Gå til innhold

Jobbsøknad

Anbefalte innlegg

Gjest jobbsøkermannen
Skrevet

Jeg er en mann som er på utkikk etter ny jobb og holder på å sette opp en cv. Jeg har stått på siden jeg var 13 år med mange forskjellige deltidsstillinger(avisbud i 6 sammenhengende år bl.a.), og mitt spørsmål er om dette bør nevnes i cv'en(det er 14 år siden jeg gikk med avis).

Videoannonse
Annonse
Gjest heffalumpen
Skrevet

Ta det med, det viser at du er en tøffing som står på! Og er steady. Men ikke utbroder det liksom.

Skrevet

Jeg skrev "arbeidserfaring" og "deltidsjobber" som to forskjellige punkter på cv-en fordi jeg føler at deltidsjobbene mine har litt å si på hvordan jeg er på person, og bør definitivt være i bakhodet på den som skal ansette folk i akkurat den stillingen jeg søkte på. (Tok dog ikke med avisbud-jobben...)

Tror du det har noe å si, så skriv det. Men gjør det oversiktlig og lett å se de siste "ordentlige" jobbene dine, da de sannsynligvis syns det er mer interessant.

Skrevet

Ikke ta det med, det ser bare barnslig ut. Ta kun med deltidsjobber som er relevante for jobben du søker på.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Ikke ta det med, det ser bare barnslig ut. Ta kun med deltidsjobber som er relevante for jobben du søker på.

Seks års jobbinbg vsa. skole eller annet sier oe om personen, det spørs på hvordan man setter det opp. Er han ung, så bør han ta det med, det er ikke barnslig. "Glad i å jobbe" ...kan jo komme frem på andre måter også forsåvidt..

Skrevet

Seks års jobbinbg vsa. skole eller annet sier oe om personen, det spørs på hvordan man setter det opp. Er han ung, så bør han ta det med, det er ikke barnslig. "Glad i å jobbe" ...kan jo komme frem på andre måter også forsåvidt..

Dette har jeg fått vite av seriøse firmaer som driver med siling av søknader og jobbintervju. Det skal ikke være hull i CV-en, men å liste opp x antall irrelevante deltidsjobber gjør ikke jeg.

'Diverse deltidsjobber ved siden av studiene' duger i massevis.

Skrevet

Jeg har faktisk med alt, men jeg har i grove trekk en todelt variant av det:

Alt av relevante jobber, jobber etter endt utdanning, står i separate punkter, med start-/sluttdato og kort beskrivelse av arbeidsoppgaver.

Alt av deltids-/strøjobber er samlet under én overskrift, med tittel "Diverse jobboppdrag, 14-21 år gammel", og så bare en linje på hver ting nedover.

Jeg synes det er greit å vise at man faktisk har vist arbeidsvilje fra ung alder, men som det er nevnt av andre så er det ikke noe poeng i å utbrodere det noe mer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...