Gå til innhold

Muhammed og umoralsk naturvitenskap på bibliotket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et enkelt spørsmål. Hvis det ikke finnes nøytrale bøker om islam. Hvor har du da din kunnskap om islam fra....?

Godt spørsmål.

SV: du leser flere bøker.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

59

• Prozak

23

• flisa

17

• ebbamor

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Varg i Veum
Skrevet

Eller forum for reise - jeg så her om dagen at det også finnes her på DOL

"Professor Miklos Degre svarer i denne forumgruppen på spørsmål om infeksjonsfarer og vaksinering i forbindelse med reise"

så dette har ikke noe med helse å gjøre?

Skrevet

Det er OGSÅ interesant, men det forandrer eller minker ikke mullaenes negative innvirkning. Det er vel mange som er enige i at konservative kristne og jøder i USA er enormt mektige og muligens farlige.

Hvis du mener at slik påvirkning også er til stede, da blir jo saken verre, ikke bedre?

Da har vi jo to onder -samtidig- i stedet for det ene som er ille nok?

Da må vi altså intensivere kampen mot disse og skru opp konfliktskruen enda mer?

Jeg tror nå hele verden av islamintresserte vet at de som startet bråket om tegningene var en gruppe danske mullaer og lærde som sammen og med et eneste mål for øye reiste rundt, brakte med seg løgner for å skape en konflikt. Konflikten oppsto over 2 mnd etter at tegningene var offentliggjort, ikke en eneste løftet en finger før mullaene hadde fullført sin turne.

Bildet av den franske deltageren i "grisehylkonkurransen" ble berømt over hele verden, og alle vet nå at mullaene serverte en bevisst løgn for å skape en konflikt. Kanskje den farligste løgnen i historien, og den som har skapt mest hat mellom kulturer i moderene tid.

Hvis konservative kristne og jøder i USA er farlige, hvor farlige er ikke disse mullaene?

Som sagt - fanatisme er - uavhengig av religion - skummelt. Mitt poeng var akkurat det du skriver: Det finnes fanatikere overalt, i alle religioner.

Å hele tiden holde fanatiske mullaer eller fanatiske kristne opp og si: "Se hvor fæle disse er, gitt", gavner ingen - det er heller å helle bensin på bålet.

mener

Skrevet

"Professor Miklos Degre svarer i denne forumgruppen på spørsmål om infeksjonsfarer og vaksinering i forbindelse med reise"

så dette har ikke noe med helse å gjøre?

AHA! :) der ser du..

Skrevet

Som sagt - fanatisme er - uavhengig av religion - skummelt. Mitt poeng var akkurat det du skriver: Det finnes fanatikere overalt, i alle religioner.

Å hele tiden holde fanatiske mullaer eller fanatiske kristne opp og si: "Se hvor fæle disse er, gitt", gavner ingen - det er heller å helle bensin på bålet.

mener

Hva hjelper da?

Skrevet

>Fanatikere finnes i alle religioner - og er like skummelt i alle religioner.

Hva er det som er så skummelt med kristne fanatikere egentlig? Tyr de til trusler, forfølgelser, vold, drap og terror slik fanatiske muslimer gjør?

Nei, de sier bare vennlig: utviklingsteorien er bare en teori, homofili er feil, tilfeldig sex er feil osv. osv.

Hva er det som er så skummelt med kristne fanatikere egentlig? Tyr de til trusler, forfølgelser, vold, drap og terror slik fanatiske muslimer gjør?

Ja - det gjør de. Ku Klux Klan er for eks. rotet i kristendommen. Fanatiske, kristne, abortmotstandere brenner opp klinikker der det foretas abort, har drept leger der det foretas abort etc. I enkelte kristne sekter er vold mot kvinner og barn en "rett" for familiens overhode.

Og vi har en mektig statsleder i USA som mener at krigen mot terror skal vinnes "med guds hjelp" (Retorikken til Bush er farlig nær retorikken Saddam hadde)

Skrevet

Kanskje vi burde slå oss sammen og bekjmpe disse absurditetene, menneskefientligheten og overtroen?

Det er jeg med på! Jeg skjønner ditt engasjement mot ekstremisme, jeg skjønner bare ikke hvorfor du er så ensporet. Men klart, for tiden er det vel islam som peker seg ut, "vi kristne" har jo valgt å tone ned de mindre pene delene av bibelen, selv om Paven forsøker å mane oss til fornuft en gang i mellom.

Og kunne "vi", med vår blodige fortid ta til fornuft, så er det vel håp for de fleste. Tror jeg.

Skrevet

Godt spørsmål.

SV: du leser flere bøker.

...men du sa jo at det ikke finnes flere bøker jo!

Blæææææh! Der tok jeg deg! ;-)

Skrevet

Ja - det gjør de. Ku Klux Klan er for eks. rotet i kristendommen. Fanatiske, kristne, abortmotstandere brenner opp klinikker der det foretas abort, har drept leger der det foretas abort etc. I enkelte kristne sekter er vold mot kvinner og barn en "rett" for familiens overhode.

Og vi har en mektig statsleder i USA som mener at krigen mot terror skal vinnes "med guds hjelp" (Retorikken til Bush er farlig nær retorikken Saddam hadde)

Det er vel mer nærliggende å snakke om Muhammedtegninge her i Norge enn KKK, vil jeg tro. Har aldri sett en sånn på norsk jord. - Klart vi er oss selv nærmest, og når det er Sharialover i transittmottakene i nærmiljøet til folk så er det mer skremmende enn presten man kjenner, eller KKK i USA eller katolikkene i Irland.

Skrevet

Det er jeg med på! Jeg skjønner ditt engasjement mot ekstremisme, jeg skjønner bare ikke hvorfor du er så ensporet. Men klart, for tiden er det vel islam som peker seg ut, "vi kristne" har jo valgt å tone ned de mindre pene delene av bibelen, selv om Paven forsøker å mane oss til fornuft en gang i mellom.

Og kunne "vi", med vår blodige fortid ta til fornuft, så er det vel håp for de fleste. Tror jeg.

Nettopp - Kristendommen har utviklet seg - har blitt meget sekulær - nesten vannet ut helt (hva skal vi da med den???) - Islam - som merkelig nok er den yngste religionen vi kjenner, er likevel den som er mest gammeldags.

Gjest jeg er "skummel"
Skrevet

Blant kristne er det ekstremt sjeldne tilfeller av dette. Men, blant muslimer er trusler, vold, drap og terror skremmende _utbredt_.

Dette er forskjellen.

Skrevet

Har de allerede klart å skrive en bok om muhammendkonflikten i Danmark? Jeg er imponert!

Og jeg forstår jo av dine hyllemetre at dette er noe du brenner for. I motsetning til meg. Og nå var det ikke akkurat kildehenvisninger i den formen du skisserer jeg var ute etter. Jeg betviler ikke noe av det du daglig legger ut her. Jeg bare lurer på hva det er som driver et menneske som føler behov for å opptil flere ganger om dagen legge ut innlegg som sverter en annen religion. Det virker litt.... ekstremt... på meg.

Så får du kalle det støy om du vil, jeg har bare observert deg over lengre tid, og blitt en smule "imponert" over hvor standhaftig og forutsigbar du er. Ikke noe annet.

"Og jeg forstår jo av dine hyllemetre at dette er noe du brenner for."

Så var det sakligheten da.

Titler: Tysk ordbok, Thruth and fiction in the bible, praktisk førstehjelp, Juss og konkurranseutsetting, kokebok, Ledetid i logistikk, Arbeidspsykologi, Dagliglivets psykologi, PHP, Internett som markedsføringsredskap, Nostradamus, Norsk storfekjøtt, Greske guder og mytologi osv. sett fra venstre. ISLAM av Paul Lunde er nr 122.

Skrevet

Nettopp - Kristendommen har utviklet seg - har blitt meget sekulær - nesten vannet ut helt (hva skal vi da med den???) - Islam - som merkelig nok er den yngste religionen vi kjenner, er likevel den som er mest gammeldags.

Nei hva skal vi med religion i det hele tatt, egentlig.... Rent bortsett fra at jeg mener at alle må få tro på hva de vil, så lenge de ikke skader seg selv eller andre.

Islam er en "ung" religion, ja, men har hatt liten påvirkning utenfra. Der hvor muslimer har bodd tett sammen med andre, eller har vært under herredømme til "vestlige" land, ser man at muslimer er like moderate som en hvilken som helt "kristen". Det er ekstremistene som ønsker å bruke religion som middel for å beholde makten vi må bekjempe, ikke den vanlige muslimen i gata.

Så jeg er veldig for en bekjempelse av religiøs fantasime, men jeg frykter at bekjempelse i den formen som Keinsitein bedriver bare skaper frykt og avstand til muslimer generelt, og dermed vil motvirke integrering og fremme enda mer ekstremisme. Det er ikke islam som religion vi må fjerne (selv om det ikke hadde vært meg i mot...), men vi må bidra til at islam får samme utviklingsmuligheter som kristendommen har hatt (litt klumsete skrevet, men jeg regner med at du forstår hva jeg mener?).

Skrevet

Titler: Tysk ordbok, Thruth and fiction in the bible, praktisk førstehjelp, Juss og konkurranseutsetting, kokebok, Ledetid i logistikk, Arbeidspsykologi, Dagliglivets psykologi, PHP, Internett som markedsføringsredskap, Nostradamus, Norsk storfekjøtt, Greske guder og mytologi osv. sett fra venstre. ISLAM av Paul Lunde er nr 122.

Norsk storfekjøtt?

Keinstein, hvilke lektyre er det du fordyper deg i da :-) :-)

Skrevet

KOPm med hvem som helst som vil skade og plage folk med overtro i hånd, så trår jeg til.

Folk som er syke hører til i helsevesenet, og resten kan snakkes til fornuft eller innser at de har gjort feil.

Islam kan ikke elskes i hjel, den religionen må trampes flat og brennes.

Gjest jeg er "skummel"
Skrevet

Vennligst slutt å skrive "vi". Ikke lyv og si at du er en kristen.

Skrevet

Det var altså du som svarte meg at du hadde flere hyllemeter med "kilder" som aldri ville komme på nettet. Jeg regnet jo ikke med at du da snakket om kokebøker....

Du rører litt nå, men det er bare sjarmerende

;-)

Skrevet

Nei hva skal vi med religion i det hele tatt, egentlig.... Rent bortsett fra at jeg mener at alle må få tro på hva de vil, så lenge de ikke skader seg selv eller andre.

Islam er en "ung" religion, ja, men har hatt liten påvirkning utenfra. Der hvor muslimer har bodd tett sammen med andre, eller har vært under herredømme til "vestlige" land, ser man at muslimer er like moderate som en hvilken som helt "kristen". Det er ekstremistene som ønsker å bruke religion som middel for å beholde makten vi må bekjempe, ikke den vanlige muslimen i gata.

Så jeg er veldig for en bekjempelse av religiøs fantasime, men jeg frykter at bekjempelse i den formen som Keinsitein bedriver bare skaper frykt og avstand til muslimer generelt, og dermed vil motvirke integrering og fremme enda mer ekstremisme. Det er ikke islam som religion vi må fjerne (selv om det ikke hadde vært meg i mot...), men vi må bidra til at islam får samme utviklingsmuligheter som kristendommen har hatt (litt klumsete skrevet, men jeg regner med at du forstår hva jeg mener?).

Jovistt er det selv ISLAM man bør fjerne?!?!?! - det er jo bygd på syke tanker. De sekulære muslimer har jo ikke noe bruk for den heller. - de bare har det som tradisjon - slik vi andre latsabber i statskirken som vil bruke kirken som ramme for våre tradisjonrike fester.

Skrevet

Åh ... fikk lyst til å tilbringe noen dager i bokhyllene dine, keinstein! Tror vi kunne fått mye artig å snakke om! Har fulgt debatten litt på sidelinja her.

Synes du skriver om viktige ting :-)

Skrevet

Islam vokser i Norge. DET er problemet. I Norge, I Oslo. I dag.

Pinsevennene vokser mest i verden, og teller 500 mill, de har også en del gufne holdninger og udemokratiske nykker som må bekjempes, men kom med dem.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...