Gå til innhold

bankkort

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Våknet nettopp og fikk bare med meg slutten av nyhetene, det er vel ikke noe problem å ta ut penger gjennom minibank idag?

Videoannonse
Annonse
Gjest FrøkenNN
Skrevet

Det ble desverre også sagt at minibankene fort kan gå tom for penger!

Skrevet

Ikke i dag snuppa, hvis ikke minibankene går tomme da. Men det er først på mandag det kan bli problemer hvis det blir streik.

Det er nok lurt å ta ut noen kroner så du har i tilfelle streiken slår til. Blir det streik blir den ikke så veldig langvarig.

hare1365380455
Skrevet

Ikke i dag snuppa, hvis ikke minibankene går tomme da. Men det er først på mandag det kan bli problemer hvis det blir streik.

Det er nok lurt å ta ut noen kroner så du har i tilfelle streiken slår til. Blir det streik blir den ikke så veldig langvarig.

Så da kan ikke kortet brukes direkte i butikken heller (i kassen)?

Skrevet

Så da kan ikke kortet brukes direkte i butikken heller (i kassen)?

Nei, ikke etter at det blir streik. Alt går til dundas.

Skrevet

Jeg er sløv - får finne noe i frysern eller kjøre til Sverige vi. Bare bensin jeg kommer på som kan bli et problem - får fylle det i Sverige også. Man blir sløv av å bo så nær grensa.

Skrevet

Tok ut en slant nå nettopp jeg, var kø i minibanken!

Jeg har aldri penger i lommeboka så nå var jeg nødt i tilfelle det skulle skjære seg. Hadde gått bra for min egen del, men jeg har jo to småttiser også.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg er så opptatt med eksamenslesing om dagen så jeg har rett og slett ikke fått med meg detaljene bak dette streiket, og når isåfall streiket begynner? Bør jeg ta ut penger idag?

Gjest blomsterløk
Skrevet

Jeg er så opptatt med eksamenslesing om dagen så jeg har rett og slett ikke fått med meg detaljene bak dette streiket, og når isåfall streiket begynner? Bør jeg ta ut penger idag?

Hvis det blir streik blir det fra mandag.

Det er laaaaange køer i minibankene rundt om.

Butikkenen blir også tomme for penger i kassa, de fleste tar ut penger når de handler.

Sikkert greit å ha noen penger, men streiken kan ikke blir langvarig. Jeg gad ikke ta ut noe særlig, kun 500 når jeg var å handla.

Skrevet

Hvis det blir streik blir det fra mandag.

Det er laaaaange køer i minibankene rundt om.

Butikkenen blir også tomme for penger i kassa, de fleste tar ut penger når de handler.

Sikkert greit å ha noen penger, men streiken kan ikke blir langvarig. Jeg gad ikke ta ut noe særlig, kun 500 når jeg var å handla.

Den blir neppe langvarig om man ikke kan bruke betalingsterminalene i butikkene, men ettersom jeg er i en flytteprosess og ikke vet når jeg kan trenge noen kroner tok jeg ut litt da.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Den blir neppe langvarig om man ikke kan bruke betalingsterminalene i butikkene, men ettersom jeg er i en flytteprosess og ikke vet når jeg kan trenge noen kroner tok jeg ut litt da.

Ja, i visse situasjoner kan det være greit å ha noen kontanter for hånden. Tok bare ut 500 selv, men i løpet av helga skal jeg fylle tanken på bilen, og handle inn noen ekstra middager.

Men streiken blir så klart svært kortvarig. Noe annet vil være svært overraskende.

Gjest Elextra
Skrevet

Et annet spørsmål i denne forbindelse - vil vi kunne benytte bankkort i butikkene om det blir streik? I så fall er det jo ikke noe særlig problem, kontanter benytter jeg lite av.

Skrevet

Blir det noe så blir det på mandag. Men folk er hysteriske så det er mange minibanker som er tomme, men de blir nok etterfylt.

Jeg har ikke tatt ut ei krone ennå. Dette tar jeg med knusende ro, men noen penger er lurt å ta ut, så kan du i tillegg handle inn for noen dager.

Blir det tomt for mat så får jeg be deg på en bedre midddag, med "nogo attåt"...:-)

Skrevet

Et annet spørsmål i denne forbindelse - vil vi kunne benytte bankkort i butikkene om det blir streik? I så fall er det jo ikke noe særlig problem, kontanter benytter jeg lite av.

Nei, denne gangen stenger de alle terminaler

Gjest Elextra
Skrevet

Nei, ikke etter at det blir streik. Alt går til dundas.

Da varer ikke streiken lenge :P

Mary Poppins
Skrevet

Nei isåfall påvirker ikke streik meg i det hele tatt. Jeg har aldri kontanter.

Skrevet

Nei isåfall påvirker ikke streik meg i det hele tatt. Jeg har aldri kontanter.

Man kan IKKE bruke terminaler i butikk, ikke minibanker, ikke nettbank, i det hele tatt, man får ikke tatt ut penger eller betalt for seg på noen som helst annen måte enn med cash, så lenge bankstreiken (eller rettere sagt lockouten) pågår. Hvis det i det hele tatt blir noen lockout fra mandag av da.

Og siden dette vil ramme så hardt, så vil det etter ca 1/2 - 2 dager bli tvungen lønnsnemnd fordi det vil stå om liv og helse. (Syke folk som ikke får kjøpe medisiner, folk får ikke kjøpt mat osv.)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...