org Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Merkelig spørsmål i hodet mitt, men det ser enda merkeligere ut på trykk... Men er det mulig? Kan man sprenge ut magesekken av for mye vann? *tørst* 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Det er jo folk som har dødd av ekstrem vanndrikking i forbindelse med inntak av ecstacy (?) så det er nok fullt mulig å drikke seg ihjel på vann. 0 Siter
carma Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Du klarer nok ikke å sprenge magesekken, men man kan få dødelig vannforgiftning av for mye vann, ja. En kompis av meg fikk det etter en natt med vannpoker... 0 Siter
org Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Skrevet 8. juni 2006 Det er jo folk som har dødd av ekstrem vanndrikking i forbindelse med inntak av ecstacy (?) så det er nok fullt mulig å drikke seg ihjel på vann. Nå er det heller lite ectasy her hos meg, da... Jeg satser på at det går bra. Drikker vel omlag 2 - 3 liter vann hver dag. 0 Siter
org Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Skrevet 8. juni 2006 Du klarer nok ikke å sprenge magesekken, men man kan få dødelig vannforgiftning av for mye vann, ja. En kompis av meg fikk det etter en natt med vannpoker... Altså, ikke sprenge magesekken, men sprenge ut magesekken. :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Nå er det heller lite ectasy her hos meg, da... Jeg satser på at det går bra. Drikker vel omlag 2 - 3 liter vann hver dag. 2-3 liter vann pr. døgn går helt fint. ) Men du bør kanskje lange innpå med en liter melk, et par liter brus, 10 kopper te og et par kanner kaffe i tillegg... ;o) 0 Siter
carma Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Nå er det heller lite ectasy her hos meg, da... Jeg satser på at det går bra. Drikker vel omlag 2 - 3 liter vann hver dag. 2-3 liter er jo ikke mye i det hele tatt ;-) Skal du være i faresonen for forgiftning må du drikke over 11 liter om dagen, og det er svært få mennesker som i det hele tatt er i stand til det. 0 Siter
carma Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Altså, ikke sprenge magesekken, men sprenge ut magesekken. :-) Hva er forskjellen? :knegg: 0 Siter
Vaniljeprinsessen Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Tror ikke det. Jeg har begynt å drikke mye mer enn før, spesielt går det en del mer vann enn før. Kjæresten min drikker _veldig_ mye vann, og da mener jeg mye altså. Sikkert noen liter pr. dag. Han er frisk som bare det han ihvertfall, og merker ikke noen negative konsekvenser med å drikke mye. :-) 0 Siter
org Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Skrevet 8. juni 2006 Hva er forskjellen? :knegg: Flisespikkeri, naturligvis... 0 Siter
Gjest studentmamma Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Mener å huske at vi lærte i biologi på VGS at man dør hvis man drikker over 24 liter vann i løpet av et døgn. 0 Siter
Piraye Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Tror ikke det. Jeg har begynt å drikke mye mer enn før, spesielt går det en del mer vann enn før. Kjæresten min drikker _veldig_ mye vann, og da mener jeg mye altså. Sikkert noen liter pr. dag. Han er frisk som bare det han ihvertfall, og merker ikke noen negative konsekvenser med å drikke mye. :-) Par liter er ikke mye....kan begynne å snakke mye velter han over 10l. 0 Siter
Angelica :o) Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Det kan man.. Kan bli sånn at man går og er tørst konstant for ett eller annet i kroppen har blitt avhengig av mengden vann.. Eller noe i den duren 0 Siter
Gyda Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Tror ikke det. Jeg har begynt å drikke mye mer enn før, spesielt går det en del mer vann enn før. Kjæresten min drikker _veldig_ mye vann, og da mener jeg mye altså. Sikkert noen liter pr. dag. Han er frisk som bare det han ihvertfall, og merker ikke noen negative konsekvenser med å drikke mye. :-) Han må kanskje tisse litt ofte, i den grad det er negativt. Hehe! 0 Siter
Vaniljeprinsessen Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Han må kanskje tisse litt ofte, i den grad det er negativt. Hehe! I know. ;-) Men det gjør visst ikke noe. 0 Siter
Gjest kvitsymra Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Heisann! Man kan dø av å drikke for mye vann. Ikke fordi magesekken kan sprekke, men at elektrolytt-/saltbalansen blir ødelagt fordi vedkommende skyller for mye ut av kroppen via urinen. Denne ubalansen kan medføre at nervesignaler stopper opp... og vedkommende kan derfor omkomme. En jente drakk 14 liter på en dag og døde. Helseopplysningen anbefaler 4 liter pr. dag. mvh 0 Siter
org Skrevet 8. juni 2006 Forfatter Skrevet 8. juni 2006 Heisann! Man kan dø av å drikke for mye vann. Ikke fordi magesekken kan sprekke, men at elektrolytt-/saltbalansen blir ødelagt fordi vedkommende skyller for mye ut av kroppen via urinen. Denne ubalansen kan medføre at nervesignaler stopper opp... og vedkommende kan derfor omkomme. En jente drakk 14 liter på en dag og døde. Helseopplysningen anbefaler 4 liter pr. dag. mvh Ok, jeg ligger vel på ca 2 - 3 liter, så da er det iallefall forsvarlig det jeg driver med. Greit å vite. 0 Siter
Gjest Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 og så kan du få inkontinesn av for mye vanndrikking. 0 Siter
Gjest kvitsymra Skrevet 8. juni 2006 Skrevet 8. juni 2006 Hvis du er plaget med tørste, kan det vært for at du spiser for mye feit og dårlig mat, eller at sterk tørste kan være symptomer på diabetes. mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.