Gå til innhold

Fartsbot

Anbefalte innlegg

Gjest Rita på tur
Skrevet

Hvis det lyser plutselig at jeg kjører over 50 får jeg da fartsbot. I så fall er det noen som kjenner reglene og hvor mye jeg får.

Jeg har en venninne som fikk 2900 kr. i fjor og jeg er helt svett ved tanken.

Kan dette bare være en påminnelse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva snakker du om? Hva lyser over 50? Har du vært borti en sånn fartsmåler hvor det faktisk står "Over 50"? Du får ingen bot for å kjøre for fort forbi sånne, de bare måler farten din så du vet hvor fort du kjører. Du kunne kjørt i 52 eller i 95 og det hadde stått det samme.

Skrevet

Du får ingen bot.

Det er bare en "opplysningstjeneste" fra Vegvesenet.

Du kan senke skuldrene. :o)

Gjest Rita på tur
Skrevet

Hva snakker du om? Hva lyser over 50? Har du vært borti en sånn fartsmåler hvor det faktisk står "Over 50"? Du får ingen bot for å kjøre for fort forbi sånne, de bare måler farten din så du vet hvor fort du kjører. Du kunne kjørt i 52 eller i 95 og det hadde stått det samme.

Ja jeg var bort i en slik måler hvor det lyste 'Over 50'. Jeg var på jobb og kjørte bil tilhørende jobben. Jeg er utrolig lettet over at jeg ikke får bot;)

Gjest Rita på tur
Skrevet

Du får ingen bot.

Det er bare en "opplysningstjeneste" fra Vegvesenet.

Du kan senke skuldrene. :o)

For en lettelse;) Jeg kjørte ikke min egen bil, men bil fra jobben og det hadde vært pinlig med en bot. Jeg senket farten øyeblikkelig, og var nøye med den resten av veien. Var så vidt over 50.

Skrevet

Du får ikke bot av en slik måler.

Det er fotoboksene du får bot av hvis du kjører for fort og de blinker så kraftig at du ikke er i tvil om at du har blitt tatt bilde av.

Gjest Rita på tur
Skrevet

Du får ikke bot av en slik måler.

Det er fotoboksene du får bot av hvis du kjører for fort og de blinker så kraftig at du ikke er i tvil om at du har blitt tatt bilde av.

Jeg har forstått det og for en lettelse;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...