Gå til innhold

Om frieri....

Anbefalte innlegg

Gjest seriøs frøken
Skrevet

Har vært sammen med kjæresten min i ca 2 år nå. Han har mange ganger sagt "vil du gifte deg med meg?" og "bli kona mi, du" og lignende... Veldig søtt og romantisk, og en fin bekreftelse på at han ser seriøst på forholdet vårt.

Men hvordan skal jeg skjønne når han FRIR da?

Dere som er forlovet/gift- sa h*n at h*n ville gifte seg med deg før det store frieriet? Eller var det første gangen du hørte de ordene?

Litt forvirret, men forelska...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hørte aldri de ordene jeg da..

Giftemålet ble en praktisk greie som skulle gjøres.

Har ikke en romantisk mann!

matildes mor
Skrevet

Vi hadde snakket om det flere ganger-så det store frieriet kom ikke.

Faktisk var det motsatt.... jeg fikk ikke med meg at han fridde når han gjorde det....*knis*.

Altså ingen romantiker denne mannen min-han mente at når jeg fikk en ring i gave ,ja da måtte jeg da forstå hvor dette bar....hm....;-)

Gjest Mom33
Skrevet

Jeg tok saken i egne hender, jeg, så da ble det greit!

Skjønner godt at du er usikker, ja. Har du noen gang svart ja på direkte spørsmål, så vil jeg anse det som et frieri med svar.

Foreslå bryllupsdato, du, så får du alltids en reaksjon.

Skrevet

Det store frieriet kom ikke fra min mann.

Det var bare noe som etterhvert kom på snakk - og da var det det praktiske som kom fort på banen. Vi ble ikke helt enige om hvordan. Jeg ville ha det lite og intimt, bare oss - helst reise bort, men han ville ha full pakke med big party.

Og slik gikk nå dagan'.

Til slutt ble det som han ville, vi var nesten 100 stykker og hadde det kjempegøy.

Skrevet

Min mann satte seg på kne med en rosebukett og kjærlighetserklæringer og spurte om jeg ville gifte meg med han.

Han hadde egentlig snakket om giftemål allerede fra den første måneden vi ble sammen, men det tok jeg ikke helt seriøst.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det var jeg som fridde. Og da hadde ikke verken han eller jeg tidligere sagt ord som "Gifte, kone, mann el."

Da jeg fridde sa jeg ganske enkelt og impulsivt: "Vil du gifte deg med meg?" Han svaret "Ja" uten å nøle. Deretter fikk jeg den store skjelven: Fridde jeg virkelig? Og svarte han virkelig ja? Men jeg stod ved det jeg hadde spurt om og ringene ble kjøpt inn like etter.

Gjest svigum
Skrevet

Det var jeg som fridde. Og da hadde ikke verken han eller jeg tidligere sagt ord som "Gifte, kone, mann el."

Da jeg fridde sa jeg ganske enkelt og impulsivt: "Vil du gifte deg med meg?" Han svaret "Ja" uten å nøle. Deretter fikk jeg den store skjelven: Fridde jeg virkelig? Og svarte han virkelig ja? Men jeg stod ved det jeg hadde spurt om og ringene ble kjøpt inn like etter.

Da var det vel mannen din du fortalte om, som var god i sengen, eller?

Skrevet

Jeg hadde spurt mange ganger og fikk bare til svar "vi har ikke penger" og sånn, men da jeg gikk ned på kne, så han dypt inn i øynene og spurte så tok han meg seriøst og svarte endelig ja. :)

Skrevet

Vi bare tøyser med det for vi er helt enige om at det slett ikke er sikkert at vi blir gift noen gang og skulle det bli så er det leeeenge til.

Men han kan godt finne på å si til noen at han har giftet seg (vi er nylig forlovet) eller at han skal gifte seg snart, at han er giftesyk eller noe sånt. Eller påstå at jeg er giftesyk eller jeg kan finne på å si:"Hva hadde du sagt om jeg fridde til deg nå?" f.eks. Alt det er bare på tøys da og det vet vi godt begge to.

Skrevet

Mannen min er nok ikke særlig romantisk. Han var student, satt og gjorde lekser nede på kontoret.

Så ropte han og spurte om jeg kunne komme ned litt. "Kan du skrive under disse papirene her, du?" Det var vielsespapirene...

Skrevet

Mannen min er nok ikke særlig romantisk. Han var student, satt og gjorde lekser nede på kontoret.

Så ropte han og spurte om jeg kunne komme ned litt. "Kan du skrive under disse papirene her, du?" Det var vielsespapirene...

he-he...

Skrevet

Da var det vel mannen din du fortalte om, som var god i sengen, eller?

he...?

Gjest svigum
Skrevet

he...?

Det gikk i surr for meg også, for hun skrev:

"Jeg tror det må bli Prozak til deg, han er en raser i senga"

Regner med at dette er ektefellen etter som hun vet at han er en raser i senga?

Skrevet

Det gikk i surr for meg også, for hun skrev:

"Jeg tror det må bli Prozak til deg, han er en raser i senga"

Regner med at dette er ektefellen etter som hun vet at han er en raser i senga?

Hvis du faktisk tror det, så tror jeg at du mangler litt humor....eller evnen til å forstå når noe er seriøst ment, og når noe bare er en spøk.....

Gjest Elextra
Skrevet

Mannen min spurte én gang om jeg ville gifte meg med ham, og da visste jeg at han mente det.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hvis du faktisk tror det, så tror jeg at du mangler litt humor....eller evnen til å forstå når noe er seriøst ment, og når noe bare er en spøk.....

Takk, Goliath :-)

Gjest svigum
Skrevet

Kanskje det du, kanskje hun bare spøker her inne:)

Gjest svigum
Skrevet

Takk, Goliath :-)

Ja, dette må ha gått hardt inn på deg?

Gjest Voksen brud
Skrevet

Vi forlovet oss en måned etter første møte. Hvem som fridde er vi ikke riktig sikker på faktisk, det var mer en gjensidig forståelse av at dette var noe varig og at vi hørte sammen. Det fant vi ut etter en ukes tid... Men giftemål ble det ikke før etter en del år. Vi syntes vi burde spare opp (ha!) til bryllup, men til slutt innså vi at dersom vi skulle spare lenge nok ble vi ikke gift før vi gikk av med pensjon! Derfor foreslo jeg en dato, han sa ok og så begynte snøballen å rulle... Gift ble vi og nå kjennes alt som det "skal være". Jeg har den beste mannen i verden, så jeg beklager din er nok bare nestbest.... he he

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...