Gå til innhold

ha med ei venninne på ferie

Anbefalte innlegg

Gjest lurte på det jeg
Skrevet

Noen som har erfaring medå ta med ei venninne på feks campingferie?

Tenkte om dere da spanderer hele ferien på barnet eller om foreldrene sender med lommepenger?

Blir ganske mye ekstra penger med et ekstra barn på badeland, bassenger og ut å spise middag.

Spesielt når man er eneforsørger og veldig stram økonomi

Videoannonse
Annonse
Gjest sandex
Skrevet

Selvfølgelig får hun med seg lommepenger?! :)

Skrevet

Jeg har hatt med venninner til dattera mi to ganger til Syden. De har da hatt med seg matpenger og lommepenger. Matpengene har jeg styrt over og så har de stort sett styrt over lommepengene sjøl.

Jeg er også eneforsørger og har ikke så god råd.

Dattera mi har vært med en gang til Frankrike og en gang på seiltur langs svenskekysten og jeg snakket med foreldrene og avtalte hvor mye penger jeg skulle sende med.

Gjest lurte på det jeg
Skrevet

Jeg har hatt med venninner til dattera mi to ganger til Syden. De har da hatt med seg matpenger og lommepenger. Matpengene har jeg styrt over og så har de stort sett styrt over lommepengene sjøl.

Jeg er også eneforsørger og har ikke så god råd.

Dattera mi har vært med en gang til Frankrike og en gang på seiltur langs svenskekysten og jeg snakket med foreldrene og avtalte hvor mye penger jeg skulle sende med.

åj, til syden. Betalte du da for reisen?

Hadde som sagt tenkt å ta med ei venninne på camping til sverige, men får meg liksom ikke til å spørre om det der med lommepenger, tenker kanskje de forventer at jeg spanderer det om jeg inviterer med.

Men en fem, seks dager med middag ute og badeland etc blir jo fort endel penger.

Hvor mye hadde det vært passende å bli enig om. Jentene er ni år gamle

Gjest Mom33
Skrevet

Veldig mange tar med seg en venn av barnet på ferie, særlig dersom man bare har ett barn eller barna er i veldig forskjellig alder.

Man snakker da aller først med "ekstrabarnets" foreldre, og spør om det overhode er aktuelt. Såvidt jeg vet, så er det "ekstrabarnets" foreldre som betaler turen og lommepengene for sitt barn. Vanligvis har de voksne som reiser fått med seg penger for barnet, som dekker opp mat for oppholdet. Det "ekstrabarnet" får med seg er altså rene lommepenger.

Vet flere som har gjort det slik, "ekstrabarn" har vært med både på campingturer og sydenturer og hytteturer. De færreste har vel råd til å spanderer alt?

Skrevet

Vi har tatt med venninner på ferie. Blant annet en sydenferie for et par år siden.

Vi kjøpte billigbilletter (trengte bare fly, vi bodde i familiens hus) for alle samlet, men fikk reiseutgiftene for venninnen dekket av venninnens foreldre. Jenta fikk med noe lommepenger av foreldrene som hun brukte fritt, mens alt av større ting som vi valgte å dra på betalte vi. F.eks badeland, safaripark og lignende. Vi tok oss ikke betalt for mat eller opphold.

Men, vi hadde råd til det og tok gladelig merutgiften det medførte.

Hadde jeg sendt med min datter på noe lignende ville jeg sørge for at alle utgifter ble dekket av meg. Det syns jeg i utganspunktet er god folkeskikk.

Skrevet

åj, til syden. Betalte du da for reisen?

Hadde som sagt tenkt å ta med ei venninne på camping til sverige, men får meg liksom ikke til å spørre om det der med lommepenger, tenker kanskje de forventer at jeg spanderer det om jeg inviterer med.

Men en fem, seks dager med middag ute og badeland etc blir jo fort endel penger.

Hvor mye hadde det vært passende å bli enig om. Jentene er ni år gamle

Jeg har ikke vært ute for at noen forventer noen påspandering. Reisa har de betalt sjøl og mat og lommepenger utenom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...