Gå til innhold

Hva i helvete har skjedd med NRK2

Anbefalte innlegg

Gjest Violsa
Skrevet

Har de begynt å overføre arabisk tv nå. To rare menn med merkerlig hatter som sitter og snakker et språk jeg ikke skjønner.

Er ikke teksta engang. noe islamgreier de diskuterer , hører litt inch alla der.

hehe , jeg skjønner at det er streik , men hjelpes.

Videoannonse
Annonse
bugge -jenta
Skrevet

De benytter sikkert anledningen til å sende innslag de ellers ikke ville sendt. Bare en teori.

Gjest Violsa
Skrevet

De benytter sikkert anledningen til å sende innslag de ellers ikke ville sendt. Bare en teori.

hehe joda , men er ikke så mange som kan arabisk i norge da , så de kunne jo ha tekstet.

bare tullet litt jeg da. Det ser komisk ut bare. :)

Skrevet

Det sendes noen religiøse programmer på dagtid på den samme kanalen som NRK2 blir sendt på.

Er det en NRK sending, så står det i så fall en NRK2 logo oppe i høyre hjørnet.

Står det ikke det, så er det ikke en NRK sending.

Gjest Violsa
Skrevet

Det sendes noen religiøse programmer på dagtid på den samme kanalen som NRK2 blir sendt på.

Er det en NRK sending, så står det i så fall en NRK2 logo oppe i høyre hjørnet.

Står det ikke det, så er det ikke en NRK sending.

nei er ikke det. Men navnet på tv kanalen står på arabisk oppe i hjørnet tror jeg.

nede står det noe med islam...... som jeg ikke skjønner.

ville heller hatt noen morsomme kanaler fra amerika som sender filmer , nyheter eller lignende. men det er det ikke jeg som bestemmer

Gjest ikke noe slikt
Skrevet

De programmene der går hver dag de. Er vel en måte å få misjonert islam på, eller planlegge terror angrep? Jeg skjønner hvertfall ikke hva det har på statskanalen i NORGE å gjøre. Det der vil ikke jeg betale for!!

Skrevet

hehe joda , men er ikke så mange som kan arabisk i norge da , så de kunne jo ha tekstet.

bare tullet litt jeg da. Det ser komisk ut bare. :)

Det stemmer ikke - på NRK2 sender de og har sendt i hele dag slik jukeboks-tv. så det er nok noe annet du har fått inn.

Skrevet

nei er ikke det. Men navnet på tv kanalen står på arabisk oppe i hjørnet tror jeg.

nede står det noe med islam...... som jeg ikke skjønner.

ville heller hatt noen morsomme kanaler fra amerika som sender filmer , nyheter eller lignende. men det er det ikke jeg som bestemmer

Da er det nok ikke NRK som sender det du ser på.

Streiken er for øvrig slutt for journalistene (og jeg tipper den i løpet av dagen også er over for den gjenstående fagforeningen), så i løpet av kvelden/morgendagen er nok det aller meste helt tilbake i vanlige former.

Men religiøse programmer blir likevel fortsatt sendt på NRK2 kanalen på dagtid, for det har NRK intet med å gjøre.

Det er kulturdepartementet som har gitt ulike religiøse trossamfunn denne frekvensen/kanalen å sende programmer på dagtid på......

Liker du det ikke så klag til Giske...:-)

Skrevet

De programmene der går hver dag de. Er vel en måte å få misjonert islam på, eller planlegge terror angrep? Jeg skjønner hvertfall ikke hva det har på statskanalen i NORGE å gjøre. Det der vil ikke jeg betale for!!

Den går ikke på statskanalen - og NRK har intet med det å gjøre.

Det er kulturdepartementet som har gitt ulike trossamfunn sendetid på dagtid på den samme frekvensen som NRK2 blir sendt på.

Alt som NRK har ansvaret for, vil være markert med NRK logoen oppe i høyre hjørnet.....

Liker du ikke disse religiøse sendingene, så må du klage til Giske - og ikke NRK......

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men nå er det vel ikke streik lenger?

Skrevet

Men nå er det vel ikke streik lenger?

En av de to fagforeningene som streiket er fremdeles i streik - men jeg tipper de kommer til enighet også her i løpet av dagen.

Og da bør alle sendingene på radio og TV være ajour senest i løpet av morgendagen (det ligger litt planlegging bak slike sendinger også...:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

En av de to fagforeningene som streiket er fremdeles i streik - men jeg tipper de kommer til enighet også her i løpet av dagen.

Og da bør alle sendingene på radio og TV være ajour senest i løpet av morgendagen (det ligger litt planlegging bak slike sendinger også...:-)

Så Arne Scheie har ennå ikke blitt satt på flyet nedover til Tyskland?

Vel, da håper jeg han har pakka og gjort seg klar og blir sendt avgårde i løpet av dagen.

Men han har vel sannsynligvis vært ferdigpakka siden EM for 2 år siden. :)

Skrevet

Vel, da håper jeg han har pakka og gjort seg klar og blir sendt avgårde i løpet av dagen.

Arne Scheie tilhører den foreningen som ble enige med NRK i natt - så han har allerede reist.

Og ja - han var nok ferdigpakket for leeeenge siden:-)

Gjest Violsa
Skrevet

jeg skal se vm på svensk tv , mye bedre kommentatorer.

scheie er ikke verst da

ikke fast nick
Skrevet

Det stemmer ikke - på NRK2 sender de og har sendt i hele dag slik jukeboks-tv. så det er nok noe annet du har fått inn.

Det er forskjell på Nrk2 på kabel og parabol, kontra mottak via vanlig antenne.

De som mottar via antenne får inn diverse religiøse og lokale kanaler som sender på Nrk2s frekvens når Nrk ikke sender. Det gjelder muligens kun i Oslo/Østlandsområdet og via Norkrings sendernett.

Gjest LOTUS78
Skrevet

På dagtid på nrk2, leier de ut sendefrekvensen til ulike trossamfunn. Noen dager er det noe "muslimske greier" andre dager er det f.eks. Evangeliesenteret som har sending. Slik var det i hvertfall for noen år siden.

Gjest Violsa
Skrevet

På dagtid på nrk2, leier de ut sendefrekvensen til ulike trossamfunn. Noen dager er det noe "muslimske greier" andre dager er det f.eks. Evangeliesenteret som har sending. Slik var det i hvertfall for noen år siden.

jeg har sett sendinger fra enorme kirkelige tilsteldninger fra USA. Ser kult ut. Med musikk og lys og skikkelig show. ehm..hehe

Så tenker jeg på prester i norge som snakker så rart og er begravelsesstemmning

Skrevet

Og "de" som leier det ut er kulturdepartementet - og ikke NRK....

Gjest LOTUS78
Skrevet

Og "de" som leier det ut er kulturdepartementet - og ikke NRK....

Det visste jeg ikke eller det har jeg ikke tenkt over. Jeg bare vet at det frekvensen blir leid ut, men nå vet jeg at det er kulturdep. som gjør det.

Gjest LOTUS78
Skrevet

jeg har sett sendinger fra enorme kirkelige tilsteldninger fra USA. Ser kult ut. Med musikk og lys og skikkelig show. ehm..hehe

Så tenker jeg på prester i norge som snakker så rart og er begravelsesstemmning

Ja, kanskje flere hadde orket å gå i kirka, hvis det var litt annet en begravelsesstemning der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...