Gå til innhold

Nå skal jeg feire at fotball-VM starter

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Så nå har jeg kjøpt meg en heftig biff av indrefilet. En feit jævel på 366 gram. Den er nesten så feit at den ser ut som en ministeik.

Mine gratinerte poteter og stekte champignoner til det der, og åpningskampen er i boks.

Dessverre må jeg jobbe i helga så øl utgår - men Cola-en er allerede kald.

Oh baby! :)

Men... ja, - det var det jeg skulle spørre om.

Jeg er en jævel på biff men denne klumpen er så feit at den - som sagt - ser ut som en liten ministeik.

Jeg kommer til å brune den kjapt i panna for å tette porene, og så slenger jeg den i ovnen.

Høres 200 grader greit ut, eller bør jeg gå ned på varmen?

Og er ca. 10 minutter grei lengde? For så 10 minutter med fullstending hvile ute av ovnen? Den skal være medium/raw.

Vanligvis tar jeg det på feelingen, men denne er så klump at jeg ble litt usikker.

Videoannonse
Annonse
mariaflyfly
Skrevet

Jeg tror 200 grader er ok, men aner ingenting om hvor lenge du må ha den inne.

Men det er jo mye bedre å steike den litt for lite enn for mye! For meg må biffen være ganske blodig. *sulten*

Fælt som du skryter av denne biffen din alltid... :P

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg tror 200 grader er ok, men aner ingenting om hvor lenge du må ha den inne.

Men det er jo mye bedre å steike den litt for lite enn for mye! For meg må biffen være ganske blodig. *sulten*

Fælt som du skryter av denne biffen din alltid... :P

Den er jævla god. :)

Men jeg sliter litt med tanken på at jeg ikke kan åpne fotball-VM med øl.

Da forsøker jeg 10 minutter på 200 grader. Eventuelt litt mindre.

For du har selvsagt rett. Jeg betaler ikke ekstra for indrefilet hvis jeg skal steke den i stykker. :)

Skrevet

Drit nå i biffen....

Det viktige er jo TV'n. Har du fått kjøpt deg en diger flatskjerm ennå?

:-)

mariaflyfly
Skrevet

Den er jævla god. :)

Men jeg sliter litt med tanken på at jeg ikke kan åpne fotball-VM med øl.

Da forsøker jeg 10 minutter på 200 grader. Eventuelt litt mindre.

For du har selvsagt rett. Jeg betaler ikke ekstra for indrefilet hvis jeg skal steke den i stykker. :)

Du burde uansett drikke vin til den biffen, vettu! Har du fått prøvd amaronen ennå?

Forresten skal jeg se Englandskampen i morra. Det blir stort. Og jeg skal ha på meg min gamle Lineker-trøye for anledningen. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Drit nå i biffen....

Det viktige er jo TV'n. Har du fått kjøpt deg en diger flatskjerm ennå?

:-)

Nei. Har ikke det. Men jeg må innrømme at tanken har streifet meg mer enn en gang. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Du burde uansett drikke vin til den biffen, vettu! Har du fått prøvd amaronen ennå?

Forresten skal jeg se Englandskampen i morra. Det blir stort. Og jeg skal ha på meg min gamle Lineker-trøye for anledningen. :)

Skal jobbe i natt, så det blir desverre dårlig med vin. Men jeg skal opp i morgen og se England-kampen jeg også. :)

Elsker fotball-VM! :)

mariaflyfly
Skrevet

Nei. Har ikke det. Men jeg må innrømme at tanken har streifet meg mer enn en gang. :)

Elkjøp og slike kjeder driver og reklamerer for at de gir deg 30 dagers returrett. Du burde skaffa deg en diger jævel av en flatskjerm i dag, for så å levere den tilbake om 30 dager!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Elkjøp og slike kjeder driver og reklamerer for at de gir deg 30 dagers returrett. Du burde skaffa deg en diger jævel av en flatskjerm i dag, for så å levere den tilbake om 30 dager!

Hehe. Jeg lurer på om det er mange som kjører det trikset. :)

mariaflyfly
Skrevet

Hehe. Jeg lurer på om det er mange som kjører det trikset. :)

Skal ikke se bort ifra at det finnes en del sleipe jævler ute og går. ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Skal ikke se bort ifra at det finnes en del sleipe jævler ute og går. ;)

Synd jeg ikke har det sleipe genet i meg jeg også. :)

Angelica :o)
Skrevet

Jeg tar øla, jeg da! Bra avtale vil jeg si :D

ShitDiddelyDo
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1149858939' post='3155814]

Jeg tar øla, jeg da! Bra avtale vil jeg si :D

Ja. Jeg er ikke misunnelig i det hele tatt. :)

Heldigvis blir det mange kamper og nok øl de kommende ukene, så jeg bør vel klare meg over helga. :)

Angelica :o)
Skrevet

Ja. Jeg er ikke misunnelig i det hele tatt. :)

Heldigvis blir det mange kamper og nok øl de kommende ukene, så jeg bør vel klare meg over helga. :)

Sant nok! Blir mange gode grunner til å drikke framover :D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...