på sin side med grunnløse anklager.

Jeg elsker når noen forsøker å ilegge meg holdninger, agendaer og ytringer jeg ikke har.

Jeg bare elsker det, for det er jo så lett gjennomskuelig.

Jeg virkelig koser meg, for da trenger jeg ikke forsvare meg en gang.

Peronangrep? Jeg bare stiller det et enkelt spørsmål jeg: Hvor i all verden finner du alt det du legger ut på dol om muslimer? For det er jo åpnebart for de aller fleste at det er svært lite av det som er sakset fra Dagbladet eller tilsvarende... Det må man jo få lov til å lure på. Men selvfølgelig, du trenger ikke å svare.

Og jeg tillegger deg overhode ikke verken agendaer, meninger eller holdninger som ikke er helt åpent opp i dagen. Så kan du gjerne mene selv at du driver allminnelig folkeopplysning eller hva som helst annet...

Skrevet

Som kronen på verket kan jeg nevne at de høyeeste lærde enda mener at jorda er flat, fordi det står to steder i koranen, og at den runde påstanden er vantro løgn.

Skulle det være.

Det som er morsomt, er jo at du kan finne omtrent det samme om kristne. I USA er det flere religiøse samfunn (Kristne sådane) som bestrider utviklingsteorien (og at denne skal læres om i skolen), som _mener_ at kvinner skal tie i forsamlinger, som vil ha teorien om "intelligent design" inn i skolen og som kjemper hardnakket mot prevensjon, (fysj og fysj), homofili (likestilles med nekrofili og pedofili), etc etc etc.

Fanatikere finnes i alle religioner - og er like skummelt i alle religioner.

Skrevet

Det som er morsomt, er jo at du kan finne omtrent det samme om kristne. I USA er det flere religiøse samfunn (Kristne sådane) som bestrider utviklingsteorien (og at denne skal læres om i skolen), som _mener_ at kvinner skal tie i forsamlinger, som vil ha teorien om "intelligent design" inn i skolen og som kjemper hardnakket mot prevensjon, (fysj og fysj), homofili (likestilles med nekrofili og pedofili), etc etc etc.

Vatikanet gikk nettopp ut offentlig mot kondomer, homofili og kunstig befruktning.... KONDOMER!!

Så enig i at ekstremisme er ille uansett hvilken form og farge den har. Men enkelte her inne er litt enspora på det området.....

Gjest to sukk
Skrevet

For de som ikke har samme meninger som oss er dumme...så gjelder det å få latterliggjort dem...

skit i hva de egentlig mener...ingenting er som skadefryd...

Gjest jeg er "skummel"
Skrevet

>Fanatikere finnes i alle religioner - og er like skummelt i alle religioner.

Hva er det som er så skummelt med kristne fanatikere egentlig? Tyr de til trusler, forfølgelser, vold, drap og terror slik fanatiske muslimer gjør?

Nei, de sier bare vennlig: utviklingsteorien er bare en teori, homofili er feil, tilfeldig sex er feil osv. osv.

Skrevet

Det er OGSÅ interesant, men det forandrer eller minker ikke mullaenes negative innvirkning. Det er vel mange som er enige i at konservative kristne og jøder i USA er enormt mektige og muligens farlige.

Hvis du mener at slik påvirkning også er til stede, da blir jo saken verre, ikke bedre?

Da har vi jo to onder -samtidig- i stedet for det ene som er ille nok?

Da må vi altså intensivere kampen mot disse og skru opp konfliktskruen enda mer?

Jeg tror nå hele verden av islamintresserte vet at de som startet bråket om tegningene var en gruppe danske mullaer og lærde som sammen og med et eneste mål for øye reiste rundt, brakte med seg løgner for å skape en konflikt. Konflikten oppsto over 2 mnd etter at tegningene var offentliggjort, ikke en eneste løftet en finger før mullaene hadde fullført sin turne.

Bildet av den franske deltageren i "grisehylkonkurransen" ble berømt over hele verden, og alle vet nå at mullaene serverte en bevisst løgn for å skape en konflikt. Kanskje den farligste løgnen i historien, og den som har skapt mest hat mellom kulturer i moderene tid.

Hvis konservative kristne og jøder i USA er farlige, hvor farlige er ikke disse mullaene?

Skrevet

*LOL* Ingen tvil om at Keinstein er ivrig.

På et helseforum er det nok mer interesant hva Koranen og Hadith nevner om helse.

Da får vi få vekk forum for adopsjon. Mer begredelig kjedelig forum finnes knapt, og det har ikke noe med helse å gjøre. Men det var en avsporing.

Skrevet

Peronangrep? Jeg bare stiller det et enkelt spørsmål jeg: Hvor i all verden finner du alt det du legger ut på dol om muslimer? For det er jo åpnebart for de aller fleste at det er svært lite av det som er sakset fra Dagbladet eller tilsvarende... Det må man jo få lov til å lure på. Men selvfølgelig, du trenger ikke å svare.

Og jeg tillegger deg overhode ikke verken agendaer, meninger eller holdninger som ikke er helt åpent opp i dagen. Så kan du gjerne mene selv at du driver allminnelig folkeopplysning eller hva som helst annet...

Du har jo ikke skrevet en dritt om saken, kjære! Bare dritt om meg og mine meninger. Ingen har bedt om din mening om -det-.

Gjest jeg er "skummel"
Skrevet

Vatikanet gikk nettopp ut offentlig mot kondomer, homofili og kunstig befruktning.... KONDOMER!!

Så enig i at ekstremisme er ille uansett hvilken form og farge den har. Men enkelte her inne er litt enspora på det området.....

Hva vatikanet mener er da ikke et aktuelt problem for oss som bor i Norge? Fanatiske muslimer og poltisk korrekthet er derimot et stort problem.

Skrevet

Hva er det som er så skummelt med kristne fanatikere egentlig? Tyr de til trusler, forfølgelser, vold, drap og terror slik fanatiske muslimer gjør?

Nei, de sier bare vennlig: utviklingsteorien er bare en teori, homofili er feil, tilfeldig sex er feil osv. osv.

Bare vennlige? Si det til abortleger som blir skutt og drept i usa... Jeg ønsker ikke å bagetalisere muslimsk ekstremisme, men det finnes faktisk kristne ekstremister ogå. Vår historie er ganske blodrød, den også.

Skrevet

Du har jo ikke skrevet en dritt om saken, kjære! Bare dritt om meg og mine meninger. Ingen har bedt om din mening om -det-.

Du har helt rett i at jeg ikke har skrevet en dritt om saken du diskuterer, derimot er jeg opptatt av kildene dine. Det må da være lov. At du tar det som kritikk av deg og dine synespukt er ikke mitt problem. Det at du ikke vil svare er i grunnen svar godt nok for meg.

Skrevet

Det er dårlig med jødiske og kristne terrorister.

I slutten av 30-åra var det en del grupper, men de forsvarte seg mot arrestasjoner, deportasjoner og internering i nazityskland.

De første begynte, tror jeg, da tyskere begynte å danne voldtektsgjenger som jaktet på kvinner i jødegettoene, og gjenger begynte å knuse og plyndre butikker.

Skrevet

Du har helt rett i at jeg ikke har skrevet en dritt om saken du diskuterer, derimot er jeg opptatt av kildene dine. Det må da være lov. At du tar det som kritikk av deg og dine synespukt er ikke mitt problem. Det at du ikke vil svare er i grunnen svar godt nok for meg.

Vi har et problem: at enkelte synes å tro at alt finnes på internett.

DET GJØR DET IKKE!

99,9% av all dokumentasjon finnes i bøker av papp og papir. Jeg har flere hyllemetere som ikke kommer til å finnes på nettet i vår levetid.

Under avleggelse av doktorgrader og avhvndlinger er det viktig med kilder, men ikke i en debatt på et filleforum. Det er ingen som nekter noen å bestride en påstand eller finne en kilde som bestrider en påstand, men du må gidde å slå opp selv hvis du er ingressert.

Å forlange kilder fra andre er for lett, da er du kanskje ikke intressert i annet enn å ramme en som ikke mener det samme som deg. En skjult anklage om løgn. Viser det seg å være sannhet, så bli de tause. Men da har de opptatt viktig tid og oppmerksomhet, det som var meningen. Det kalles "støy".

Dette lærer man på kurs i AKP/ML tror jeg, for jeg ser det samme.

Skrevet

Bare vennlige? Si det til abortleger som blir skutt og drept i usa... Jeg ønsker ikke å bagetalisere muslimsk ekstremisme, men det finnes faktisk kristne ekstremister ogå. Vår historie er ganske blodrød, den også.

Det gjør jo saken enda verre, og vi må trå hardere til og mobilisere alt vi har mot slike.

Gjest to sukk
Skrevet

Folk og meninger som er representative for en trosretning er mer interssanne enn enkelte avvikere. Avvikere er kun en sak for rettsvesenet. Andre folk og meninger har kulturell betydning for det store flertallet. Alt annet er påskudd for å stigmatisere folk med andre oppfatninger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...