Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merkelig spørsmål i hodet mitt, men det ser enda merkeligere ut på trykk...

Men er det mulig? Kan man sprenge ut magesekken av for mye vann?

*tørst*

Fortsetter under...

Skrevet

Det er jo folk som har dødd av ekstrem vanndrikking i forbindelse med inntak av ecstacy (?) så det er nok fullt mulig å drikke seg ihjel på vann.

Skrevet

Du klarer nok ikke å sprenge magesekken, men man kan få dødelig vannforgiftning av for mye vann, ja.

En kompis av meg fikk det etter en natt med vannpoker...

Skrevet

Det er jo folk som har dødd av ekstrem vanndrikking i forbindelse med inntak av ecstacy (?) så det er nok fullt mulig å drikke seg ihjel på vann.

Nå er det heller lite ectasy her hos meg, da...

Jeg satser på at det går bra. Drikker vel omlag 2 - 3 liter vann hver dag.

Skrevet

Du klarer nok ikke å sprenge magesekken, men man kan få dødelig vannforgiftning av for mye vann, ja.

En kompis av meg fikk det etter en natt med vannpoker...

Altså, ikke sprenge magesekken, men sprenge ut magesekken.

:-)

Skrevet

2-3 liter vann pr. døgn går helt fint. :o) Men du bør kanskje lange innpå med en liter melk, et par liter brus, 10 kopper te og et par kanner kaffe i tillegg... ;o)

Annonse

Skrevet

2-3 liter er jo ikke mye i det hele tatt ;-) Skal du være i faresonen for forgiftning må du drikke over 11 liter om dagen, og det er svært få mennesker som i det hele tatt er i stand til det.

Skrevet

Altså, ikke sprenge magesekken, men sprenge ut magesekken.

:-)

Hva er forskjellen? :knegg:

Vaniljeprinsessen
Skrevet

Tror ikke det.

Jeg har begynt å drikke mye mer enn før, spesielt går det en del mer vann enn før.

Kjæresten min drikker _veldig_ mye vann, og da mener jeg mye altså. Sikkert noen liter pr. dag. Han er frisk som bare det han ihvertfall, og merker ikke noen negative konsekvenser med å drikke mye. :-)

Skrevet

Hva er forskjellen? :knegg:

Flisespikkeri, naturligvis...

Gjest studentmamma
Skrevet

Mener å huske at vi lærte i biologi på VGS at man dør hvis man drikker over 24 liter vann i løpet av et døgn.

Skrevet

Tror ikke det.

Jeg har begynt å drikke mye mer enn før, spesielt går det en del mer vann enn før.

Kjæresten min drikker _veldig_ mye vann, og da mener jeg mye altså. Sikkert noen liter pr. dag. Han er frisk som bare det han ihvertfall, og merker ikke noen negative konsekvenser med å drikke mye. :-)

Par liter er ikke mye....kan begynne å snakke mye velter han over 10l.

Annonse

Angelica :o)
Skrevet

Det kan man.. Kan bli sånn at man går og er tørst konstant for ett eller annet i kroppen har blitt avhengig av mengden vann.. Eller noe i den duren :)

Skrevet

Tror ikke det.

Han må kanskje tisse litt ofte, i den grad det er negativt. Hehe!

Vaniljeprinsessen
Skrevet

Han må kanskje tisse litt ofte, i den grad det er negativt. Hehe!

I know. ;-)

Men det gjør visst ikke noe.

Gjest kvitsymra
Skrevet

Heisann!

Man kan dø av å drikke for mye vann. Ikke fordi magesekken kan sprekke, men at elektrolytt-/saltbalansen blir ødelagt fordi vedkommende skyller for mye ut av kroppen via urinen. Denne ubalansen kan medføre at nervesignaler stopper opp... og vedkommende kan derfor omkomme.

En jente drakk 14 liter på en dag og døde. Helseopplysningen anbefaler 4 liter pr. dag.

mvh

Skrevet

Heisann!

Man kan dø av å drikke for mye vann. Ikke fordi magesekken kan sprekke, men at elektrolytt-/saltbalansen blir ødelagt fordi vedkommende skyller for mye ut av kroppen via urinen. Denne ubalansen kan medføre at nervesignaler stopper opp... og vedkommende kan derfor omkomme.

En jente drakk 14 liter på en dag og døde. Helseopplysningen anbefaler 4 liter pr. dag.

mvh

Ok, jeg ligger vel på ca 2 - 3 liter, så da er det iallefall forsvarlig det jeg driver med. Greit å vite.

Skrevet

og så kan du få inkontinesn av for mye vanndrikking.

Gjest kvitsymra
Skrevet

Hvis du er plaget med tørste, kan det vært for at du spiser for mye feit og dårlig mat, eller at sterk tørste kan være symptomer på diabetes.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...