Gå til innhold

Hvor gammel kan man være for å kunne være hjemme alene en helg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest blomsterløk
Skrevet

Første gang datteren min var alene en helg var hun 15 1/2 år.

Vi hadde snakket med den ene naboen vår, slik at hun kunne henvende seg der om det skulle være noe.

Helgen gikk kjempefint den, kom hjem til ryddig og fint hus.

Skrevet

Jeg fikk være alene hjemme mens foreldrene mine var på fest da jeg var 13. En hel helg,kanskje 15-16..

fei1365380229
Skrevet

Jeg var hjemme alene en hel uke når jeg var 13 år, men bestemora mi bodde 100 meter nedenfor meg da.

Tror ikke mine får være hjemme alene før de blir 25 :).

Nei, jeg tror kanskje du må se an hvordan ungen er, om du har noen til å se etter og som ungen kan henvende seg til hvis den blir redd.

Gjest togli
Skrevet

35

;)

Den var litt drøy... Mine får antagelig lov å være hjemme alene fra det året de fyller 30 !

Skrevet

Jeg var vel 13-14 første gang. Men så var jeg vant med å være alene å klare megselv, da jeg bodde alene med mamma og hun jobba skift.

Men husker jeg ble spurt om å være lamme halvsøstra mi da hun var 16 og foreldra skulle bort en hel helg...

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Jeg var hjemme alene en hel uke når jeg var 13 år, men bestemora mi bodde 100 meter nedenfor meg da.

Tror ikke mine får være hjemme alene før de blir 25 :).

Nei, jeg tror kanskje du må se an hvordan ungen er, om du har noen til å se etter og som ungen kan henvende seg til hvis den blir redd.

For å være helt ærlig har hun vært hjemme alene noen helger allerede nå i vår.

(Hun skal konfirmeres snart og må i kirka på søndager)

Hun er 15,5 år og moden for alderen og svært ordentlig og ansvarsbevisst.Det har gått helt fint og hun rydder og lar oss komme hjem til strøkent hus.

Jeg traff moren til venninna hennes her om dagen, som lurte på om venninna kunne sove hos oss en natt, fordi de skulle på fest.

Jeg sa som sant var at vi skulle reise bort. Datteren vår skulle da være med oss, men hadde mest lyst til å være hjemme.

Jeg vet at hennes datter også er svært ordentlig og til å stole på. Aldri noe tull på disse to. Derfor spurte jeg om det var ok. for henne at disse to var alene en natt.

Hun så mildt sagt sjokkert ut over at jeg kunne foreslå noe slikt.

Jeg har ingen problemer med å forstå at andre ser annerledes på dette enn meg.

Faren er hvis noen andre ungdommer i nabolaget får vite om dette, og det ramler inn med ungdommer.

Men dette har vi snakket mye om med vår datter. Hun vet om faremomentet her og at hun skal holde tett og hun vet hvor hun skal henvende seg hvis noe oppstår.

Selv bodde jeg på hybel fra jeg var 16 år.

Det gikk da helt fint det.

Har bare lyst til å høre hva slags syn dolere har på dette.

Gjest signatura
Skrevet

Min rolige sønn var alene ei hel uke da han var 16. Hadde en kamerat hos seg noen netter. Det gikk fint (så vidt jeg vet).

Vi varslet familie og foreldre til venner da, så han hadde noen å kontakte. La også fram telefonliste til poden, til alle i familien og til et par venners foreldre. Og vi ringte hjem hver dag selvfølgelig. Mye du kan høre på stemmer.

Helger alene var vel omtrent fra samme alder. Kanskje året før. Da lager jeg klar mat som han tar fra frysa. Gir han penger så han kan handle hvis han trenger noe, og så drar vi med verdens beste samvittighet. Ringer jo hjem et par ganger. Han er som sagt ingen typisk råfester, men har allikevel advart om å fortelle at han er alene hjemme. Men dette er jo noe alle foreldre skjønner.

Skrevet

Dattera mi var 16 år og var alene i tre uker mens jeg var på sykehuset. Jeg søkte på avlaster hjemme men fikk avslag fordi hun var stor nok til å være alene. Eldstemann var i militæret og minstemann hos avlaster.

Sjøl var jeg hjemme alene fra jeg var 12 år i helgene mens foreldrene mine var på hytta.

Gjest KariKruskakli
Skrevet

Dattera mi var 16 år og var alene i tre uker mens jeg var på sykehuset. Jeg søkte på avlaster hjemme men fikk avslag fordi hun var stor nok til å være alene. Eldstemann var i militæret og minstemann hos avlaster.

Sjøl var jeg hjemme alene fra jeg var 12 år i helgene mens foreldrene mine var på hytta.

Det er godt å vite at jeg jeg ikke er helt på jordet da.

Jeg hadde mistanke om at jeg ikke var helt på jordet altså, men godt å få det bekreftet:)

Derfor jeg ville lufte det med dere.

Det er et lite faremoment hvis ryktene skal spre seg og det dukker opp en gjeng med ungdommer som er klare for fest.

Hun hadde en skrekkopplevelse i så måte i fjor.

Hun og noen veninnenr skulle se på en film hjemme hos den ene veninnen, mens foreldrene var på et eller annet.

Det dukker opp en gjeng fra klassen over og det blir et vannvittig bråk på disse.

De drakk, griset og rotet.

Venninnen til min datter begynte å gråte og ringte til foreldrene. Datteren min ropte ut til alle at nå kunne de bare pelle seg ut, for nå hadde de ringt etter foreldrene. Da forsvant de og datteren min ble igjen og ryddet.

Hun lærte noe av denne episoden. Det satte en skikkelig støkk i henne og hun vet hvor viktig det er og holde tett med at hun er alene hjemme.

Skrevet

Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 16... Bodde 150 mil unna familien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...