Gjest Calóni Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 Sånn for å få dem passelig gjennomkokte, som tilbehør til middagen. På forhånd takk for svar! 0 Siter
SoriaMoria Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 Sånn helt avhengig av gulrøttenes størrelse det vettu Men kjenn etter med en gaffel/ butt kniv etter noen minutter så kjrenner du kjapt om den er myk nok 0 Siter
keinstein Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 Spørs hvor tjukke de er. Noen er gruelig tjukke. 0 Siter
Gjest bamse grekar Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 15-20 min, men smak litt på dem, de er ikke gode når de blir for mye kokt. hehe, dolberter:) 0 Siter
carma Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 Til de er ferdige... *knegg* Stikk i dem med en kniv for å kjenne på konsistensen. Jeg liker dem best når det er litt å bite i, mens andre vil ha dem bløtkokte. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 Til de er ferdige... *knegg* Stikk i dem med en kniv for å kjenne på konsistensen. Jeg liker dem best når det er litt å bite i, mens andre vil ha dem bløtkokte. Jammen jeg prøver liksom å beregne når jeg burde ha dem oppi i forhold til potetene, serr'u. Både poteter og gulrøtter er ganske små/tynne. Men nå er de iallfall oppi, og antagelig for sent, så det blir harde gulrøtter i dag Jeg er kjempestolt over at jeg koker poteter. Vanligvis får de koke i fem minutter, så deler jeg dem i to for at det skal gå fortere, og så deler jeg dem i to enda en gang, og så blir det tilslutt potetmos av det hele 0 Siter
carma Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 Jammen jeg prøver liksom å beregne når jeg burde ha dem oppi i forhold til potetene, serr'u. Både poteter og gulrøtter er ganske små/tynne. Men nå er de iallfall oppi, og antagelig for sent, så det blir harde gulrøtter i dag Jeg er kjempestolt over at jeg koker poteter. Vanligvis får de koke i fem minutter, så deler jeg dem i to for at det skal gå fortere, og så deler jeg dem i to enda en gang, og så blir det tilslutt potetmos av det hele Hehehe... enjoy ;-) Gulrøtter er jo godt nesten uansett, så. Hadde vært verre med gule poteter :-p 0 Siter
carma Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 Hehehe... enjoy ;-) Gulrøtter er jo godt nesten uansett, så. Hadde vært verre med gule poteter :-p Øh... skrev jeg det?? Verre med _harde_ poteter, mente jeg selvfølgelig... *tåka* 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 Hehehe... enjoy ;-) Gulrøtter er jo godt nesten uansett, så. Hadde vært verre med gule poteter :-p Hum...gule poteter? As in at gulrøtter og poteter ikke skal kokes sammen? *forvirra* 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 Øh... skrev jeg det?? Verre med _harde_ poteter, mente jeg selvfølgelig... *tåka* *flire* da skjønte jeg det 0 Siter
cecily Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 20 minutter WHAT? Da smaker de jo ingenting. 5-6 minutter får duge. 0 Siter
cecily Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 Jeg koker dem kortest mulig, de skal lage knaskelyd når en spiser dem. Ihelkokte grønnsaker orker jeg ikke spise. 5-6-7 minutter fosskoking duger hos meg. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 Jeg koker dem kortest mulig, de skal lage knaskelyd når en spiser dem. Ihelkokte grønnsaker orker jeg ikke spise. 5-6-7 minutter fosskoking duger hos meg. Jeg hadde en teori om 2-3 minutter som funka dårlig Men det ble vel omtrent 6-7 minutter ja, og de var fortsatt ganske harde. 0 Siter
cecily Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 Jeg hadde en teori om 2-3 minutter som funka dårlig Men det ble vel omtrent 6-7 minutter ja, og de var fortsatt ganske harde. De må og de skal være knaskeharde c",) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.