Gå til innhold

Muhammed og umoralsk naturvitenskap på bibliotket

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ikke rart at det folk faktisk sier og gjør er mye mer viktig enn hva de leser ut av bibelen?

Jeg ser for meg en som leser fra bibelen og en som banker kjerringa, og så bytter de om...

Er det f eks tilfelle at de omreisende JV-pastorene samler inn store pengesummer svart? En av mine kunder er JV, og han sa at pastorene får svært mye penger av menighetsmedlemmene etter hver seanse og at de både bor og spiser gratis hver dag overalt.

En trykkerkopis sier at bøkene de selger er av svært dårlig kvalitet og de bøkene som koster 100 kr knapt koster 4 kr å produsere f eks i polen eller kina.

Det er en ganske pengestyrt organisasjon, ja. Toppgjengen er jo en gjeng gubber på 80+ som sitter i øverste etasje i hovedkvareret i USA. De har selvfølgelig direkte link til gud.

"............................................."

Videoannonse
Annonse
  • Svar 156
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• keinstein

59

• Prozak

23

• flisa

17

• ebbamor

8

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

For 30 år siden var de ikke kjent som kaldblodige okkupanter i Palestina heller.

Det står i koranen at jøder skal drepes, svart på hvitt. Da er det sikkert beleilig at de ikke oppfører seg underdanig, pakker sakene sine og flytter til Canada som de blir bedt av muslimer.

Skrevet

"Professor Miklos Degre svarer i denne forumgruppen på spørsmål om infeksjonsfarer og vaksinering i forbindelse med reise"

så dette har ikke noe med helse å gjøre?

Sitat:

"Bare lurte på hvor mye penger man må regne med på en reise til India/Nepal som skal vare mellom 3-4 mnd? Skjønner jo at et slikt spørsmål har tusen svar, men tenkte hvis noen har noen konkrete eksempler? Og hvor lang tid bør man beregne på samme området? kom med erfaringer :-)"

Alt i orden, men dette er da ikke helse?

Skrevet

Hva hjelper da?

Underkastelse. Særlig kvinner vil bli tatt "vel" i mot.

Gjest to sukk
Skrevet

Det får være en påstand.

Når du viser toleranse mot islamister, så tar de det som en selvfølge; de vatro skal vise respekt og bøye seg for muslimer, det står i boka. Din toleranse blir sett på som svakhet, og svakhet blir sett på med forakt.

Så når du viker med ydmykhet så bekrefter du også profetien; muslimer er det nye herrefolket som skal herske i verdenskalifatet. Alle land tilhører egentlig muslimer, og vantro har bare tatt seg til rette i islams hus. Det er bare et tidsspørsmål før de vatro har fått sin straff av Allha og er borte. Mens de venter på Allah, så hjelper de troende til å fjerne noe og myke opp de vantro så Allah får en lettere jobb og de kan overta raskere.

Så det så.

"Det får være en påstand.

"Når du viser toleranse mot islamister, så tar de det som en selvfølge; de vatro skal vise respekt og bøye seg for muslimer, det står i boka. Din toleranse blir sett på som svakhet, og svakhet blir sett på med forakt."

Jeg mente _ikke_ at man skal være ettergivende overfor islam eller militante muslimer.

Det hele er et spørsmål om markedsføring av idéer. Du må kunne forklare noen hvorfor noe er feil uten at de skal føle seg tråkket på.

Noen eksempler: Du vil prate med en muslim over et måltid mat. Hva skal du by på ? Velger du middag med svinekjøtt, kan du bare glemme hele greia.

Et eksempel til: Du vil håndhilse på en muslim, men har bandasje på høyre hånd og har et nokså vondt sår der. Hva gjør du ? Gir du ham venstre hånd i stedet, er det i deres kultur det samme som å vise forakt.

Det finnes en rad andre ting man bør passe på.

En annen ting du må huske på er at svært mange muslimer har veldig mangelfull kjennskap til Koranen. De er ikke vandt med at noen stiller kritiske spørsmål om Koranen. Spørsmål som etter deres målestokk er blasfemi, er sikreste måte å terminere en samtale på. Skal man

få dem til selv å vurdere sitt livssyn på kritisk måte, må derfor betydelig forsiktighet utvises. Gjør man det, har er også muligheten større for å nå fram.

Husk på at muslimer ofte får "øra tuta fulle" med den muslimske trosbekjennelsen helt fra _fødselen_ av. Gjentatt og gjentatt til det kjedsommelige gjennom hele livet. Tror det virkelig er så lett for dem å rive seg løs fra en sånn mental tvangstrøye ?

Skrevet

"Det får være en påstand.

"Når du viser toleranse mot islamister, så tar de det som en selvfølge; de vatro skal vise respekt og bøye seg for muslimer, det står i boka. Din toleranse blir sett på som svakhet, og svakhet blir sett på med forakt."

Jeg mente _ikke_ at man skal være ettergivende overfor islam eller militante muslimer.

Det hele er et spørsmål om markedsføring av idéer. Du må kunne forklare noen hvorfor noe er feil uten at de skal føle seg tråkket på.

Noen eksempler: Du vil prate med en muslim over et måltid mat. Hva skal du by på ? Velger du middag med svinekjøtt, kan du bare glemme hele greia.

Et eksempel til: Du vil håndhilse på en muslim, men har bandasje på høyre hånd og har et nokså vondt sår der. Hva gjør du ? Gir du ham venstre hånd i stedet, er det i deres kultur det samme som å vise forakt.

Det finnes en rad andre ting man bør passe på.

En annen ting du må huske på er at svært mange muslimer har veldig mangelfull kjennskap til Koranen. De er ikke vandt med at noen stiller kritiske spørsmål om Koranen. Spørsmål som etter deres målestokk er blasfemi, er sikreste måte å terminere en samtale på. Skal man

få dem til selv å vurdere sitt livssyn på kritisk måte, må derfor betydelig forsiktighet utvises. Gjør man det, har er også muligheten større for å nå fram.

Husk på at muslimer ofte får "øra tuta fulle" med den muslimske trosbekjennelsen helt fra _fødselen_ av. Gjentatt og gjentatt til det kjedsommelige gjennom hele livet. Tror det virkelig er så lett for dem å rive seg løs fra en sånn mental tvangstrøye ?

Jeg terger ikke vanlige folk, muslimer som passer sine egne saker og har religionen som en personlig tro.

Det er samfunnsdoktrinen jeg kritiserer.

Skrevet

For 30 år siden var de ikke kjent som kaldblodige okkupanter i Palestina heller.

"For 30 år siden var de ikke kjent som kaldblodige okkupanter i Palestina heller."

For 30 år siden var ikke Oslo full av muslimer inkl palestinere heller. Det er ikke jøder som angriper palestinere/muslimer. Norske jøder i Norge er ikke ansvarlige for hva staten Israel gjør, så det kan ikke være det heller.

Skrevet

Åh ... fikk lyst til å tilbringe noen dager i bokhyllene dine, keinstein! Tror vi kunne fått mye artig å snakke om! Har fulgt debatten litt på sidelinja her.

Synes du skriver om viktige ting :-)

"fikk lyst til å tilbringe noen dager i bokhyllene dine, keinstein!"

Jeg har ryddet plass til deg!

Gjest to sukk
Skrevet

Jeg terger ikke vanlige folk, muslimer som passer sine egne saker og har religionen som en personlig tro.

Det er samfunnsdoktrinen jeg kritiserer.

"Jeg terger ikke vanlige folk, muslimer som passer sine egne saker og har religionen som en personlig tro."

Hederlig.

"Det er samfunnsdoktrinen jeg kritiserer."

Greit nok. Muslimske menn er forpliktet til et visst samfunspolitisk engasjement i følge Koranen. Den politiske virkningen av islam er derfor umulig å begrense uten konflikter dersom ikke apostasi forekommer.

I det lange løp vil slike konflikter oftere og oftere falle ut til fordel for islam, siden den muslimske befolkningen i Norge vokser hurtigere enn resten (Det kan du bla.a. takke innvandringspolitikken til Ap og Sv for). Fortsetter det som hittil, varer det ikke lenge før landet er fullt av moskéer og du om noen tiår får "marerittet" ditt rett i fanget.

Derfor er større innsats for å tilrettelegge for apostasi nødvendig. Apostasi kommer lite av argumenter mot den politiske delen av islam. Grunnen til at folk vender islam ryggen går i all hovedsak på det personlige og åndelige planet.

Slik jeg tolker din skriving, har du sterk aversjon også mot kristendom og andre religioner. At muslimer blir kristne er faktisk viktigste årsak til apostasi, ikke ivrige ateisters argumenter. Det finnes faktisk solid statistikk på dette, hver bidige dag forlater tusenvis av mennesker rundt om på kloden islam til fordel for kristendommen. Kristen tro er helt upolitisk og er helt avgjørende for den begrensningen av islamsk innflytelse du ønsker; kristne gjør deg heller ingenting vondt. Likevel virker det som du har nesten like vanskelig for å tolerere kristne som muslimer.

Skrevet

Islam som religion har som mål at de vantro skal vike unna for islam. Muslimer er det nye herrefolket.

ehem.. er det ikke det de kristne har gjort i alle år da? Dratt ut og kristnet de vantro? "..Å gå derfor ut og gjør alle folkeslag til mine disipler.."

Skal vi begynne å telle antall drepte i denne kristningen av verden - opp gjennom årene?

Skrevet

ehem.. er det ikke det de kristne har gjort i alle år da? Dratt ut og kristnet de vantro? "..Å gå derfor ut og gjør alle folkeslag til mine disipler.."

Skal vi begynne å telle antall drepte i denne kristningen av verden - opp gjennom årene?

Jo. Og vi kan telle døde etter islamske krigsmenn: 6,5 mill på verdensbasis de siste 35 år. Altså i moderne tid.

Skrevet

jøss...en islamist-klakkør? Så koselig :-)

Skrevet

jøss...en islamist-klakkør? Så koselig :-)

En klakør er en som klapper mot betaling?

Medløper?

Skrevet

"Jeg terger ikke vanlige folk, muslimer som passer sine egne saker og har religionen som en personlig tro."

Hederlig.

Greit nok. Muslimske menn er forpliktet til et visst samfunspolitisk engasjement i følge Koranen. Den politiske virkningen av islam er derfor umulig å begrense uten konflikter dersom ikke apostasi forekommer.

I det lange løp vil slike konflikter oftere og oftere falle ut til fordel for islam, siden den muslimske befolkningen i Norge vokser hurtigere enn resten (Det kan du bla.a. takke innvandringspolitikken til Ap og Sv for). Fortsetter det som hittil, varer det ikke lenge før landet er fullt av moskéer og du om noen tiår får "marerittet" ditt rett i fanget.

Derfor er større innsats for å tilrettelegge for apostasi nødvendig. Apostasi kommer lite av argumenter mot den politiske delen av islam. Grunnen til at folk vender islam ryggen går i all hovedsak på det personlige og åndelige planet.

Slik jeg tolker din skriving, har du sterk aversjon også mot kristendom og andre religioner. At muslimer blir kristne er faktisk viktigste årsak til apostasi, ikke ivrige ateisters argumenter. Det finnes faktisk solid statistikk på dette, hver bidige dag forlater tusenvis av mennesker rundt om på kloden islam til fordel for kristendommen. Kristen tro er helt upolitisk og er helt avgjørende for den begrensningen av islamsk innflytelse du ønsker; kristne gjør deg heller ingenting vondt. Likevel virker det som du har nesten like vanskelig for å tolerere kristne som muslimer.

Greit.

Er ikke apostasi frafall fra kristendom?

Frafall fra islam straffes med døden, også for gravide og barn. Det ble gjennomført i den islamske staten Tsjetsjenia før russerne tok dem.

Skrevet

En klakør er en som klapper mot betaling?

Medløper?

jess :-) Opprinnelig (så vidt jeg vet) en person som jobber med å klappe i teatersaler for å få opp stemningen.

Skrevet

"fikk lyst til å tilbringe noen dager i bokhyllene dine, keinstein!"

Jeg har ryddet plass til deg!

Hey, thanks! Jeg iler ... :-)

Skrevet

jess :-) Opprinnelig (så vidt jeg vet) en person som jobber med å klappe i teatersaler for å få opp stemningen.

Jeg tror han dere skjeggete fyren i Typisk Norsk sa han var det før han ble programleder. Ildnet opp stemningen i publikum før opptak. Publiken har lett for å sige litt sammen hvis de må vente for lenge.

Gjest to sukk
Skrevet

Greit.

Er ikke apostasi frafall fra kristendom?

Frafall fra islam straffes med døden, også for gravide og barn. Det ble gjennomført i den islamske staten Tsjetsjenia før russerne tok dem.

"Er ikke apostasi frafall fra kristendom?"

Frafall fra livssyn. I mitt innleg var det selvfølgelig brukt om frafall fra islam.

"Frafall fra islam straffes med døden, også for gravide og barn."

Ja. Derfor er det et meget stort steg for en muslim å forlate islam. Det kan faktisk være farlig for dem her i Norge også, husk bare på historiene om æresdrap. I tillegg er det vanlig at de mister arverett og blir utstøtt av familien, blir stående helt på bar bakke. Mye verre enn å forlate JV.

Derfor er det så viktig at de som ikke makter å leve som muslimer lenger blir tatt godt vare på, hulpet til et nytt liv.

Skrevet

Jødene er neppe noe mer kaldblodige enn andre folkeslag i den dele av verden. Kom med noe mer saklig enn rv-propaganda.

".........................................."

Skrevet

Hederlig.

"Det finnes faktisk solid statistikk på dette, hver bidige dag forlater tusenvis av mennesker rundt om på kloden islam til fordel for kristendommen"

Uhm...jeg mener da å ha lest det motsatte, at islam er vår tids mest ekspansive religion. Har du en kilde for det du sier?

".........................................."

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...