Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om jeg kan bruke .htaccess til å fikse et lite problem på mine nettsider.

Jeg bruker rammer, og alle sidene blir jo åpnet "inni" index.htm.

Når man søker på sidene mine, kan man komme direkte inn i undersidene, uten rammen med top og banner.

Jeg tenkte jeg skulle bruke en slags Redirect kommando i .htaccess, for at alle som kommer inn på en av undersidene - blir flyttet til index.htm.

Noen som vet om dette går an, hvordan man evt gjør det eller om det er noen andre måter å fikse dette problemet på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at det er dette du vil? Med denne metoden vil brukeren som følger en link til underside C bli flyttet til hovedsiden med underside A, og må da navigere seg fram til underside C igjen.

Om du bruker scripting og cookies til dette kan du gjøre det slik at hovedsiden blir lastet samtidig som du beholder riktig underside. Se her for eksempler: http://www.digitalroom.net/index2.html - serverside-løsningen er den beste, men merk at den ikke er *fullstendig* serverside, du er fremdeles avhengig av javascript på klienten.

Du kan også gjøre det ved hjelp av serverside-scripting som sjekker hvilken

Dette er forøvrig et godt eksempel på hvorfor frames er lite brukervennlige. Å ikke kunne lage bokmerker eller linker direkte til den siden du er interessert i fører gjerne til at kunden/brukeren lar være å komme tilbake til siden, og definitivt lar være å sende venner og kjente linker til interessante sider/produkter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...