Gå til innhold

Muhammed og umoralsk naturvitenskap på bibliotket

Anbefalte innlegg

Gjest jeg er "skummel"
Skrevet

Bare vennlige? Si det til abortleger som blir skutt og drept i usa... Jeg ønsker ikke å bagetalisere muslimsk ekstremisme, men det finnes faktisk kristne ekstremister ogå. Vår historie er ganske blodrød, den også.

Det er patetisk når man finner frem enkelteksempler på en og annen mentalt forstyrret kristen person som har begått et drap, og sammenligner dette med muslimsk vold, drap og terror som er _satt i system_.

Den katolske kirken har blod på hendene, men ikke den _reformerte_ kirken.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

59

• Prozak

23

• flisa

17

• ebbamor

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er dårlig med jødiske og kristne terrorister.

I slutten av 30-åra var det en del grupper, men de forsvarte seg mot arrestasjoner, deportasjoner og internering i nazityskland.

De første begynte, tror jeg, da tyskere begynte å danne voldtektsgjenger som jaktet på kvinner i jødegettoene, og gjenger begynte å knuse og plyndre butikker.

Dårlig med kristne terrorister? Har du vært så enspora i hva du leser at du har gått glipp av hele konfllikten i Irland. Som et eksempel. Eller amerikanske ekstremister som skyter på abortklinikker? Definerer du kanskje ikke slik som terrorisme?

Dette er uansett ikke en diskusjon om hvem som er verst og heller ikke en diskusjon om at det finnes riktig så mye å kritisere ved islam. De fleste av oss, også de du definerer som PK, er helt enige om at ekstremisme er en uting.

Men det hindrer meg ikke fra å være fasinert over hvor mye dritt enkelte klarer å spa opp. Og å undres over hvor dere finner dritten.

Skrevet

Vatikanet gikk nettopp ut offentlig mot kondomer, homofili og kunstig befruktning.... KONDOMER!!

Så enig i at ekstremisme er ille uansett hvilken form og farge den har. Men enkelte her inne er litt enspora på det området.....

Jeg skrev et innlegg om nettopp det for en tid siden, men ingen ble så hissige da.

Det paven sier og gjør er liksom ikke så sensajonelt.

Moder Theresa er den største katastrofen som har skjedd India, katolske nonner er i mot prevensjon.

Skrevet

Vi har et problem: at enkelte synes å tro at alt finnes på internett.

DET GJØR DET IKKE!

99,9% av all dokumentasjon finnes i bøker av papp og papir. Jeg har flere hyllemetere som ikke kommer til å finnes på nettet i vår levetid.

Under avleggelse av doktorgrader og avhvndlinger er det viktig med kilder, men ikke i en debatt på et filleforum. Det er ingen som nekter noen å bestride en påstand eller finne en kilde som bestrider en påstand, men du må gidde å slå opp selv hvis du er ingressert.

Å forlange kilder fra andre er for lett, da er du kanskje ikke intressert i annet enn å ramme en som ikke mener det samme som deg. En skjult anklage om løgn. Viser det seg å være sannhet, så bli de tause. Men da har de opptatt viktig tid og oppmerksomhet, det som var meningen. Det kalles "støy".

Dette lærer man på kurs i AKP/ML tror jeg, for jeg ser det samme.

Har de allerede klart å skrive en bok om muhammendkonflikten i Danmark? Jeg er imponert!

Og jeg forstår jo av dine hyllemetre at dette er noe du brenner for. I motsetning til meg. Og nå var det ikke akkurat kildehenvisninger i den formen du skisserer jeg var ute etter. Jeg betviler ikke noe av det du daglig legger ut her. Jeg bare lurer på hva det er som driver et menneske som føler behov for å opptil flere ganger om dagen legge ut innlegg som sverter en annen religion. Det virker litt.... ekstremt... på meg.

Så får du kalle det støy om du vil, jeg har bare observert deg over lengre tid, og blitt en smule "imponert" over hvor standhaftig og forutsigbar du er. Ikke noe annet.

Skrevet

Dårlig med kristne terrorister? Har du vært så enspora i hva du leser at du har gått glipp av hele konfllikten i Irland. Som et eksempel. Eller amerikanske ekstremister som skyter på abortklinikker? Definerer du kanskje ikke slik som terrorisme?

Dette er uansett ikke en diskusjon om hvem som er verst og heller ikke en diskusjon om at det finnes riktig så mye å kritisere ved islam. De fleste av oss, også de du definerer som PK, er helt enige om at ekstremisme er en uting.

Men det hindrer meg ikke fra å være fasinert over hvor mye dritt enkelte klarer å spa opp. Og å undres over hvor dere finner dritten.

Relativisme kalles dette, å sammenligne for å endre en oppfatning.

Å sammenligne med en kultur et annet sted, i en annen tid og i en annen situasjon.

Eks: når de på Orderud myrdet tre, da kan det ikke være så farlig om jeg dreper en? Orderudmordene skal altså forsvare alle mord begått før og etter?

Omtrent som at kriminalstatistikken for Oslo fordeles på hele Norge, for at det ikke skal se så ille ut i vår flerkulturelle drømmeby. Men jeg tror ikke innbyggerne i en stille vestlandsfjord vil ha et par drap fra Oslo frivillig uten sverdslag.

Gjest to sukk
Skrevet

Hvor mye tid bruker du egentlig på å grave fram negative ting om muslimer. Jeg er i alle fall helt imponert over hvor mange slike innlegg du klarer å produsere. Er du med i et eller annet nettverk der dere deler slik informasjon, eller finner du det ved å søke på google etter "dritt om muslimer"?

Keinstein har i det minste satt seg inn i islam. Det burde du også gjøre.

Islam er nemlig ikke den religionen skolebøkene og mange media forsøker å gi inntrykk av. Les Koranen selv, se hvorfor den er så ulik alle andre religioner, hvorfor den er kilde til å så mange konflikter. Les hvorfor islam vokser og hvilken betydning det har for fremtidens samfunn. Du blir nemlig langt fra upåvirket selv om du aldri vil ta imot islam som din tro.

Skrevet

Har de allerede klart å skrive en bok om muhammendkonflikten i Danmark? Jeg er imponert!

Og jeg forstår jo av dine hyllemetre at dette er noe du brenner for. I motsetning til meg. Og nå var det ikke akkurat kildehenvisninger i den formen du skisserer jeg var ute etter. Jeg betviler ikke noe av det du daglig legger ut her. Jeg bare lurer på hva det er som driver et menneske som føler behov for å opptil flere ganger om dagen legge ut innlegg som sverter en annen religion. Det virker litt.... ekstremt... på meg.

Så får du kalle det støy om du vil, jeg har bare observert deg over lengre tid, og blitt en smule "imponert" over hvor standhaftig og forutsigbar du er. Ikke noe annet.

Et utall bøker er under forfatting om dette. I Danmark vet man om ikke mindre enn 8 små og store verk under forfatting. De kommer ut samtidig på flere språk. Mullaenes bragd skal bli behørig kjent som de hatefulle gale prestenes farlige stunt.

Jeg tror det blir positivt, og enda en spiker i ekstremistenes innflytelseskiste.

Skrevet

Relativisme kalles dette, å sammenligne for å endre en oppfatning.

Å sammenligne med en kultur et annet sted, i en annen tid og i en annen situasjon.

Eks: når de på Orderud myrdet tre, da kan det ikke være så farlig om jeg dreper en? Orderudmordene skal altså forsvare alle mord begått før og etter?

Omtrent som at kriminalstatistikken for Oslo fordeles på hele Norge, for at det ikke skal se så ille ut i vår flerkulturelle drømmeby. Men jeg tror ikke innbyggerne i en stille vestlandsfjord vil ha et par drap fra Oslo frivillig uten sverdslag.

Jeg vet ikke hva det du bedriver kan kalles, men du er i alle fall ekstremt dårlig til å lese. Jeg er ikke ute etter å forsvare muslimsk terrorisme i det hele tatt, og jeg setter det heller ikke opp mot hverandre. Jeg bare korrigerte deg når du skrev at de eneste kristne terroristene var jøder som forsvarte seg mot Nazi-Tyskland. Så er altså ikke tilfelle. Vi har i mye nyere tid hatt kristne terrorister i et av våre nærmeste naboland.

Ditt problem er at du anklager alle som sier deg i mot for å forsvare muslimsk terrorisme, men det er ikke sant. Det er faktisk mulig å ha to tanker i hodet på en gang. Man kan fordømme terrorisme, uten å samtidig fordømme alle som praktiserer samme religion som terrorismten. Selv om terrorismen hevder han gjør det han gjør i religonens navn. Det kalles å ikke skjære alle over en kam. Det er forskjellen på meg og deg, tror jeg

Skrevet

Islam er nemlig ikke den religionen skolebøkene og mange media forsøker å gi inntrykk av. Les Koranen selv, se hvorfor den er så ulik alle andre religioner, hvorfor den er kilde til å så mange konflikter. Les hvorfor islam vokser og hvilken betydning det har for fremtidens samfunn. Du blir nemlig langt fra upåvirket selv om du aldri vil ta imot islam som din tro.

Er det noen som hevder at jeg har all min kunnskap om islam fra skolebøker da. Det finnes noe midt mellom dem og anti-islamsk litteratur vet du....

Skrevet

Et utall bøker er under forfatting om dette. I Danmark vet man om ikke mindre enn 8 små og store verk under forfatting. De kommer ut samtidig på flere språk. Mullaenes bragd skal bli behørig kjent som de hatefulle gale prestenes farlige stunt.

Jeg tror det blir positivt, og enda en spiker i ekstremistenes innflytelseskiste.

Igjen: Jeg er imponert over ditt engasjement og alt det du vet... Jeg forstår jo at dette er noe du brenner alvorlig for. Rene korstoget ;-)

Skrevet

Du har helt rett i at jeg ikke har skrevet en dritt om saken du diskuterer, derimot er jeg opptatt av kildene dine. Det må da være lov. At du tar det som kritikk av deg og dine synespukt er ikke mitt problem. Det at du ikke vil svare er i grunnen svar godt nok for meg.

Kildene er jo i enhver avis på nettet og i politiske samtaler. Er man interessert i politikk så er det nesten ikke til å unngå at dette kommer opp.

*Kjenner Luza på gangen*

Skrevet

"Du blir nemlig langt fra upåvirket selv om du aldri vil ta imot islam som din tro."

Moderne mennesker blir nesten utelukkende frastøtt når de får lese hva det virkelig står. Straffelovene er regelrett kvalmende groteske og primitive.

Jeg mener at f eks ungdommer på skolene ikke bør få lære om islam, og det bare fordi jeg tror de blir frastøtt og enda mer uvilje mot islam fødes. Da mener jeg ikke undervisning fra mullaer som kjører slalom mellom de groteske tekstene og dystre formaningene, bare preker kjærlighet, toleranse og fred for å forkynne.

Skrevet

Da er alle aviser også ekstreme i disse dager....kanskje Keinstein er journalsit vet du.

Skrevet

Da får vi få vekk forum for adopsjon. Mer begredelig kjedelig forum finnes knapt, og det har ikke noe med helse å gjøre. Men det var en avsporing.

Eller forum for reise - jeg så her om dagen at det også finnes her på DOL

Skrevet

Som kronen på verket kan jeg nevne at de høyeeste lærde enda mener at jorda er flat, fordi det står to steder i koranen, og at den runde påstanden er vantro løgn.

Skulle det være.

*LOL* - ja jeg stusset litt der.

Skrevet

Er det noen som hevder at jeg har all min kunnskap om islam fra skolebøker da. Det finnes noe midt mellom dem og anti-islamsk litteratur vet du....

Bøkene er enten sterkt for islam eller sterkt mot, jeg har ikke funnet nøytrale informasjonsbøker utenom skolebøker. Skolebøkene hopper dessuten over så mye negativt at det er mer falskneri om man skal vurdere utelatelsene opp mot fakta.

Skrevet

"Du blir nemlig langt fra upåvirket selv om du aldri vil ta imot islam som din tro."

Moderne mennesker blir nesten utelukkende frastøtt når de får lese hva det virkelig står. Straffelovene er regelrett kvalmende groteske og primitive.

Jeg mener at f eks ungdommer på skolene ikke bør få lære om islam, og det bare fordi jeg tror de blir frastøtt og enda mer uvilje mot islam fødes. Da mener jeg ikke undervisning fra mullaer som kjører slalom mellom de groteske tekstene og dystre formaningene, bare preker kjærlighet, toleranse og fred for å forkynne.

Jeg synes i grunnen denne taler for seg selv, jeg...

Takk for kampen for den rette tro og at homofilt samliv ikke er forenelig med Bibelen og kristendommen!

Det står jo klart i 3. Mosebok 18/22 at homoseksualitet er en vederstyggelighet...så det er jo ikke noe å snakke om! Men nå trenger jeg noen råd om hvordan jeg skal leve etter Guds bud:

1. Hver gang jeg brenner en okse som et offer, vet jeg at dette gir en duft som velbehager Herren (3.Mosebok 1/9). Problemet er naboene!

2. Jeg ønsker å selge datteren min som slave (2. Mosebok 21/7). Med det prisnivået vi har i dag - hva mener dere er rett pris?

3. I 3. Mosebok 25/44 står det helt klart at jeg kan eie både mannlige og kvinnelige slaver så lenge de er kjøpt i et nabo land. En venn av meg sier dette bare gjelder for svensker, og ikke dansker. Her trenger jeg litt hjelp - kan jeg eie dansker?

4. Jeg har en nabo som insisterer på at han skal arbeide på sabatten. 2. Mosebok 35/2 er helt tydelig på at han skal drepes. Er jeg moralsk ansvarlig for å gjøre dette selv?

5. En venn av meg mener at selv om det er en vederstyggelighet å spise skalldyr (3. Mosebok 11/10), så er homoseksualitet verre. Jeg er uenig!! Hvem har rett?

6. I 3. Mosebok 21/20 står det klart at jeg ikke må nærme meg Guds alter dersom jeg ser dårlig. Jeg innrømmer at jeg er nærsynt og bruker briller. Må synet mitt være helt perfekt eller opererer vi med litt slingringsmonn her?

7. De fleste av vennene mine går til frisøren. De klipper håret på sidene og tar skjegget i kantene. Dette er tydelig en synd i Følge 3.Mosebok 19/27. Hvordan bør de straffes?

8. Jeg har lest i 3. Mosebok 11/7-8 at jeg ikke må røre rester av en død gris, fordi det gjør meg uren. Kan jeg likevel spille fotball Dersom jeg har hansker på?

9. Min onkel har gård. Han synder mot 3. Mosebok 19/19 fordi han planter to ulike avlinger på samme jorde. Kona er ikke noe bedre, fordi hun går med klær som er laget av to ulike stofftyper (blanding av bomull og polyester). Han har også den uvanen at han banner mye. Er det virkelig nødvendig at vi samler hele byen for å steine dem (3. Mosebok 24/11-16)? Er det ikke like greit å brenne de til døde i et familieselskap - slik vi pleier å gjøre med mennesker som ligger med sine slektninger (3. Mosebok 20/14)?

Jeg vet dere har gått i dybden på denne type problemstillinger. Jeg er sikker på at dere kan hjelpe meg. Takk for påminnelsen om at Guds ord er evig og uforanderlig!! Mvh en fallen sjel i mørkets dal.

Skrevet

Bøkene er enten sterkt for islam eller sterkt mot, jeg har ikke funnet nøytrale informasjonsbøker utenom skolebøker. Skolebøkene hopper dessuten over så mye negativt at det er mer falskneri om man skal vurdere utelatelsene opp mot fakta.

Et enkelt spørsmål. Hvis det ikke finnes nøytrale bøker om islam. Hvor har du da din kunnskap om islam fra....?

Skrevet

Kildene er jo i enhver avis på nettet og i politiske samtaler. Er man interessert i politikk så er det nesten ikke til å unngå at dette kommer opp.

*Kjenner Luza på gangen*

F eks påstanden om at Muhammed drepte ble motsagt, og den som påsto ble bedt om å stille med kilder. Hun stilte med over 1000 kilder både fra vesten og østen.

Noen mente da at hun burde oppgi alle kildene hver gang hun skulle kritisere Islam. det vakte munterhet fra ende til annen, og illusterer vel at debatt er så mangt?

Skrevet

Jeg synes i grunnen denne taler for seg selv, jeg...

Takk for kampen for den rette tro og at homofilt samliv ikke er forenelig med Bibelen og kristendommen!

Det står jo klart i 3. Mosebok 18/22 at homoseksualitet er en vederstyggelighet...så det er jo ikke noe å snakke om! Men nå trenger jeg noen råd om hvordan jeg skal leve etter Guds bud:

1. Hver gang jeg brenner en okse som et offer, vet jeg at dette gir en duft som velbehager Herren (3.Mosebok 1/9). Problemet er naboene!

2. Jeg ønsker å selge datteren min som slave (2. Mosebok 21/7). Med det prisnivået vi har i dag - hva mener dere er rett pris?

3. I 3. Mosebok 25/44 står det helt klart at jeg kan eie både mannlige og kvinnelige slaver så lenge de er kjøpt i et nabo land. En venn av meg sier dette bare gjelder for svensker, og ikke dansker. Her trenger jeg litt hjelp - kan jeg eie dansker?

4. Jeg har en nabo som insisterer på at han skal arbeide på sabatten. 2. Mosebok 35/2 er helt tydelig på at han skal drepes. Er jeg moralsk ansvarlig for å gjøre dette selv?

5. En venn av meg mener at selv om det er en vederstyggelighet å spise skalldyr (3. Mosebok 11/10), så er homoseksualitet verre. Jeg er uenig!! Hvem har rett?

6. I 3. Mosebok 21/20 står det klart at jeg ikke må nærme meg Guds alter dersom jeg ser dårlig. Jeg innrømmer at jeg er nærsynt og bruker briller. Må synet mitt være helt perfekt eller opererer vi med litt slingringsmonn her?

7. De fleste av vennene mine går til frisøren. De klipper håret på sidene og tar skjegget i kantene. Dette er tydelig en synd i Følge 3.Mosebok 19/27. Hvordan bør de straffes?

8. Jeg har lest i 3. Mosebok 11/7-8 at jeg ikke må røre rester av en død gris, fordi det gjør meg uren. Kan jeg likevel spille fotball Dersom jeg har hansker på?

9. Min onkel har gård. Han synder mot 3. Mosebok 19/19 fordi han planter to ulike avlinger på samme jorde. Kona er ikke noe bedre, fordi hun går med klær som er laget av to ulike stofftyper (blanding av bomull og polyester). Han har også den uvanen at han banner mye. Er det virkelig nødvendig at vi samler hele byen for å steine dem (3. Mosebok 24/11-16)? Er det ikke like greit å brenne de til døde i et familieselskap - slik vi pleier å gjøre med mennesker som ligger med sine slektninger (3. Mosebok 20/14)?

Jeg vet dere har gått i dybden på denne type problemstillinger. Jeg er sikker på at dere kan hjelpe meg. Takk for påminnelsen om at Guds ord er evig og uforanderlig!! Mvh en fallen sjel i mørkets dal.

Kanskje vi burde slå oss sammen og bekjmpe disse absurditetene, menneskefientligheten og overtroen?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...