Gå til innhold

feite foreldre, normale barn og dårlige naboer

Anbefalte innlegg

Gjest feita
Skrevet

Inspirert av tråden om feite foreldre og barn.

Jeg er overvektig selv, og kommer neppe til å klare å gjøre noe med det. Etter en million forsøk, og mye fortvilelse, har jeg i grunn satset på å bli en sunn sjel i et fett legeme, dvs at jeg i alle fall klarer å trene en del.

Problemet vårt, er at selv om vi har normalvektige barn nå, så er det en stor sannsynlighet for at en eller flere av dem har arvet mine gener for overvekt. Det betyr at vi må passe ekstra på, og sørge for gode matvaner.

Det gjør vi også - hjemme. Problemet er ungene i nabolaget, og foreldrene deres, som stadig stikker til ungene is, kjeks osv. Nå på sommerstid er det helt ille.

Hvordan skal vi forholde oss til dette? Synes det er vanskelig å si noe så lenge mine unger er helt normale, men er redd både for overvekt og for alt sukkeret de får i seg.

Forslag?

Videoannonse
Annonse
Gjest cruise
Skrevet

Kan du snakke med naboene? Det kan jo hende at flere er enige med deg? Jeg synes det står respekt av en overvektig mor som prøver å gjøre det beste for barna sine. Jeg ville helt klart støttet deg, hvis jeg var din nabo.

Gjest Mom33
Skrevet

Vet du, slik er det her også. Og jeg har rett og slett kapitulert.

Gjorde seriøse forsøk de første sommerne vi bodde her, men nå gidder jeg ikke. Det er ikke verdt det, slik jeg ser det.

Vi satser på at vår sunne hverdagskost skal veie opp for alt sukkeret de "shopper" rundt i nabolaget.

Og heldigvis er de mye i aktivitet, da, det hjelper også. Er mer bekymret for tennene deres, jeg.

Mrs. Wallace
Skrevet

Hvis det er naboer barnet er mye hos, ville jeg snakket med dem om det. Legg det frem slik du gjorde her, så vil ethvert fornuftig menneske forstå deg.

I forhold til folk barnet ikke er så ofte hos, ville jeg nok ikke gjort så mye - men satset på at et sunt hjemmekosthold tar av for det verste.

Aisha1365380364
Skrevet

Jeg vet akkurat hvordan det er.

I dag har vi vært rundt og besøkt en del besteforeldre, onkler og tanter som vi ikke har sett på en stund, og vi lot for en gangs skyld vesla få frie tøyler. Ved opptelling i kveld har hun fått _fem_ pinneis!

Jeg synes også det er vanskelig da vi treffer andre småbarnsforeldre. Lørdagsgodt er tydeligvis en saga blott. Eller, barna får jo lørdagsgodt, men også mandagsgodt, osv. Vi blir regnet som strenge i familie og vennekrets, men i snitt får nok vesla brus, is, godteri, kaker eller saft 2-3 dager i uka. Så jeg tror mange barn får det hver dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...