Gå til innhold

Muhammed og umoralsk naturvitenskap på bibliotket

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Tordnet stemmen fra oven!

hehe. "

merkelig humor

"merkelig humor"

Merkelig mangel på humor, spør du meg...

"..........................................."

Videoannonse
Annonse
  • Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

59

• Prozak

23

• flisa

17

• ebbamor

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei hva skal vi med religion i det hele tatt, egentlig.... Rent bortsett fra at jeg mener at alle må få tro på hva de vil, så lenge de ikke skader seg selv eller andre.

Islam er en "ung" religion, ja, men har hatt liten påvirkning utenfra. Der hvor muslimer har bodd tett sammen med andre, eller har vært under herredømme til "vestlige" land, ser man at muslimer er like moderate som en hvilken som helt "kristen". Det er ekstremistene som ønsker å bruke religion som middel for å beholde makten vi må bekjempe, ikke den vanlige muslimen i gata.

Så jeg er veldig for en bekjempelse av religiøs fantasime, men jeg frykter at bekjempelse i den formen som Keinsitein bedriver bare skaper frykt og avstand til muslimer generelt, og dermed vil motvirke integrering og fremme enda mer ekstremisme. Det er ikke islam som religion vi må fjerne (selv om det ikke hadde vært meg i mot...), men vi må bidra til at islam får samme utviklingsmuligheter som kristendommen har hatt (litt klumsete skrevet, men jeg regner med at du forstår hva jeg mener?).

Jeg synes ikke han skaper noen ekstra avstand ved å ramse opp fakta. Islamsk kultur er ikke noe jeg finner meg i, og jeg kommer aldri til å akseptere en slik kvinneundertrykkelse og menneskefientlighet koblet med et psykotisk krampetak på en kunstig "ære". Det må skje MYE med islam før jeg kan akseptere det som noe annet enn mer ondt enn godt.

"............................................"

Skrevet

Det er jo nettopp poenget mitt... Jeg sier jo at vi skal sette inn kreftene der det er behov, og ikke som generell fordømmelse. Så om dine naboer er ekstremister som plager andre med sin tro, så hversågod, kjemp i mot. Men ikke diss mine naboer i kampens hete....

Den feilen du gjør, er veldig vanlig. 90% av muslimer har disse kulturelle holdningen som skisseres her, mens 10% har moderniserte holdnigner (tallene er tenkte). Så, når noen snakker om islam i sin helhet, og har hold i at dette gjelder 90% av islam, så skriker noe opp og sier at "det stemmer ikke, fordi mine 10% her er ikke sånn!". Ære være de som ikke er "sånn", men de er desverre i mindretall. Og vi har ikke tid til å vente 50 eller hundre år på at 50% eller mer av islam har modernisert seg.

"............................................."

Skrevet

...men du sa jo at det ikke finnes flere bøker jo!

Blæææææh! Der tok jeg deg! ;-)

Ikke helt. Man kan ikke hente meninger og argumenter fra bøker om islam. Men man må nødvendigvis lese bøker fra begge "sider" for å se at her er det en "usynlig" nøytral mellomting som mangler. Og ser man den, så kan man begynne å nærme seg den.

Man trenger heller ikke å påpeke det koreanske faktum at muhammad var en psykotisk pedofil jævel, for å finne negative ting :-)

".............................................."

Skrevet

Jeg synes ikke han skaper noen ekstra avstand ved å ramse opp fakta. Islamsk kultur er ikke noe jeg finner meg i, og jeg kommer aldri til å akseptere en slik kvinneundertrykkelse og menneskefientlighet koblet med et psykotisk krampetak på en kunstig "ære". Det må skje MYE med islam før jeg kan akseptere det som noe annet enn mer ondt enn godt.

*danser magedans i ren ærefrykt*

Skrevet

Har de allerede klart å skrive en bok om muhammendkonflikten i Danmark? Jeg er imponert!

Og jeg forstår jo av dine hyllemetre at dette er noe du brenner for. I motsetning til meg. Og nå var det ikke akkurat kildehenvisninger i den formen du skisserer jeg var ute etter. Jeg betviler ikke noe av det du daglig legger ut her. Jeg bare lurer på hva det er som driver et menneske som føler behov for å opptil flere ganger om dagen legge ut innlegg som sverter en annen religion. Det virker litt.... ekstremt... på meg.

Så får du kalle det støy om du vil, jeg har bare observert deg over lengre tid, og blitt en smule "imponert" over hvor standhaftig og forutsigbar du er. Ikke noe annet.

"Jeg bare lurer på hva det er som driver et menneske som føler behov for å opptil flere ganger om dagen legge ut innlegg som sverter en annen religion. Det virker litt.... ekstremt... på meg."

Såvidt jeg vet så er ikke keinstein spesiellt kristen. Det blir dermed tull å snakke om å sverte en "annen religion".

Poenget er at vi har én farlig religion, med tilhørende voldelig ekstrmisme, i verden i dag. Og er det noe man ønsker å "sloss" mot, så finnes det andre alternativer: Det er islam som blir fokuset.

Og rett skal være rett: Se rundt deg. Hvilken annen religion har drept, lemlestet etc. i religionens navn de siste 50 år?

".........................................."

Skrevet

*danser magedans i ren ærefrykt*

Forøvrig er ikke "kulturen" blant jehovas viner, pinsevenner og den slags styggedom noe jeg finner meg i heller. Men det er jo ikke politisk, og dermed uten påvirkningskraft på meg.

Skrevet

Igjen: Jeg er imponert over ditt engasjement og alt det du vet... Jeg forstår jo at dette er noe du brenner alvorlig for. Rene korstoget ;-)

Nå må du lese deg opp litt selv, tror jeg. Et korstog er en utbredelse av en bestemt tro, og ikke en sterk kritikk mot det samme.

Skrevet

*LOL* Ingen tvil om at Keinstein er ivrig.

På et helseforum er det nok mer interesant hva Koranen og Hadith nevner om helse.

Dette er ikke et helseforum. Doktor Online er et helsenettsted. Åpent forum er et åpent forum. Andre fora er for forskjellige helserelaterte temaer.

Skrevet

Forøvrig er ikke "kulturen" blant jehovas viner, pinsevenner og den slags styggedom noe jeg finner meg i heller. Men det er jo ikke politisk, og dermed uten påvirkningskraft på meg.

Helt enig :) og derfor bør også statskirken og staten skilles.

Skrevet

Som sagt - fanatisme er - uavhengig av religion - skummelt. Mitt poeng var akkurat det du skriver: Det finnes fanatikere overalt, i alle religioner.

Å hele tiden holde fanatiske mullaer eller fanatiske kristne opp og si: "Se hvor fæle disse er, gitt", gavner ingen - det er heller å helle bensin på bålet.

mener

"Å hele tiden holde fanatiske mullaer eller fanatiske kristne opp og si: "Se hvor fæle disse er, gitt", gavner ingen - det er heller å helle bensin på bålet."

Heh? Så lenge det finnes ett eneste individ som ikke vet dette, så er det en grunn til å gjøre nettopp det. Og hvis bålet du snakker om er en voksende motstand mot islam, så er det et bål vi alle bør helle det vi har av besin til overs på - og gjerne kjøpe litt ekstra til det formålet når vi tanker bilen.

"........................................"

Skrevet

Helt enig :) og derfor bør også statskirken og staten skilles.

Javisst. Men det "haster" ikke like mye.

".........................................."

Skrevet

Dårlig med kristne terrorister? Har du vært så enspora i hva du leser at du har gått glipp av hele konfllikten i Irland. Som et eksempel. Eller amerikanske ekstremister som skyter på abortklinikker? Definerer du kanskje ikke slik som terrorisme?

Dette er uansett ikke en diskusjon om hvem som er verst og heller ikke en diskusjon om at det finnes riktig så mye å kritisere ved islam. De fleste av oss, også de du definerer som PK, er helt enige om at ekstremisme er en uting.

Men det hindrer meg ikke fra å være fasinert over hvor mye dritt enkelte klarer å spa opp. Og å undres over hvor dere finner dritten.

Det finnes selvfølgelig, men i størrelse er det som fluerlort sammenliknet med islam.

Og konflikten i nord-irland kan knappt kalles religiøs - det er en unnskyldning de bruker for å holde liv i gammelt hat og hevnlyst.

".............................................."

Skrevet

Vatikanet gikk nettopp ut offentlig mot kondomer, homofili og kunstig befruktning.... KONDOMER!!

Så enig i at ekstremisme er ille uansett hvilken form og farge den har. Men enkelte her inne er litt enspora på det området.....

"Så enig i at ekstremisme er ille uansett hvilken form og farge den har. Men enkelte her inne er litt enspora på det området...."

Det er det. Men jeg vil påstå at å velge å fokusere på æresdrap, bombeterror, voldtekt og undertrykkelse - fremfor pavens idiotiske uttalelser om banale ting som kondomer, ikke har noe med ensporethet å gjøre. Det ene er dumt, usympatisk osv., men forårsaker få eller ingen direkte grusomheter. Det andre forårsaker mer grusomheter enn noe annet i vår tid.

Så det er helt meningsløst å komme med paven og vatikanet, og amerikanske kristenekstremister, når man diskuterer islam. Ja, vi _vet_ at de også finnes - men nå diskuterer vi noe som åpenbart er et større problem. Du trenger ikke påpeke det åpenbare i en slik debatt.

Gjest to sukk
Skrevet

KOPm med hvem som helst som vil skade og plage folk med overtro i hånd, så trår jeg til.

Folk som er syke hører til i helsevesenet, og resten kan snakkes til fornuft eller innser at de har gjort feil.

Islam kan ikke elskes i hjel, den religionen må trampes flat og brennes.

"Islam kan ikke elskes i hjel, den religionen må trampes flat og brennes."

Gir du uttrykk for dette til muslimer og det eneste du oppnår er at de tar avstand fra deg på en eller annen måte. Du får ikke det minste gjennomslag for dine argumenter. De skiller neppe særlig mellom sak og person. De tar det kun som en bekreftelse på sånn Koranen omtaler ikke-muslimer. Og du får en kamp mot vindmøller.

Skrevet

Det er jo greit, og udiskutabelt. Men nå er ikke kristendommen noen styrende religion, slik som islam er. Det blir dermed mindre interessant hva som står i bibelen. Det er også en større grad av utvelgelse av disse tingene fra bibelen i kristendommen, i motsetning til i islam.

Islam er et komplett samfunnssystem med politikk og rettsvesen. Det er ikke lagt så mye vekt på omsorg, men på kontroll og frykt. Krisesentre for kvinner, barnehager, allmenskoler og omsorg for psykisk syke er fraværende. Omsorg for prostituerte finnes ikke, ikke kriminalomsorg eller ungdomsomsorg. Eldreomsorg er utelatt.

Omsorg er altså ikke noe å mase med for et nomadefolk som setter syke og andre unyttige ut til rovdyra.

Skrevet

Kristne tolerer dine "aversjonsutrop". Prøv det samme med sitater fra Koranen overfor muslimer på Youngstorget eller annet offentlig sted.

Hvis du er jøde, ta på deg den lille kalotten som jødiske menn bruker og ta deg en tur rundt i Oslo. Du kommer ikke langt.

For 30 år siden kunne jøder gjøre det, jeg så flere på gata på Frogner. Ikke nå lenger.

Skrevet

"merkelig humor"

Merkelig mangel på humor, spør du meg...

Humor:

En fyr sa en gang:

Ikke kall min Gud for "guden", det finnes bare en gud!

og

Jeg trenger ikke øl i klasse F for å feire frelseren, trenger du?

Det er faktisk vanskelig å være alvorlig når sånne setter i gang.

Skrevet

Humor:

En fyr sa en gang:

Ikke kall min Gud for "guden", det finnes bare en gud!

og

Jeg trenger ikke øl i klasse F for å feire frelseren, trenger du?

Det er faktisk vanskelig å være alvorlig når sånne setter i gang.

"Det er faktisk vanskelig å være alvorlig når sånne setter i gang."

Vanskelig?! Det er umulig :-)

Skrevet

"Islam kan ikke elskes i hjel, den religionen må trampes flat og brennes."

Gir du uttrykk for dette til muslimer og det eneste du oppnår er at de tar avstand fra deg på en eller annen måte. Du får ikke det minste gjennomslag for dine argumenter. De skiller neppe særlig mellom sak og person. De tar det kun som en bekreftelse på sånn Koranen omtaler ikke-muslimer. Og du får en kamp mot vindmøller.

Det får være en påstand.

Når du viser toleranse mot islamister, så tar de det som en selvfølge; de vatro skal vise respekt og bøye seg for muslimer, det står i boka. Din toleranse blir sett på som svakhet, og svakhet blir sett på med forakt.

Så når du viker med ydmykhet så bekrefter du også profetien; muslimer er det nye herrefolket som skal herske i verdenskalifatet. Alle land tilhører egentlig muslimer, og vantro har bare tatt seg til rette i islams hus. Det er bare et tidsspørsmål før de vatro har fått sin straff av Allha og er borte. Mens de venter på Allah, så hjelper de troende til å fjerne noe og myke opp de vantro så Allah får en lettere jobb og de kan overta raskere.

Så det så.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...