Gå til innhold

Åhh.. Naboer..

Anbefalte innlegg

Gjest vanneren
Skrevet

Vannsprederen vår står på. Uheldigvis går noen dråper over til naboens ved som står inntil muren som skiller eiendommene våre.

Naboen sukket over at veden blir våt. Hallo...! Vi bor i vest, her regner det nesten hver dag. Hva med å dekke til veden? Å hva med å si det til oss framfor å klage til barnet vårt. Jeg hørte det, for jeg satt på terassen.

Bare et hjertesukk...! (Ja, det er tørt her i dag, og vi har sådd i ny plen)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

naboer er rare greier. det er vel lettere å si det til barnet fordi den ikke tør si det til deg, tenker jeg ;)

en eller annen av naboene våre røyker. jeg har ikke noe imot røyking. jeg har bare noe i mot at det siver inn røykluft i vår leilighet når vedkommende lufter/røyker eller hva det nå er som skjer. men vi er ny-innflytta i blokka så jeg vet ikke hvem det er og jeg tør ikke gjøre noe annet enn å sukke, svette i varmen, og brenne eterisk olje.

disse naboene...

Gjest herregud!
Skrevet

naboer er rare greier. det er vel lettere å si det til barnet fordi den ikke tør si det til deg, tenker jeg ;)

en eller annen av naboene våre røyker. jeg har ikke noe imot røyking. jeg har bare noe i mot at det siver inn røykluft i vår leilighet når vedkommende lufter/røyker eller hva det nå er som skjer. men vi er ny-innflytta i blokka så jeg vet ikke hvem det er og jeg tør ikke gjøre noe annet enn å sukke, svette i varmen, og brenne eterisk olje.

disse naboene...

Herregud,folk må jo få lov til å ta seg en røyk på sin egen veranda!Skal de ta heisen ned til 1 og stå utenfor inngangspartiet?

Noen klager på alt altså..

Skrevet

Høres ut som om det er du som er problemet her og ikke naboen så lenge det påvirker vedkommendes tomt.

Skrevet

Herregud,folk må jo få lov til å ta seg en røyk på sin egen veranda!Skal de ta heisen ned til 1 og stå utenfor inngangspartiet?

de skal få lov. problemet er at hele kåken her lukter og vi ikke kan lufte om natta uten å få røyk inn vinduet vårt. men jeg har ikke klagd, nettopp fordi jeg forventer å bli møtt av de tingene du sier. men det er det som er greia med røyk. det er så utrolig invaderende. det røykte folk i oppgangen der jeg bodde før og, men aldri så mye så ofte. det er derfor det er plagsomt.om de røyker på verandaen er det helt greit, fordi da kommer det ikke på soverommet, som ligger på den andre siden. men når de røyker masse på soverommet, kommer det jo på soverommet vårt og. kanskje vi skal brenne masse røkelse som vi vet vedkommende synes stinker tilbake.....

Gjest host host
Skrevet

Det er rimelig sjenerende når naboen under røyker altså. For so m Willow sier så siver røyklukten inn i leiligheten over. En røyk? Her sitter det folk å damper hele dagen. Det lukter som om vi røyker selv, så sterkt lukter det inne hos oss, når vi lufter. Kan ikke naboen røyke inne da? Neida, for da lukter det vondt inne hos vedkommende. Bedre at lukta havner hos naboen da

Skrevet

disse naboene...

Sånn er det her også. Naboen unde står på altanen sin og røyker, og lukta siver rett inn vårt soveromsvindu *sukk*

Ikke gøy å sove med lukket vindu i denne varmen heller!

Da lillemor (nå snart 9 mnd) ble født sov hun på vårt rom, og da ba vi naboen gå rundt på fremsiden å røyke på kveldstid. Vi ble møtt med omtrent de holdningene "herregud!" presenterer under her. Røykerer er verdens mest hårsåre mennesker.

De hadde forøvrig nerver til å si at røyke inne ville de ikke gjøre, ettersom de ofte hadde unger på besøk og var redd disse skulle utvikle astma og allergier. Spedbarnet i etasjen over var det visst ikke så nøye med.

*rister på hodet*

Gjest Vestlenningen
Skrevet

Man vanner da ikke naboens ved, selv om man bor på vestlandet.

Skrevet

Det er rimelig sjenerende når naboen under røyker altså. For so m Willow sier så siver røyklukten inn i leiligheten over. En røyk? Her sitter det folk å damper hele dagen. Det lukter som om vi røyker selv, så sterkt lukter det inne hos oss, når vi lufter. Kan ikke naboen røyke inne da? Neida, for da lukter det vondt inne hos vedkommende. Bedre at lukta havner hos naboen da

Det er da kjent, at ALLE røykerne er noen egoister.

Skrevet

Når det gjelder røyking skal det ikke være til senanse for andre.

De kan gjerne dra til skogs for å gjøre det.

mumitrollet
Skrevet

disse naboene...

"brenne eterisk olje"

Ja DET lukter jo ikke...

Skrevet

"brenne eterisk olje"

Ja DET lukter jo ikke...

nettopp ;) men det lukter faktisk mindre enn røyk. mye mindre. og vi har vinduene lukket!

Gjest piltast
Skrevet

Dem har vel ikke lov å sette vedstabelen helt klint inntil tomtegrensa deres vel?

Klag på det du, så holder dem sekert kjeften sin! =)

mumitrollet
Skrevet

nettopp ;) men det lukter faktisk mindre enn røyk. mye mindre. og vi har vinduene lukket!

OK, trodde du hadde tenkt å fyre opp et skikkelig bål på verandaen - til skrekk og gru for ikke bare naboen det gjelder, men hele blokka! Bortsett fra det er det vel delte meninger av hva som "lukter mest".

mumitrollet
Skrevet

Dem har vel ikke lov å sette vedstabelen helt klint inntil tomtegrensa deres vel?

Klag på det du, så holder dem sekert kjeften sin! =)

På sin egen tomt kan man sette stort sett hva man vil, så lenge man ikke bygger det fast.

Gjest piltast
Skrevet

På sin egen tomt kan man sette stort sett hva man vil, så lenge man ikke bygger det fast.

Betyr det at naboen kan ha skrothaugen sin klint inntil gjerdet mitt foreksempel? og jeg skrapet mitt rett inntil gjerdet hans?

Jeg er så lei av skrot, spessielt vårt skrot. Skal sette noen i sving her så det blir gullende rent på tomta, ellers havner vi vel i avisa snart! ;o)

mumitrollet
Skrevet

Betyr det at naboen kan ha skrothaugen sin klint inntil gjerdet mitt foreksempel? og jeg skrapet mitt rett inntil gjerdet hans?

Jeg er så lei av skrot, spessielt vårt skrot. Skal sette noen i sving her så det blir gullende rent på tomta, ellers havner vi vel i avisa snart! ;o)

Du kan det, ja. Han kan klage så mye han vil, men han kommer neppe noen vei.

Skrevet

OK, trodde du hadde tenkt å fyre opp et skikkelig bål på verandaen - til skrekk og gru for ikke bare naboen det gjelder, men hele blokka! Bortsett fra det er det vel delte meninger av hva som "lukter mest".

det er det nok.... samtidig er det jo litt forskjell på eteriske oljer og røyk helsemessig sett.

mumitrollet
Skrevet

det er det nok.... samtidig er det jo litt forskjell på eteriske oljer og røyk helsemessig sett.

Selvsagt, men det lukter like jævlig:)

Skrevet

Selvsagt, men det lukter like jævlig:)

det spørs veldig på oljen.og ja...noen av dem lukter virkelig ille. men det er litt som med parfyme. noen lukter skikkelig godt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...