Gå til innhold

Kan queer ha en annen betydning enn homo?

Anbefalte innlegg

Gjest samboer'n min
Skrevet

Hei!

Sitter her og søker etter noe på google, og ser at samboer'n min har søkt på "queer". Det kom opp automatisk da jeg skrev noe som startet på q.

Må innrømme at jeg reagerte litt, men jeg er kanskje en som reagerer for mye på det meste.

Kan queer bety noe annet enn homo, eller er det et band som heter det f.eks? Fant ikke ut av det..

Han er forresten engelsk så queer er for ham et ord han bruker som vi bruker "homse".

Og hvorfor søker eventuelt menn etter sånt, mon tro?

Hmmmmmmmm.

Videoannonse
Annonse
Gjest ordboka
Skrevet

i flg ordboka mi kan det bety både:

- homse

- falske penger (gammeldags)

- forderve, forkludre, ødelegge. velte, kantre

- merkelig underlig rar

- uvel kvalm

- mistenkelig skummel mystisk

-falsk, verdiløs.

Skrevet

Hvorfor gidder du bruke energi på å gruble på sånt? Skjønner ikke helt problemstillingen.

Gjest samboer'n min
Skrevet

- homse

- merkelig underlig rar

- uvel kvalm

-falsk, verdiløs.

Takk:) Selv om jeg ikke ble så mye klokere.

Kanskje litt farlig å legge for mye vekt på hva folk søker etter...? Don't know.

Gjest samboer'n min
Skrevet

Hvorfor gidder du bruke energi på å gruble på sånt? Skjønner ikke helt problemstillingen.

Hadde ikke du blitt nysgjerrig om din eventuelle mann hadde søkt etter "homse"? Kanskje jeg rett og slett er for nysgjerrig da..

Skrevet

- homse

- merkelig underlig rar

- uvel kvalm

-falsk, verdiløs.

Litt morsomt å se hvordan det bare er negative ord knyttet opp mot "slang" for homse...

Tror dere at det er en tilfeldighet ?

Mvh.

(synes selv at det er negativt, da...slik at ingen lurer på det.)

Gjest ordboka
Skrevet

Kanskje litt farlig å legge for mye vekt på hva folk søker etter...? Don't know.

Kanksje han så noen kule sko på den amerikanske homsepatruljen, og så ville han søke opp hjemmesiden for dette programmet? Det heter "a queer eye for a straight guy"

Gjest ordboka
Skrevet

Litt morsomt å se hvordan det bare er negative ord knyttet opp mot "slang" for homse...

Tror dere at det er en tilfeldighet ?

Mvh.

(synes selv at det er negativt, da...slik at ingen lurer på det.)

tanken slo meg også

fuji1365380447
Skrevet

Han har kanskje vært litt nysgjerrig på bilder av homo-sex, da.

Det syntes jeg ikke du skal gruble så mye over...

Det er jo i så fall en ganske uskyldig ting å være nysgjerrig på, eller å tenne på.

Bare være glad for at det ikke sto "child sex" eller "lolita" eller noe sånt...

Skrevet

Ordet har vel en annen opprinnelig betydning, som kanskje kan oversettes med snål, merkelig, underlig...

Skrevet

Hadde ikke du blitt nysgjerrig om din eventuelle mann hadde søkt etter "homse"? Kanskje jeg rett og slett er for nysgjerrig da..

Nei, jeg hadde sannsynligvis ikke tenkt over at det ordet kom opp engang. Det kan da være mange grunner til at noen har søkt på det ordet, det trenger da slett ikke bety at han driver med noe suspekt.

Jeg har søkt på mye rart på google, jeg, av ren nysgjerrighet.

Gjest LucySky
Skrevet

Queer er et helt vanlig, engelsk ord, brukt på mange, dagligdagse måter.

Eks: "You look queer! What's up?"

"I feel queer. Maybe that fish weren't fresh after all ..."

:)

Skrevet

Hvis du virkelig vil vite hva han søkte etter, kan du jo bare søke på det samme. Sannsynligvis vil du kunne se hvilke sider han har vært inne på.

Gjest sol etter regn
Skrevet

Det er mange ting JEG søker på bare for moro skyld.. Fikk litt sjokk i går da jeg "kom over" en del gamle søkeord på pc'n (som jeg trodde jeg hadde slettet). Tenk om barnet mitt fikk se dem!

Om du ikke har andre grunner til å mistenke ettellerannet hos mannen din, tror jeg du kan ta det heeelt med ro.

Om du ikke klarer å slå deg til ro med det, hvorfor ikke spørre han (litt humoristisk)selv? Da ser du jo fort hvordan han reagerer.. Er dette noe "sensitivt" for han, vil du muligens se det på han. Og så har kanskje du noe rett i dine "antagelser" (hva nå enn det er).

Men, mest av alt tror jeg dette bare er helt uskyldig. :)

Skrevet

Jeg søker på alt mulig jeg :)

om jeg skal ha et morsomt bilde av en situasjon f.eks - så det kunne stått homo og lesbe og pikekos og pikk og fakturaer osv

Skrevet

Jeg hadde ikke visst at queer betydde homse engang... :o)

Skrevet

Hjelp, dette hadde jeg i alle fall ikke stresset med..! :D Om du mistenker at han er homo (eller bi, helst, da), så er det vel andre signaler enn et tilfeldig søkeord i Google? ;)

(kan jo til og med hende at han slo det opp for å se hva det betydde..)

Gjest fra en oppg. jeg skrev
Skrevet

Det er når man ser på hvordan heteroseksualiteten favoriseres i det daglige. Selve begrepet queer fikk vi under lesbisk og homofil frigjøring i USA på 80-tallet, og begrepet åpnet da for nye tanker rundt både seksualitet og kjønn. Tidligere ga ordet queer assosiasjoner til avvikere og spesielle folk, men pga mer åpenhet og f.eks. reportasjer om emnet fikk ordet etter hvert mer positive assosiasjoner som f.eks. showartister. Ordet ble også brukt når man skulle beskrive mennesker som ikke var heteroseksuelle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...