Gå til innhold

Veddemål om bankstreiken

Anbefalte innlegg

Gjest Mom33
Skrevet

Det mases mye i media om at folk må sikre seg gjennom å ta ut penger i dag osv.

Er det virkelig slik at man tror den streiken vil vare? I det omfanget den er varslet?

Jeg vedder på at bankstreiken - om den blir en realitet i det heletatt - vil være over på få timer. Det er jo ikke bare privatpersoner som får lide, bare tenk hva en bankstreik vil gjøre med næringslivet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Varg i Veum
Skrevet

Hadde det bare vært en streik ville den nok vart litt, men siden arbeidsgiver svarer med total lockout blir det nok lønnsnemnd rimelig kjapt, siden alt stenges. Sist det bar bankstreik varte den i tre dager, men det var på 70-tallet da det stort sett var kontanter som gjaldt...

Gjest blomsterløk
Skrevet

Jeg tipper den er over før det er gått 2 dager. Tror ikke den vil vare noe lenger enn det, heller kortere. Kanskje som du sier, bare et par timer.

Men jeg gidder ikke å ta ut noe ekstra kontanter, bare 3-500 kroner, det pleier jeg å ha i lommeboka.

Skrevet

Jeg tror vi er i ferd med å streike oss til fant i dette landet. Tenk hva turistene må tenke om oss. En ting er de som fikk ødelagt feriene sine pga fly eller hurtigruter som er i streik, men nå får de pinadø ikke brukt visa-kortene sine engang. Det betyr vel at de ikke får ta inn på hotell eller campingplasser uten kontanter, de får ikke fylt tanken eller kjøpt mat hvis de ikke går rundt med masse kontanter på seg.

Idiotisk og flaut.

Vi som bor her har alle muligheter for å hamstre både mat og bensin og kontanter men intetandende turister som er så uheldig å krysse grensa på mandag får det ikke enkelt.

Gjest Varg i Veum
Skrevet

Jeg tror vi er i ferd med å streike oss til fant i dette landet. Tenk hva turistene må tenke om oss. En ting er de som fikk ødelagt feriene sine pga fly eller hurtigruter som er i streik, men nå får de pinadø ikke brukt visa-kortene sine engang. Det betyr vel at de ikke får ta inn på hotell eller campingplasser uten kontanter, de får ikke fylt tanken eller kjøpt mat hvis de ikke går rundt med masse kontanter på seg.

Idiotisk og flaut.

Vi som bor her har alle muligheter for å hamstre både mat og bensin og kontanter men intetandende turister som er så uheldig å krysse grensa på mandag får det ikke enkelt.

Ja, for det er jo bare i Norge det forekommer streiker ;)

Skrevet

Ja, for det er jo bare i Norge det forekommer streiker ;)

Jeg tror at vi streiker mer her enn i andre land ja.

Skrevet

Tror, eller har du noen som helst tall på det? Bare spør :-)

".............................................."

Skrevet

Hvis det rammer alt av overføringer, kortbruk etc. (bbs), så blir det tvungen lønnsnemd i løpet av et par dager.

"............................................"

Skrevet

Tror, eller har du noen som helst tall på det? Bare spør :-)

".............................................."

Jeg tror. Har aldri hørt om nordmenn som er rammet av streik på ferien, men for all del... Mulig det ikke er tilfelle i det hele tatt.

Skrevet

Jeg tipper at beslutning om tvungen lønnsnemnd denne gangen kommer kjappere enn i 1976, så jeg tipper at vi hører fra statsråden senest i løpet av trisdag kveld.

Gjest Elextra
Skrevet

Kan love deg at menigmann er langt mer plaget av streiker i f.eks. Frankrike enn i Norge. Der stanser jo posten, metroen og all annen transport med mere rett som det er, og gjerne lenge.

Gjest blomsterløk
Skrevet

Hvis det rammer alt av overføringer, kortbruk etc. (bbs), så blir det tvungen lønnsnemd i løpet av et par dager.

"............................................"

Det rammer visstnok alt av overføringer, i følge det jeg har lest og hørt.

Nettbanken blir liggende nede, ingen som helst kort kan brukes i minibanker eller i terminalene i butikkene.

Alt av overføringer vil bli stoppet når streiken inntrer.

Men enig med deg, maks to dager før det blir tvungen lønnsnemd.

Skrevet

Jeg tipper at streiken vare MAKS to dager.

Og da mener jeg maks. Sannsynligvis blir det avblåst med tvungen lønnsnemnd før.

Skrevet

Selvsagt er streiken avblåst (tvungen lønnsnemnd) i løpet av maks to dager. Ikke minst pga hensynet til liv og helse. Folk som ikke får mulighet til å kjøpe livsviktige medisiner og mat til seg og sine barn vil sikkert være det tyngste hensynet.

Skrevet

Jeg tror. Har aldri hørt om nordmenn som er rammet av streik på ferien, men for all del... Mulig det ikke er tilfelle i det hele tatt.

Jeg har da hørt om folk som ikke har kommet seg hjem til forventet tid fra "sydenferie" på kanariøyene pga streik blant flyplasspersonale for å nevne ett eksempel.

Eller folk på bilferie i Frankrike som ikke kom fram noe sted pga streiker blant yrkessjåfører, hvor en rekke viktige veistrekninger var blokkert.

Gjest sandex
Skrevet

OM det blir streik, så gir jeg de max 2 dager:)

Skrevet

Idiotisk og flaut.

Hallo hallo....

Det er IKKE streik, men lockout som stenger bankene. Det er altså ARBEIDSGIVERNE som stenger sine ansatte ute.

Skrevet

Jeg har da hørt om folk som ikke har kommet seg hjem til forventet tid fra "sydenferie" på kanariøyene pga streik blant flyplasspersonale for å nevne ett eksempel.

Eller folk på bilferie i Frankrike som ikke kom fram noe sted pga streiker blant yrkessjåfører, hvor en rekke viktige veistrekninger var blokkert.

Og i fjor streika rengjøringspersonalet på flyplassen i Palma slik at alle doene var overfylte og stengt. Det fløt av papir og annet søppel rundt om i hele terminalbygningen.

Inne i flyet var det crewet som hadde rydda og gjort klart til oss før vi kom ombord. Dette medførte forsinkelser.

Det var da fullt overkommelig for oss, men en streik var det vitterlig.

Skrevet

Idiotisk og flaut.

Ovenfor turister tror jeg at alle horene og tiggerne på Karl Johan, samt de sultestreikende afghanerne gir et langt dårligere inntrykk av oss enn at det streikes.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...