Gå til innhold

Plagsom bagatell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet du, jeg kjenner meg veldig igjen i deg! Som du skriver lenger ned så har ikke du en fortid på samme måte som han har, og derfor er dette et ømt punkt.Akkurat sånn var det her også.

Min samboer er 7 år eldre enn meg, og hadde allerede rukket å være samboer med sin eks i flere år før vi traff hverandre. Klart det blir masse bilder, og andre minner av sånt!

Jeg syns det var skikkelig ukomfortabelt i begynnelsen, og hadde nok helst sett at de albumene havnet i en kasse i boden, for å si det sånn :-)

Nå er vi sammen på 4. året, og det plager meg ikke det grann mer. Jeg er trygg på forholdet vårt, og vet at han aldri tenker på sin eks. Hun er ikke, og har aldri vært noen trussel - det er meg han vil være sammen med.

Noe konkret råd har jeg ikke, jeg vil bare dele med deg at det går over etterhvert! Plutselig en dag sitter du der og innser at du ikke har tenkt på dette på veldig veldig lenge. Den dagen er ordentlig deilig, skal jeg love deg :-)

Videoannonse
Annonse
  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• laguna1365380434

5

• cecily

4

• Lillemus

3

• NeaNoor

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest dina2
Skrevet

Hadde kjæresten min hadd bilder av tidligere x-er hadde jeg nok reagert.

Hvorfor skal han fortsatt ha det, åsså i et fotoalbum??

Hadde til nød vært greit hvis de lå nedstappa i poser laaaaang nede i en skuff i en kommode hvor ingen hadde til gang fordi nøkkelen ligger på havets bunn!

Greit at han har levd et liv før med erobringer, men trenger han ha bilder av dem som han kan sitte å se på å mimre når det er kjedlig?

Neitakk!

jeg har bilder av mine ekser i albumene. Skal jeg rive ut bildene når det blir slutt? Nei, vet du hva, det ville jeg aldri ha gjort.

Dessuten er en av mine ekser far til mitt barn. Hvordan trur du dattera mi ville ha reagert om jeg reiv ut bildene av pappaen hennes.

Har selv sittet å sett i kjærestens gamle album og sett bilder av hannes ekser, kunne ikke falle meg inn å be han om å fjerne de.

laguna1365380434
Skrevet

Det er helt greit for meg at folk har bilder av ekser i sine album. Jeg har bilder av mine, fra ferier etc..Klart en ikke begynner å ødelegge album fordi en får seg ny kjæreste..!

Råd? Get nover it! Det er deg han er kjæreste med nå, ikke dem.Snart ar dere sikkert mange egne koselige bilder dere kan sette i album.

:-)

Gjest jomer
Skrevet

Det er helt greit for meg at folk har bilder av ekser i sine album. Jeg har bilder av mine, fra ferier etc..Klart en ikke begynner å ødelegge album fordi en får seg ny kjæreste..!

Råd? Get nover it! Det er deg han er kjæreste med nå, ikke dem.Snart ar dere sikkert mange egne koselige bilder dere kan sette i album.

:-)

Synes ikke du det er naturlig å sette gamle album fra tiden med ekser på loftet? Jeg hadde syntes det var helt unatrulig å ha livet mitt med eksen i bilder i stua... Folk som er på besøk ser jo ofte i album og der ligger bilder av ekser og sånt? Nei, det blir bare snålt.

Skrevet

Det spørs litt: Dersom han stadig vekk tar frem albumet og sitter og mimrer med lengsel i blikket - da er det EN ting - og hans problem. Jeg ville sagt til han at dette er lite respektfull ovenfor deg, og best han om å fortelle deg hvorfor han har denne trangen til å mimre åpenlyst.

Dersom albumet står i hylla og sjelden blir bladd i - så er det ditt problem, og du bør jobbe litt med deg selv. Du vet jo at han har hatt forhold før deg, og det er ingenting du kan gjøre med det. Hvilken trussel utgjør bildet for deg? Det er et stykke papir fra fortiden - intet annet.

laguna1365380434
Skrevet

Synes ikke du det er naturlig å sette gamle album fra tiden med ekser på loftet? Jeg hadde syntes det var helt unatrulig å ha livet mitt med eksen i bilder i stua... Folk som er på besøk ser jo ofte i album og der ligger bilder av ekser og sånt? Nei, det blir bare snålt.

Jeg har alle albumene mine stående sammen, i ei hylle(riktignok ikke på stua), og anser det ikke som naturlig å flytte noen av dem. Jeg driver ikke sånn, at jeg MÅ konkret avslutte alle tidligere episoder med å fjerne alt fysisk bevis fra dem. Derimot er det koselig å bla i , sånn once in a blue moon..Se på skoletur i første gym, roskilde 94, Oslosommer 2001...Enten det nå finnes en kjæreste på bildene eller ikke.

Gjest jomer
Skrevet

Jeg har alle albumene mine stående sammen, i ei hylle(riktignok ikke på stua), og anser det ikke som naturlig å flytte noen av dem. Jeg driver ikke sånn, at jeg MÅ konkret avslutte alle tidligere episoder med å fjerne alt fysisk bevis fra dem. Derimot er det koselig å bla i , sånn once in a blue moon..Se på skoletur i første gym, roskilde 94, Oslosommer 2001...Enten det nå finnes en kjæreste på bildene eller ikke.

For meg blir det litt naturlig å rydde litt bort ekser etterhvert som man flytter fra de og inn med ny kjæreste. Man flytter jo uansett tingene sine så da kan de jo like gjerne havne på loftet. Der kan man jo også se i de, den ene gangen i skuddåret man ønsker det. Albumer fra jeg var liten og uten kjærester har jeg i hylla med andre da.

laguna1365380434
Skrevet

For meg blir det litt naturlig å rydde litt bort ekser etterhvert som man flytter fra de og inn med ny kjæreste. Man flytter jo uansett tingene sine så da kan de jo like gjerne havne på loftet. Der kan man jo også se i de, den ene gangen i skuddåret man ønsker det. Albumer fra jeg var liten og uten kjærester har jeg i hylla med andre da.

Det synes jeg virker oppkonstruert og merkelig.

Skrevet

Hadde du vært helt trygg på han og forholdet dere har ville det ikke plaget deg.

Jeg er glad min mann har erfaringer fra tidligere forhold. Summen av alt han har opplevd gjør at han er den han er.

Tenk som så at kjæresten din har valgt deg. Og det etter erfaringer fra tidligere forhold. Han vet hva han vil ha nå :)

Gjest jomer
Skrevet

Det synes jeg virker oppkonstruert og merkelig.

Jaha, så når man likevel flytter og rydder gjennom skaer så finner du det overhodet ikke naturlig å rydde bort saker og ting inkludert bilder av eksen fra tiden med ham? Jeg ser ikke noe galt i å klare å legge sånt bak seg jeg da. Har ingen interesse av å mimre om den tidne, den har gått og vært og er over.

Kose seg med det man har nå og minner med nåværende kjæreste er mer riktig for meg.

Gjest sandex
Skrevet

Skal jeg liksom kaste alle gamle bilder fordi min ex er på noen av de? Eller bare klippe ut fjeset hans kanskje?! :)

La nå bildene være! Det er jo minner, det også!

Gjest jomer
Skrevet

Skal jeg liksom kaste alle gamle bilder fordi min ex er på noen av de? Eller bare klippe ut fjeset hans kanskje?! :)

La nå bildene være! Det er jo minner, det også!

Trenger hverken kaste eller klippe. Bare legge dem i en ekse sammen med andre eks ting. Da kan du titte på dem hvis du vil når du er alene hjemme en gang i blandt. Og så slipper nye kjæresten å se de.

Skrevet

Trenger hverken kaste eller klippe. Bare legge dem i en ekse sammen med andre eks ting. Da kan du titte på dem hvis du vil når du er alene hjemme en gang i blandt. Og så slipper nye kjæresten å se de.

"...i en ekse sammen med andre eks ting"

* fnis *

En "ekse" for hver eks, kanskje?

laguna1365380434
Skrevet

Jaha, så når man likevel flytter og rydder gjennom skaer så finner du det overhodet ikke naturlig å rydde bort saker og ting inkludert bilder av eksen fra tiden med ham? Jeg ser ikke noe galt i å klare å legge sånt bak seg jeg da. Har ingen interesse av å mimre om den tidne, den har gått og vært og er over.

Kose seg med det man har nå og minner med nåværende kjæreste er mer riktig for meg.

Jeg synes det blir rimelig pussig å la enkelte album stå og pakke ned andre, avhengig av hvorvidt det finnes kjæreastebilder i dem.. Leiligheten min og livet mitt forøvrig er jo stappfullt av allslags minner, og jeg har ikke lyst til å klippe bort helt naturlige ting ved verken den eller meg, for å tekkes en kjæreste. Og viktigst av alt : jeg håper da sannelig en kjæreste av meg ville være så trygg på meg at ha ikke hadde ønsket seg sånt.. Jeg synes det virker ikke så lite snålt.

Gjest jomer
Skrevet

Jeg synes det blir rimelig pussig å la enkelte album stå og pakke ned andre, avhengig av hvorvidt det finnes kjæreastebilder i dem.. Leiligheten min og livet mitt forøvrig er jo stappfullt av allslags minner, og jeg har ikke lyst til å klippe bort helt naturlige ting ved verken den eller meg, for å tekkes en kjæreste. Og viktigst av alt : jeg håper da sannelig en kjæreste av meg ville være så trygg på meg at ha ikke hadde ønsket seg sånt.. Jeg synes det virker ikke så lite snålt.

folk er ulike. For meg er det helt naturlig, for andre ikke. Noen synes jo også det er et must å ha kontakt med ekser, greier ikke gi slipp, sånt ser jeg på som ikke rent lite unaturlig. men folk gjør som de vil, men greit å ta litt hensyn til andre også da...

laguna1365380434
Skrevet

folk er ulike. For meg er det helt naturlig, for andre ikke. Noen synes jo også det er et must å ha kontakt med ekser, greier ikke gi slipp, sånt ser jeg på som ikke rent lite unaturlig. men folk gjør som de vil, men greit å ta litt hensyn til andre også da...

Folk er ulike, absolutt. Jeg personlig hadde nok ikke klart å være sammen med noen sånn ekseopphengt person..Vil ike kjæresten min stole på at det er ha for meg nå hadde jeg slitt og antagelig ikke orket i lengden. Det er kjipt å bli mistenkeliggjort uten grunn.

Skrevet

Hva når eksen var kjæreste i 19 år da? Skal man rydde bort halve livet sitt?

Skrevet

Du hadde garantert krepert hadde du vært sammen med eksen min. Innimellom brenner jeg en cd-rom til ham med bilder av ungene så han og stemora får se hva vi har gjort og turer vi har vært på. Jeg vet at de alle fire (de to voksne og ungene) sitter og ser på dem sammen og koser seg og ungene synes det er kjempestas å fortelle om hva som er på bildene.

Og jeg har fått en del bilder fra dem jeg også, hvor alle fire figurerer. Av og til sender han meg mms med bilde av ungene også.

Skrevet

Jeg hadde nok ikke jublet over sliker bilder, jeg vet det fantes et *holde-rundt-hverandre-og-vi-er-så-lykkelige-bilde*, det la min kjære pent på loftet uten at jeg trengte å si noe. Jeg har visst beholdt mine egne bilder av eksen, men det er i grunn ikke så farlig, tror ikke min kjære plages av de.

Skrevet

Det virker da mye rarere!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...