Gjest Rita på tur Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 Hvis det lyser plutselig at jeg kjører over 50 får jeg da fartsbot. I så fall er det noen som kjenner reglene og hvor mye jeg får. Jeg har en venninne som fikk 2900 kr. i fjor og jeg er helt svett ved tanken. Kan dette bare være en påminnelse? 0 Siter
Lillemus Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 Hva snakker du om? Hva lyser over 50? Har du vært borti en sånn fartsmåler hvor det faktisk står "Over 50"? Du får ingen bot for å kjøre for fort forbi sånne, de bare måler farten din så du vet hvor fort du kjører. Du kunne kjørt i 52 eller i 95 og det hadde stått det samme. 0 Siter
Gyda Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 Du får ingen bot. Det er bare en "opplysningstjeneste" fra Vegvesenet. Du kan senke skuldrene. ) 0 Siter
Gjest Rita på tur Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 Hva snakker du om? Hva lyser over 50? Har du vært borti en sånn fartsmåler hvor det faktisk står "Over 50"? Du får ingen bot for å kjøre for fort forbi sånne, de bare måler farten din så du vet hvor fort du kjører. Du kunne kjørt i 52 eller i 95 og det hadde stått det samme. Ja jeg var bort i en slik måler hvor det lyste 'Over 50'. Jeg var på jobb og kjørte bil tilhørende jobben. Jeg er utrolig lettet over at jeg ikke får bot;) 0 Siter
Gjest Rita på tur Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 Du får ingen bot. Det er bare en "opplysningstjeneste" fra Vegvesenet. Du kan senke skuldrene. ) For en lettelse;) Jeg kjørte ikke min egen bil, men bil fra jobben og det hadde vært pinlig med en bot. Jeg senket farten øyeblikkelig, og var nøye med den resten av veien. Var så vidt over 50. 0 Siter
mrxx Skrevet 9. juni 2006 Skrevet 9. juni 2006 Du får ikke bot av en slik måler. Det er fotoboksene du får bot av hvis du kjører for fort og de blinker så kraftig at du ikke er i tvil om at du har blitt tatt bilde av. 0 Siter
Gjest Rita på tur Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Du får ikke bot av en slik måler. Det er fotoboksene du får bot av hvis du kjører for fort og de blinker så kraftig at du ikke er i tvil om at du har blitt tatt bilde av. Jeg har forstått det og for en lettelse;) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.