Gå til innhold

Muhammed og umoralsk naturvitenskap på bibliotket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forøvrig er ikke "kulturen" blant jehovas viner, pinsevenner og den slags styggedom noe jeg finner meg i heller. Men det er jo ikke politisk, og dermed uten påvirkningskraft på meg.

"..........................................."

Jehovas vitner er forbudt å delta i samfunnet "utenfor" mens de venter på dommedag.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

59

• Prozak

23

• flisa

17

• ebbamor

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

"Islam kan ikke elskes i hjel, den religionen må trampes flat og brennes."

Gir du uttrykk for dette til muslimer og det eneste du oppnår er at de tar avstand fra deg på en eller annen måte. Du får ikke det minste gjennomslag for dine argumenter. De skiller neppe særlig mellom sak og person. De tar det kun som en bekreftelse på sånn Koranen omtaler ikke-muslimer. Og du får en kamp mot vindmøller.

Selvfølgelig. Men det ville du da gjort selv, i et tilsvarende tilfelle.

"............................................"

Skrevet

Jeg vet ikke hva det du bedriver kan kalles, men du er i alle fall ekstremt dårlig til å lese. Jeg er ikke ute etter å forsvare muslimsk terrorisme i det hele tatt, og jeg setter det heller ikke opp mot hverandre. Jeg bare korrigerte deg når du skrev at de eneste kristne terroristene var jøder som forsvarte seg mot Nazi-Tyskland. Så er altså ikke tilfelle. Vi har i mye nyere tid hatt kristne terrorister i et av våre nærmeste naboland.

Ditt problem er at du anklager alle som sier deg i mot for å forsvare muslimsk terrorisme, men det er ikke sant. Det er faktisk mulig å ha to tanker i hodet på en gang. Man kan fordømme terrorisme, uten å samtidig fordømme alle som praktiserer samme religion som terrorismten. Selv om terrorismen hevder han gjør det han gjør i religonens navn. Det kalles å ikke skjære alle over en kam. Det er forskjellen på meg og deg, tror jeg

Jeg snakker om en religion og en gjeng ekstremister som vil ha makt over andre mennskers liv. Vi kan også snakke om alle som ikke er muslimer, men i en annen tråd.

Det komemr ikke noe nytt og ingen spørsmål. Så jeg bare lurer på hva det dreier seg om hvis det ikke er å være for og i mot islam.

Jeg er sterkt i mot, så kan andre være sterkt for, men de må forsvare seg med argumenter som stikker direkte inn i islam, ikke trekke inn en annen religion. Islamister er ikke kristne og driter i hva kritne har gjort, mener og vil gjøre.

De kommer hit, etablerer seg, danner et paralellsamfunn og begynner å kreve og praktisere noe jeg ser som undertrykking og trakassering av de opprinnelige innbyggere. de forsøker bl a å påvirke skoler, barnehager, ungdomsklubber, politikk, lover, kultur og folk. Det vil jeg ikke ha noe av.

Skrevet

Jeg hører du sier det, men det er ikke sånn jeg opplever islam her. Jeg er helt enig at det du skisserer må motarbeides og ikke er ønskelig. Og det er jo de jeg har sagt hele tiden også, at ekstremisme må bekjempes. Men muslimene her jeg bor er tydeligvis litt bedre integrert i samfunnet. Så de trenger altså ikke å bekjempes. De plager ingen med sin tro, og de aksepterer min mangel på tro.

I alle land hvor de har slått seg ned har det samme skjedd. Det er pent og pyntelig i starten, så kommer kravene. Danskene har fått dem i vrangstrupen, og snart kommer turen til oss.

Det var like fredelig i både Sverige og Danmark.... for 10-20 år siden...

Skrevet

Jehovas vitner er forbudt å delta i samfunnet "utenfor" mens de venter på dommedag.

Jeg vet. Jeg kjenner meget godt til vitnene. For tiden "jobber" jeg med en familie som mishandler hunden sin - jeg venter på riktig anledning til å ta den fra dem.

".............................................."

Skrevet

Åh ... fikk lyst til å tilbringe noen dager i bokhyllene dine, keinstein! Tror vi kunne fått mye artig å snakke om! Har fulgt debatten litt på sidelinja her.

Synes du skriver om viktige ting :-)

Nr 134: Ibn Warraq : hvorfor jeg ikke er muslim. Den var mer troverdig. En bok til som jeg visst har lånt bort var en forherligelse av islam, kjærlightens, toleransens og fredens religion, og var ikke troverdig. Boka "Islam" utelater konsekbent -alle- de stygge kapitlene i muslimenes historie og er ikke troverdig, men et pent og pyntelig verk som alle muslimer vil at vi skal lese.

Skrevet

Det var altså du som svarte meg at du hadde flere hyllemeter med "kilder" som aldri ville komme på nettet. Jeg regnet jo ikke med at du da snakket om kokebøker....

Du rører litt nå, men det er bare sjarmerende

;-)

En kokebok er også en kilde. Jeg snakket om kilder generelt.

Skrevet

Norsk storfekjøtt?

Keinstein, hvilke lektyre er det du fordyper deg i da :-) :-)

Det norske kokkelandslaget er en skummel gjeng.

De har sikkert en politisk agenda. Innføre halalkjøtt i stortingskantina?

Skrevet

Jeg vet. Jeg kjenner meget godt til vitnene. For tiden "jobber" jeg med en familie som mishandler hunden sin - jeg venter på riktig anledning til å ta den fra dem.

".............................................."

Det er dårlig reklame for JV.

:-(

Skrevet

Som sagt - fanatisme er - uavhengig av religion - skummelt. Mitt poeng var akkurat det du skriver: Det finnes fanatikere overalt, i alle religioner.

Å hele tiden holde fanatiske mullaer eller fanatiske kristne opp og si: "Se hvor fæle disse er, gitt", gavner ingen - det er heller å helle bensin på bålet.

mener

Islam som religion har som mål at de vantro skal vike unna for islam. Muslimer er det nye herrefolket.

Skrevet

*LOL* - ja jeg stusset litt der.

Jeg ser nå at to lærde ga ut en bok i Saudi-Arabia hvor de direkte påstår at jorda er flat.

Koranen sier at jorda er "som et teppe" andre tolkere sier at et teppe kan foldes rundt en kule. Det kan det ikke, men OK. Det får da være grenser på servilitet.

Skrevet

Eller forum for reise - jeg så her om dagen at det også finnes her på DOL

Jeg foreslo et kveruleringsforum, men de vil ikke ha noe kverulering her.

Skrevet

Det er dårlig reklame for JV.

:-(

Ikke dårlig nok. Det svineriet der fortjener det det kan få av dårlig reklame.

"............................................."

Skrevet

Ikke dårlig nok. Det svineriet der fortjener det det kan få av dårlig reklame.

"............................................."

AHA!

Fordommer?

Det er stammekultur. JV-stammen mot rødstrømpestammen. Som kjent er mannen overhode i familien akkurat som i primitive stammer.

Skrevet

AHA!

Fordommer?

Det er stammekultur. JV-stammen mot rødstrømpestammen. Som kjent er mannen overhode i familien akkurat som i primitive stammer.

Nei, ikke fordommer - _dommer_. Jeg kjenner veldig godt til JV, både utad og innad, og alt jeg mener om dem er basert på hvordan ting faktisk er.

Skrevet

Nei, ikke fordommer - _dommer_. Jeg kjenner veldig godt til JV, både utad og innad, og alt jeg mener om dem er basert på hvordan ting faktisk er.

Er det ikke rart at det folk faktisk sier og gjør er mye mer viktig enn hva de leser ut av bibelen?

Jeg ser for meg en som leser fra bibelen og en som banker kjerringa, og så bytter de om...

Er det f eks tilfelle at de omreisende JV-pastorene samler inn store pengesummer svart? En av mine kunder er JV, og han sa at pastorene får svært mye penger av menighetsmedlemmene etter hver seanse og at de både bor og spiser gratis hver dag overalt.

En trykkerkopis sier at bøkene de selger er av svært dårlig kvalitet og de bøkene som koster 100 kr knapt koster 4 kr å produsere f eks i polen eller kina.

Skrevet

Helt enig :) og derfor bør også statskirken og staten skilles.

Da må du betle 500 kr i inngangspenger på søndager, 200 kr for nattverd, 300 kr for kirkekaffe, 1000 kr året for søndagsskole osv.

Skrevet

Da er jo ikke DE noe å mase om heller -det er vel ikke bare snakk om DINE naboer? -hva med MINE?

Det med naboer er enkelt; bare flytt. Så kan du sitte på god avstand, skjelle ut de andre og moralisere uten å måtte ta konsekvensen av snillismen.

Jeg har forlengst oppdaget at fiffene flytter nordover og vestover, mens gettofolka flytter sør og østover.

Ikke si det til noen, men det er f eks blitt betraktelig færre minoritetselever her oppe, de har trukket sørover. "Det var jo synd" sier onde tunger, het uten ironi.

Skrevet

Enig, og å sammenligne Profeten Muhammed med Jesus blir jo også helt galt.

I livsstil er de milevis fra hverandre. Jesus var ingen kriger og erobrer.

Gjest Moråselill
Skrevet

Hvis du er jøde, ta på deg den lille kalotten som jødiske menn bruker og ta deg en tur rundt i Oslo. Du kommer ikke langt.

For 30 år siden kunne jøder gjøre det, jeg så flere på gata på Frogner. Ikke nå lenger.

For 30 år siden var de ikke kjent som kaldblodige okkupanter i Palestina heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...