Gå til innhold

Muhammed og umoralsk naturvitenskap på bibliotket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vennligst slutt å skrive "vi". Ikke lyv og si at du er en kristen.

Tordnet stemmen fra oven!

hehe.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

59

• Prozak

23

• flisa

17

• ebbamor

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vennligst slutt å skrive "vi". Ikke lyv og si at du er en kristen.

Ser du hermetegnene? Jeg later ikke som om jeg er kristen. Det er en måte å uttrykke at jeg snakker om oss som bor i Norge og som feirer jul og ellers fører videre den norske kulturen, som har grunn i kristne verdier.

Skrevet

Jovistt er det selv ISLAM man bør fjerne?!?!?! - det er jo bygd på syke tanker. De sekulære muslimer har jo ikke noe bruk for den heller. - de bare har det som tradisjon - slik vi andre latsabber i statskirken som vil bruke kirken som ramme for våre tradisjonrike fester.

Kristendommen er også basert på ganske så mange syke tanker.... Ref et innelgg jeg skrev til Keinsein et annet sted i tråden. Vi trenger ikke å fjerne verken islam eller kristendommen. Islam må bare reformeres på samme måte som kristendommen. Folk må få tro på hva de vil, men ikke gjøre hva de vil.

Skrevet

Islam vokser i Norge. DET er problemet. I Norge, I Oslo. I dag.

Pinsevennene vokser mest i verden, og teller 500 mill, de har også en del gufne holdninger og udemokratiske nykker som må bekjempes, men kom med dem.

Jeg er litt nysgjerrig på pinsemenigheten - har du noe litteratur om det? - noen av våre nærmeste venner er pinsevenner - men de har da aldri forsøkt å prakke det på oss. VI bare vet det, liksom. Og vi prøver å banne mindre når de er på besøk (flisa = hykler)

:-)

Skrevet

Nei hva skal vi med religion i det hele tatt, egentlig.... Rent bortsett fra at jeg mener at alle må få tro på hva de vil, så lenge de ikke skader seg selv eller andre.

Islam er en "ung" religion, ja, men har hatt liten påvirkning utenfra. Der hvor muslimer har bodd tett sammen med andre, eller har vært under herredømme til "vestlige" land, ser man at muslimer er like moderate som en hvilken som helt "kristen". Det er ekstremistene som ønsker å bruke religion som middel for å beholde makten vi må bekjempe, ikke den vanlige muslimen i gata.

Så jeg er veldig for en bekjempelse av religiøs fantasime, men jeg frykter at bekjempelse i den formen som Keinsitein bedriver bare skaper frykt og avstand til muslimer generelt, og dermed vil motvirke integrering og fremme enda mer ekstremisme. Det er ikke islam som religion vi må fjerne (selv om det ikke hadde vært meg i mot...), men vi må bidra til at islam får samme utviklingsmuligheter som kristendommen har hatt (litt klumsete skrevet, men jeg regner med at du forstår hva jeg mener?).

"alle må få tro på hva de vil, så lenge de ikke skader seg selv eller andre."

Gud, hvor godt det er å høre.

Men problemet er bare at islam i Norge i dag er kvinneundertrykking, urett, gettofisering, frafall i skolen, trakassering av medmennesker osv. De passer ikke sine egne saker, og de 40 dystre mennene i moskeen (som ikke er demokratisk valgt) vil ha makt over deg og meg og alle.

Skrevet

Kristendommen er også basert på ganske så mange syke tanker.... Ref et innelgg jeg skrev til Keinsein et annet sted i tråden. Vi trenger ikke å fjerne verken islam eller kristendommen. Islam må bare reformeres på samme måte som kristendommen. Folk må få tro på hva de vil, men ikke gjøre hva de vil.

Islam er bygd på helt andre ting en Jesu ord og gjerninger.

Skrevet

Jeg er litt nysgjerrig på pinsemenigheten - har du noe litteratur om det? - noen av våre nærmeste venner er pinsevenner - men de har da aldri forsøkt å prakke det på oss. VI bare vet det, liksom. Og vi prøver å banne mindre når de er på besøk (flisa = hykler)

:-)

He-he.

Pinsevennene har sider på internett, det har motstanderne også, massevis.

Hva heter de på engelsk?

Skrevet

He-he.

Pinsevennene har sider på internett, det har motstanderne også, massevis.

Hva heter de på engelsk?

Aner ikke.

Gjest to sukk
Skrevet

Tordnet stemmen fra oven!

hehe.

"Tordnet stemmen fra oven!

hehe. "

merkelig humor

Skrevet

"alle må få tro på hva de vil, så lenge de ikke skader seg selv eller andre."

Gud, hvor godt det er å høre.

Men problemet er bare at islam i Norge i dag er kvinneundertrykking, urett, gettofisering, frafall i skolen, trakassering av medmennesker osv. De passer ikke sine egne saker, og de 40 dystre mennene i moskeen (som ikke er demokratisk valgt) vil ha makt over deg og meg og alle.

Jeg hører du sier det, men det er ikke sånn jeg opplever islam her. Jeg er helt enig at det du skisserer må motarbeides og ikke er ønskelig. Og det er jo de jeg har sagt hele tiden også, at ekstremisme må bekjempes. Men muslimene her jeg bor er tydeligvis litt bedre integrert i samfunnet. Så de trenger altså ikke å bekjempes. De plager ingen med sin tro, og de aksepterer min mangel på tro.

Gjest jeg er "skummel"
Skrevet

Det er veldig naivt å tro at dersom islam bare ble reformert slik kristendommen ble det, så ville alt bli i orden.

Det som skjedde med kristendommen var at man gikk _tilbake_ til det som det Nye Testamentet forkynte i utgangspunktet.

For det første har ikke Islam noe Nye Testamentet. For det andre hadde ikke Islam blitt et hakk bedre hvis man skulle gått tilbake til hva Koranen var i utgangspunktet.

Skrevet

Jeg hører du sier det, men det er ikke sånn jeg opplever islam her. Jeg er helt enig at det du skisserer må motarbeides og ikke er ønskelig. Og det er jo de jeg har sagt hele tiden også, at ekstremisme må bekjempes. Men muslimene her jeg bor er tydeligvis litt bedre integrert i samfunnet. Så de trenger altså ikke å bekjempes. De plager ingen med sin tro, og de aksepterer min mangel på tro.

Da er jo ikke DE noe å mase om heller -det er vel ikke bare snakk om DINE naboer? -hva med MINE?

Skrevet

Islam er bygd på helt andre ting en Jesu ord og gjerninger.

Ja det vil jeg jo tro at den er! ;-)

Skrevet

Det er veldig naivt å tro at dersom islam bare ble reformert slik kristendommen ble det, så ville alt bli i orden.

Det som skjedde med kristendommen var at man gikk _tilbake_ til det som det Nye Testamentet forkynte i utgangspunktet.

For det første har ikke Islam noe Nye Testamentet. For det andre hadde ikke Islam blitt et hakk bedre hvis man skulle gått tilbake til hva Koranen var i utgangspunktet.

Enig, og å sammenligne Profeten Muhammed med Jesus blir jo også helt galt.

Skrevet

Da er jo ikke DE noe å mase om heller -det er vel ikke bare snakk om DINE naboer? -hva med MINE?

Det er jo nettopp poenget mitt... Jeg sier jo at vi skal sette inn kreftene der det er behov, og ikke som generell fordømmelse. Så om dine naboer er ekstremister som plager andre med sin tro, så hversågod, kjemp i mot. Men ikke diss mine naboer i kampens hete....

Skrevet

Enig, og å sammenligne Profeten Muhammed med Jesus blir jo også helt galt.

Jeg har aldri sammenliknet dem... Jeg har bare sagt at kan man reformere EN tro, kan man reformere en annen. Det er valg dem som tror tar, og har ikke noe å gjøre med hvor vidt man tror på den ene eller den andre.

Skrevet

Det er jo nettopp poenget mitt... Jeg sier jo at vi skal sette inn kreftene der det er behov, og ikke som generell fordømmelse. Så om dine naboer er ekstremister som plager andre med sin tro, så hversågod, kjemp i mot. Men ikke diss mine naboer i kampens hete....

Det er det vel heller ingen som gjør.

Gjest to sukk
Skrevet

Jeg synes i grunnen denne taler for seg selv, jeg...

Takk for kampen for den rette tro og at homofilt samliv ikke er forenelig med Bibelen og kristendommen!

Det står jo klart i 3. Mosebok 18/22 at homoseksualitet er en vederstyggelighet...så det er jo ikke noe å snakke om! Men nå trenger jeg noen råd om hvordan jeg skal leve etter Guds bud:

1. Hver gang jeg brenner en okse som et offer, vet jeg at dette gir en duft som velbehager Herren (3.Mosebok 1/9). Problemet er naboene!

2. Jeg ønsker å selge datteren min som slave (2. Mosebok 21/7). Med det prisnivået vi har i dag - hva mener dere er rett pris?

3. I 3. Mosebok 25/44 står det helt klart at jeg kan eie både mannlige og kvinnelige slaver så lenge de er kjøpt i et nabo land. En venn av meg sier dette bare gjelder for svensker, og ikke dansker. Her trenger jeg litt hjelp - kan jeg eie dansker?

4. Jeg har en nabo som insisterer på at han skal arbeide på sabatten. 2. Mosebok 35/2 er helt tydelig på at han skal drepes. Er jeg moralsk ansvarlig for å gjøre dette selv?

5. En venn av meg mener at selv om det er en vederstyggelighet å spise skalldyr (3. Mosebok 11/10), så er homoseksualitet verre. Jeg er uenig!! Hvem har rett?

6. I 3. Mosebok 21/20 står det klart at jeg ikke må nærme meg Guds alter dersom jeg ser dårlig. Jeg innrømmer at jeg er nærsynt og bruker briller. Må synet mitt være helt perfekt eller opererer vi med litt slingringsmonn her?

7. De fleste av vennene mine går til frisøren. De klipper håret på sidene og tar skjegget i kantene. Dette er tydelig en synd i Følge 3.Mosebok 19/27. Hvordan bør de straffes?

8. Jeg har lest i 3. Mosebok 11/7-8 at jeg ikke må røre rester av en død gris, fordi det gjør meg uren. Kan jeg likevel spille fotball Dersom jeg har hansker på?

9. Min onkel har gård. Han synder mot 3. Mosebok 19/19 fordi han planter to ulike avlinger på samme jorde. Kona er ikke noe bedre, fordi hun går med klær som er laget av to ulike stofftyper (blanding av bomull og polyester). Han har også den uvanen at han banner mye. Er det virkelig nødvendig at vi samler hele byen for å steine dem (3. Mosebok 24/11-16)? Er det ikke like greit å brenne de til døde i et familieselskap - slik vi pleier å gjøre med mennesker som ligger med sine slektninger (3. Mosebok 20/14)?

Jeg vet dere har gått i dybden på denne type problemstillinger. Jeg er sikker på at dere kan hjelpe meg. Takk for påminnelsen om at Guds ord er evig og uforanderlig!! Mvh en fallen sjel i mørkets dal.

Kristne tolerer dine "aversjonsutrop". Prøv det samme med sitater fra Koranen overfor muslimer på Youngstorget eller annet offentlig sted.

Gjest jeg er "skummel"
Skrevet

Jeg har aldri sammenliknet dem... Jeg har bare sagt at kan man reformere EN tro, kan man reformere en annen. Det er valg dem som tror tar, og har ikke noe å gjøre med hvor vidt man tror på den ene eller den andre.

Lykke til med å reformere islam.

Kristendommen var i _utgangspunktet_ en reformert form for jødedom.

Islam er bare et alternativ til jødedommen, og er ikke en reformasjon av noe som helst.

Skrevet

Jeg synes i grunnen denne taler for seg selv, jeg...

Takk for kampen for den rette tro og at homofilt samliv ikke er forenelig med Bibelen og kristendommen!

Det står jo klart i 3. Mosebok 18/22 at homoseksualitet er en vederstyggelighet...så det er jo ikke noe å snakke om! Men nå trenger jeg noen råd om hvordan jeg skal leve etter Guds bud:

1. Hver gang jeg brenner en okse som et offer, vet jeg at dette gir en duft som velbehager Herren (3.Mosebok 1/9). Problemet er naboene!

2. Jeg ønsker å selge datteren min som slave (2. Mosebok 21/7). Med det prisnivået vi har i dag - hva mener dere er rett pris?

3. I 3. Mosebok 25/44 står det helt klart at jeg kan eie både mannlige og kvinnelige slaver så lenge de er kjøpt i et nabo land. En venn av meg sier dette bare gjelder for svensker, og ikke dansker. Her trenger jeg litt hjelp - kan jeg eie dansker?

4. Jeg har en nabo som insisterer på at han skal arbeide på sabatten. 2. Mosebok 35/2 er helt tydelig på at han skal drepes. Er jeg moralsk ansvarlig for å gjøre dette selv?

5. En venn av meg mener at selv om det er en vederstyggelighet å spise skalldyr (3. Mosebok 11/10), så er homoseksualitet verre. Jeg er uenig!! Hvem har rett?

6. I 3. Mosebok 21/20 står det klart at jeg ikke må nærme meg Guds alter dersom jeg ser dårlig. Jeg innrømmer at jeg er nærsynt og bruker briller. Må synet mitt være helt perfekt eller opererer vi med litt slingringsmonn her?

7. De fleste av vennene mine går til frisøren. De klipper håret på sidene og tar skjegget i kantene. Dette er tydelig en synd i Følge 3.Mosebok 19/27. Hvordan bør de straffes?

8. Jeg har lest i 3. Mosebok 11/7-8 at jeg ikke må røre rester av en død gris, fordi det gjør meg uren. Kan jeg likevel spille fotball Dersom jeg har hansker på?

9. Min onkel har gård. Han synder mot 3. Mosebok 19/19 fordi han planter to ulike avlinger på samme jorde. Kona er ikke noe bedre, fordi hun går med klær som er laget av to ulike stofftyper (blanding av bomull og polyester). Han har også den uvanen at han banner mye. Er det virkelig nødvendig at vi samler hele byen for å steine dem (3. Mosebok 24/11-16)? Er det ikke like greit å brenne de til døde i et familieselskap - slik vi pleier å gjøre med mennesker som ligger med sine slektninger (3. Mosebok 20/14)?

Jeg vet dere har gått i dybden på denne type problemstillinger. Jeg er sikker på at dere kan hjelpe meg. Takk for påminnelsen om at Guds ord er evig og uforanderlig!! Mvh en fallen sjel i mørkets dal.

Det er jo greit, og udiskutabelt. Men nå er ikke kristendommen noen styrende religion, slik som islam er. Det blir dermed mindre interessant hva som står i bibelen. Det er også en større grad av utvelgelse av disse tingene fra bibelen i kristendommen, i motsetning til i islam.

"............................................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...