Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Dette er sikkert et superteit spørsmål men here goes...

Jeg har fått to jobbtilbud som begge er ganske aktuelle som sommerjobb. Den ene er gjennom adecoo og den andre er ikke. Det er litt hipp som happ hvilken jeg takker ja til for begge går ut på det samme (økonomi). Jeg har egentlig lyst til å ringe og spørre om lønnen men er det frekt? Jeg har aldri søkt jobb før så jeg vet ikke hva som er vanlig.

Takker for svar.

Videoannonse
Annonse
Gjest Lucy Lou
Skrevet

Den gjennom addecco, tar addecco en del av lønna di.

Mary Poppins
Skrevet

Ja det vet jeg, men jeg aner ikke hva utgangspunkt lønnen min er.

Gjest Mom33
Skrevet

Ring dem og spør, det er ikke frekt.

I grunnen veldig rart at de ikke har opplyst om lønn, det er jo faktisk en svært vesentlig greie for folk flest.

Skrevet

Det er klart du kan spørre om lønnen!!! Et jobbtilbud inneholder ofte informasjon om lønn (vi tilbyr deg jobb fra dd.mm. til dd.mm. ... til betaling kr XXX...), hvis ikke MÅ du jo spørre.

Mary Poppins
Skrevet

Ring dem og spør, det er ikke frekt.

I grunnen veldig rart at de ikke har opplyst om lønn, det er jo faktisk en svært vesentlig greie for folk flest.

Ja det synes jeg også. Det blir liksom det som blir avgjørende i dette tilfelle ettersom jobbene er ganske så like ellers.

Mary Poppins
Skrevet

Det er klart du kan spørre om lønnen!!! Et jobbtilbud inneholder ofte informasjon om lønn (vi tilbyr deg jobb fra dd.mm. til dd.mm. ... til betaling kr XXX...), hvis ikke MÅ du jo spørre.

Ok takk :)

Skrevet

Gjennom adecco, som andre vikarbyråer, er det vanlig at man betales av vikarbyrået og ikke arb.giver.

"............................................"

Gjest Mom33
Skrevet

Ja det synes jeg også. Det blir liksom det som blir avgjørende i dette tilfelle ettersom jobbene er ganske så like ellers.

Jeg jobbet mye i vikarbyrå for noen år siden, og de opplyste alltid hva lønna var når de kom med et tilbud. Det burde de også!

Ring, du, og si det akkurat som det er - at du har to jobbtilbud og at du vurderer dem begge - og at lønn er viktig.

Gjest heffalumpen
Skrevet

Men ikke ring og si hei, hva er lønna osv.

Finn på noe annet å si, før du kommer inn på det med lønn, er mitt tips. Men seff. skal du få svar på det, skulle bare mangle.

Mrs. Wallace
Skrevet

Når du har fått tilbud om jobb, er det slett ikke frekt å spørre om lønna. Det burde de strengt tatt ha opplyst om selv.

Jeg jobbet for øvrig i vikarbyrå (Manpower) i studietiden, og tjente ganske godt der i forhold til andre sommerjobber.

Gjest printa
Skrevet

Jobbet også for Adecco og krevde lønn selv. Det er best om du kommer de i forkjøpet, så de ikke definerer lønnen selv, men pass på så du ikke priser det ut av markedet;-)

Mary Poppins
Skrevet

Når du har fått tilbud om jobb, er det slett ikke frekt å spørre om lønna. Det burde de strengt tatt ha opplyst om selv.

Jeg jobbet for øvrig i vikarbyrå (Manpower) i studietiden, og tjente ganske godt der i forhold til andre sommerjobber.

En venninne av meg jobbet gjennom adecco ifjor og hun tjente ganske godt hun også.

I utgangspunktet er det arbeidserfaring jeg er ute etter, så lønnen er ikke det aller viktigste men det kommer jo alltids godt med.

Forøvrig synes jeg også det er rart at lønn ikke er nevnt, jeg får ringe dem imorgen og høre. I utgangspunktet hadde jeg bestemt meg for adeccojobben, men så ringte et annet firma meg idag og også tilbød meg jobb. Og da ble jeg plutselig litt usikker.

Gjest røkka
Skrevet

Jobbet også for Adecco og krevde lønn selv. Det er best om du kommer de i forkjøpet, så de ikke definerer lønnen selv, men pass på så du ikke priser det ut av markedet;-)

Ikke alltid så lett å vite hva man skal kreve, da... Vet ikke hvor mye de byråene skal ha, men det reduserer vel lønna med noen prosenter = ?

Gjest printa
Skrevet

Ikke alltid så lett å vite hva man skal kreve, da... Vet ikke hvor mye de byråene skal ha, men det reduserer vel lønna med noen prosenter = ?

Jeg gjorde et søk rundt på tilsvarende jobber, og krevde i forhold til disse.

Min var administrativ, og lønnen ca. 300.000. Det er verdt en forhandling.

Gjest røkka
Skrevet

Jeg gjorde et søk rundt på tilsvarende jobber, og krevde i forhold til disse.

Min var administrativ, og lønnen ca. 300.000. Det er verdt en forhandling.

Takk for svar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...