Gå til innhold

Plagsom bagatell

Anbefalte innlegg

Gjest Malene26
Skrevet

Samboeren min har bilder av eks-kjærestene sine i et av albumene hans. Av en eller annen grunn plager dette meg, men jeg syntes ikke jeg kan be ham om å fjærne dem heller. Det har jeg selvsagt ingen rett til, men det plager meg likevel. Hvordan ville du ha reagert på noe slikt? Er dette normalt/greit for deg? Noen som har hatt det på samme måte og kan komme med råd med tanke på at dette faktisk plager meg?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

5

• cecily

4

• Lillemus

3

• NeaNoor

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg synes slikt er helt greit.

Jeg er fullstendig klar over at han har levd et liv før meg, og det blir verken verre eller bedre av at alle spor blir slettet.

Skrevet

Jeg er fullstendig klar over at han har levd et liv før meg, og det blir verken verre eller bedre av at alle spor blir slettet.

Typen min har også sånne bilder, tror ikke det er noe å bry seg om=)

Skrevet

Jeg har bilder i skuffen av noen av mine tidligere erobringer, og jeg har et bilde som faktisk JEG har knipset av samboeren min som kysser sin tidligere kjæreste. ;)

Han har blitt den han er i dag av det livet han har levd. Han har noen ekser i livet sitt, det bør ikke gjøre vondt å se det.

Gjest Malene23
Skrevet

Takk for svar, men plager det deg ikke set spor å se den du elsker lykkelig sammen på bildene? Jeg vet det er litt umodent, og jeg skulle virkelig ønske jeg visste hva jeg kan gjøre for å få bort den lille sjalusi-følelsen, men klarer det ikke. Jeg vet jo at han har hatt et liv før meg, og forskjellen mellom oss på det området er vel rett og slett bare det at jeg ikke har det. Han er min første, og eneste. Hadde kanskje følt det anderledes om jeg hadde hatt flere kjærester, men nå er det altså ikke slik, og vanskelig å gjøre noe med ;)

Ikke noe verdensproblem akkurat, men sukk-sukk for det ;)

Skrevet

Jeg har aldri sett noen slike bilder, men jeg tror neppe jeg hadde blitt sjalu om det dukket opp noen.

Jeg kan ikke regne med at han levde et innholdsløst liv før meg - da hadde han ikke vært interessant i første omgang heller.

Skrevet

Takk for svar, men plager det deg ikke set spor å se den du elsker lykkelig sammen på bildene? Jeg vet det er litt umodent, og jeg skulle virkelig ønske jeg visste hva jeg kan gjøre for å få bort den lille sjalusi-følelsen, men klarer det ikke. Jeg vet jo at han har hatt et liv før meg, og forskjellen mellom oss på det området er vel rett og slett bare det at jeg ikke har det. Han er min første, og eneste. Hadde kanskje følt det anderledes om jeg hadde hatt flere kjærester, men nå er det altså ikke slik, og vanskelig å gjøre noe med ;)

Ikke noe verdensproblem akkurat, men sukk-sukk for det ;)

Dette har kanskje noe å gjøre med at du ikke har noen ekser, ja.

Men prøv å tenk på at det livet han har levd, og de personene han har omgått, før dere møttes, har gjort ham til den han er i dag og til den du er glad i. :)

Skrevet

Feilposting.

Skrevet

Jeg har aldri sett noen slike bilder, men jeg tror neppe jeg hadde blitt sjalu om det dukket opp noen.

Jeg kan ikke regne med at han levde et innholdsløst liv før meg - da hadde han ikke vært interessant i første omgang heller.

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg synes det er helt uproblematisk at mannen har bilde av ekser liggende i skuffen sammen med andre gamle bilder.

Om han hadde hatt det på nattbordet, ville det selvsagt vært litt annerledes. ;o)

Har du ikke noen bilder av ekser eller folk du har vært forelsket i en gang selv? Prøv å tenke at fortid er fortid - og at han må få beholde sin. Den kan du ikke gjøre noe med. Det er deg han er med nå.

Gjest Labandama
Skrevet

Hadde kjæresten min hadd bilder av tidligere x-er hadde jeg nok reagert.

Hvorfor skal han fortsatt ha det, åsså i et fotoalbum??

Hadde til nød vært greit hvis de lå nedstappa i poser laaaaang nede i en skuff i en kommode hvor ingen hadde til gang fordi nøkkelen ligger på havets bunn!

Greit at han har levd et liv før med erobringer, men trenger han ha bilder av dem som han kan sitte å se på å mimre når det er kjedlig?

Neitakk!

Gjest Malene26
Skrevet

Jeg synes det er helt uproblematisk at mannen har bilde av ekser liggende i skuffen sammen med andre gamle bilder.

Om han hadde hatt det på nattbordet, ville det selvsagt vært litt annerledes. ;o)

Har du ikke noen bilder av ekser eller folk du har vært forelsket i en gang selv? Prøv å tenke at fortid er fortid - og at han må få beholde sin. Den kan du ikke gjøre noe med. Det er deg han er med nå.

Takk for svar, men det er kanskje noe der som er årsaken til at dette plager meg så mye som det gjør. Jeg har nemlig ikke noen tidligere kjærester, og derfor ikke "en fortid" på samme måte...

Skrevet

Med mindre han sitter og ser i dem daglig så er det ingen grunn til å bry seg om det.

Ettersom jeg var sammen med eksen i 19 år har jeg selvfølgelig masse bilder av ham og jeg har ikke tenkt å brenne albumene mine av den grunn!

Kjæresten min har ingen bilder av eksen sin, hun tok med seg alt da hun flyttet og det synes jeg er litt synd. Jeg hadde ikke likt at han hadde dem på veggen akkurat, men jeg er nysgjerrig og ville gjerne sett bilder av henne. Nå har jeg sett et par bilder hos søstra hans så jeg vet hvordan hun ser ut da.

Mrs. Wallace
Skrevet

Takk for svar, men det er kanskje noe der som er årsaken til at dette plager meg så mye som det gjør. Jeg har nemlig ikke noen tidligere kjærester, og derfor ikke "en fortid" på samme måte...

Okei, det er nok der skoen trykker. Ettersom du ikke har tidligere kjærester, er det kanskje vanskeligere for deg å forstå at man kan være helt ferdig med ekser - og at de slett ikke trenger å være truende for forholdet man er i.

Men uansett synes jeg du bør la ham beholde fotoalbumene sine. Prøv å fokusere på hva _dere_ har sammen - og at riktignok er du ikke hans første, men det er langt bedre å forbli hans siste. ;o)

Gjest Malene26
Skrevet

Herre-min-jesus

Javel, var det et -så- teit innlegg? Er det ikke derfor man har slike forum da, forat man bl.a. skal kunne få lufte ting som er vanskelig å spørre andre irl om, fordi man er redd for å bli tatt for å være teit? Jeg sier jo at jeg VET dette er en liten bagatell, men hvorfor er skal jeg ikke kunne få lufte det hvis det plager meg?

Jeg setter stor pris på å få svar som sier jeg skal slappe av, for det får meg til å slappe av også. Noen ganger trenger man bare å få høre andres meninger.

Skrevet

jeg har to bilder av meg og eksen i mitt album. det plager meg at de er der, men jeg river dem ikke ut. de er en del av min historie. søstra mi har også bilder av meg og eksen. de bildene viser hvor lite jeg trivdes med ham. jeg liker ikke de bildene heller. jeg kan ikke fordra dem. men det er en del av min historie. det er en grunn til at de er ekser. så lenge han ikke sammenligner dem med deg, snakker om dem ofte og ser mye på bildene har du ingen grunn til bekymring. jeg ville ha stusset mer om han gikk bevisst inn for å skjule all sin fortid for deg.

Skrevet

Siden jeg nå leste innlegget ditt, kommer jeg på at jeg også har bilder av x-kjæresten i et album. Det er ikke et album jeg sitter og mimrer over akkurat, men det er jo en del av min fortid. Jeg har ikke tenkt å hive det i allefall.

Skrevet

Kjære vene, hvorfor skulle det plage deg? Det er vel helt normalt å ha?

Ferie bilder o.l har jeg av ekser, samme som min mann har.

Det er jo en del av vår fortid, så hvorfor skulle man bli plaget av dette?

Jeg kaster ikke minner, uansett hvem det er gjelder.

Skrevet

Javel, var det et -så- teit innlegg? Er det ikke derfor man har slike forum da, forat man bl.a. skal kunne få lufte ting som er vanskelig å spørre andre irl om, fordi man er redd for å bli tatt for å være teit? Jeg sier jo at jeg VET dette er en liten bagatell, men hvorfor er skal jeg ikke kunne få lufte det hvis det plager meg?

Jeg setter stor pris på å få svar som sier jeg skal slappe av, for det får meg til å slappe av også. Noen ganger trenger man bare å få høre andres meninger.

Klart du skal kunne lufte dine tanker.

Men du kan ikke forvente at svarene skal være i tråd med hva du selv mener. Eller at noen reagerer på at du bryr deg om det du stiller spørsmål om ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...