Gå til innhold

Idiot!

Anbefalte innlegg

Gjest idiot 1
Skrevet

Hva synes du er akseptabelt å si til kjæresten? Vi hadde en liten krangel i dag, fordi jeg mener det er helt uakseptabelt at kjæresten min sier IDIOT til meg bare fordi jeg gjør noe dumt.

Jeg synes går gjøre idiotiske ting uten å være idiot. Jeg synes det er lov å gjøre dumme ting uten å være dum. Jeg mener det er viktig å skille dette.

Det hjelper lite at han er flink til å rose meg for ting jeg kan, så lenge han kritiserer meg /dømmer meg (slik jeg opplever det) når jeg gjør noe dumt.

Han synes jeg er håpløs som synes det er verdens undergang at han kaller meg idiot når jeg gjør noe dumt. (hans ord)

Jeg mener at han bygger oppunder min dårlige selvfølelse, ved å dømme meg etter prestasjoner.

Så da spør jeg deg, hva synes du? Bruker dere å si slike ord til hverandre? Er jeg overfølsom, eller må kjæresten min skjerpe seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke sikkert han legger like mye i ordet "idiot" som det du gjør. Kanskje han egentlig mener "idiotisk", men har litt for lite ordforråd til å bruke det ordet i stedet?

Men, jeg er enig med deg i prinsippet.

Mannen min er alltid raskt frampå og foreller meg (med spydig stemme) at jeg "alltid er så perfekt og fantastisk i alt jeg gjør i forhold til ham"

Jeg kan bare nikke på hodet og være så enig, så enig :-)

Gjest idiot 1
Skrevet

Er ikke sikkert han legger like mye i ordet "idiot" som det du gjør. Kanskje han egentlig mener "idiotisk", men har litt for lite ordforråd til å bruke det ordet i stedet?

Men, jeg er enig med deg i prinsippet.

Mannen min er alltid raskt frampå og foreller meg (med spydig stemme) at jeg "alltid er så perfekt og fantastisk i alt jeg gjør i forhold til ham"

Jeg kan bare nikke på hodet og være så enig, så enig :-)

Han sier at han ikke legger noe i det. Men JEG legger mye i det. Og jeg synes ikke det er urimelig å forlange at han skal slutte med det.

Det er veldig ødeleggende for meg, siden jeg forsøker å bygge opp selvfølelsen, og det er viktig for meg å bli elsket betingningsløst. Det må være rom for å si noe dumt, eller gjøre noe idiotisk. Når jeg får slike utsagn tilbake blir jeg redd for å gjøre noe galt.

Har sagt det til han, men føler at jeg møter lite forståelse, nettopp fordi han legger lite i det, og synes jeg overdriver.

Gjest LucySky
Skrevet

Han sier at han ikke legger noe i det. Men JEG legger mye i det. Og jeg synes ikke det er urimelig å forlange at han skal slutte med det.

Det er veldig ødeleggende for meg, siden jeg forsøker å bygge opp selvfølelsen, og det er viktig for meg å bli elsket betingningsløst. Det må være rom for å si noe dumt, eller gjøre noe idiotisk. Når jeg får slike utsagn tilbake blir jeg redd for å gjøre noe galt.

Har sagt det til han, men føler at jeg møter lite forståelse, nettopp fordi han legger lite i det, og synes jeg overdriver.

Sist vi var på bensinstasjon, stressa begge to, biler på alle kanter,så svingte døra mi opp i fart og det var så vidt den ikke slo inn i en annen bil i fart. Jeg hylte (jada) og mannen min heiv bilen unna og ropte: - Tulling!

Det var min skyld. Jeg hadde glemt å lukke døra etter å ha luftet meg mens han var inne og betalte ...Men jeg ble veldig sur/beskjemmet. Da sa han: - Jeg mente ikke at du var tulling. Jeg vet du glemte deg, men det er sånt man sier når man blir skremt.

Ja, det er det.

Gjest Vinteren
Skrevet

Så lenge du synes det ikke er noe kjekt, synes jeg han må respektere det, selv om han ikke skjønner the big deal.

Jeg hadde IKKE likt å bli kalt idiot!

Gjest Idiot 1
Skrevet

Sist vi var på bensinstasjon, stressa begge to, biler på alle kanter,så svingte døra mi opp i fart og det var så vidt den ikke slo inn i en annen bil i fart. Jeg hylte (jada) og mannen min heiv bilen unna og ropte: - Tulling!

Det var min skyld. Jeg hadde glemt å lukke døra etter å ha luftet meg mens han var inne og betalte ...Men jeg ble veldig sur/beskjemmet. Da sa han: - Jeg mente ikke at du var tulling. Jeg vet du glemte deg, men det er sånt man sier når man blir skremt.

Ja, det er det.

ok. Mulig kjæresten min ble skremt da jeg ropte på han i går da. (ropte veldig høyt)

Gjest idiot 1
Skrevet

Så lenge du synes det ikke er noe kjekt, synes jeg han må respektere det, selv om han ikke skjønner the big deal.

Jeg hadde IKKE likt å bli kalt idiot!

Ja, det er nesten værst at han ikke aksepterer at jeg tar det innover meg. Jeg snakker ikke sånn til folk jeg er glad i, og jeg er ikke vant til at andre snakker sånn til meg. Det gjelder småting altså. Han viser så tydelig at han synes jeg er dum når jeg ikke kan min almenkunnskap f.eks. Men han vet at det er noe jeg sliter med, jeg har vanskelig for å leve med at jeg har lite kunnskaper, og at jeg har vanskelig for å følge med på nyhetsbildet osv. Da trenger jeg liksom ikke bli minnet på mine svakheter av han.

Skrevet

Siden han viser så lite forståelse må du kanskje bygge opp selvtilliten din uten hans støtte?

Du kunne jo kanskje tiltale ham på en nedsettende måte av og til, og se om han reagerer på det. "Du lille-pikk, kan ikke du...?"

Og om han syns det er usmakelig, så kan du trekke på skuldrene og si: "Vel, du overragerer, for jeg legger ikke noe i det" :-)

Gjest på landet
Skrevet

Siden han viser så lite forståelse må du kanskje bygge opp selvtilliten din uten hans støtte?

Du kunne jo kanskje tiltale ham på en nedsettende måte av og til, og se om han reagerer på det. "Du lille-pikk, kan ikke du...?"

Og om han syns det er usmakelig, så kan du trekke på skuldrene og si: "Vel, du overragerer, for jeg legger ikke noe i det" :-)

Kanskje han har en svær pikk, og tar det som et kompliment?

Skrevet

Kanskje han har en svær pikk, og tar det som et kompliment?

Vel..om han har så utrolig stor pikk, så ville jeg kanskje tålt å bli kalt idiot :-)

Men, nei..Jeg skjønner at hovedinnlegger ikke liker å bli kalt "idiot",men det kan bli vanskelig å få mannen til å forstå. Derfor tror jeg hun får det bedre om hun klarer å bygge selvtilliten sin uavhengig av mannen.

Gjest på landet
Skrevet

Vel..om han har så utrolig stor pikk, så ville jeg kanskje tålt å bli kalt idiot :-)

Men, nei..Jeg skjønner at hovedinnlegger ikke liker å bli kalt "idiot",men det kan bli vanskelig å få mannen til å forstå. Derfor tror jeg hun får det bedre om hun klarer å bygge selvtilliten sin uavhengig av mannen.

Enig i det du skriver. Men jeg tror ikke voksne (normale) menn bryr seg om dette pikk-trikset:)

Det er en fjortisgreie.

Gjest idiot 1
Skrevet

Jeg har forsøkt det med å ta igjen. Jeg har ikke sagt lillepikk til han da, men jeg har sagt det samme som han sier til meg. Jeg passet på å kommentere dumme ting han sier eller gjør. Men det er lite hyggelig da. Jeg hater å ha det sånn.

Skrevet

Enig i det du skriver. Men jeg tror ikke voksne (normale) menn bryr seg om dette pikk-trikset:)

Det er en fjortisgreie.

Tanken var heller ikke at han skulle ta seg nær av det. Det var bare en tanke om å sette det i perspektiv, og til å kanskje få han til å undres..

Skrevet

Om han er fra Trøndelag er ikke det verre å si enn "huff da".....bare for å ha sagt det-.

Gjest på landet
Skrevet

Tanken var heller ikke at han skulle ta seg nær av det. Det var bare en tanke om å sette det i perspektiv, og til å kanskje få han til å undres..

Man oppfører deg ikke som en fjortis da;)

Selv om mannen (i dette tilfellet) oppfører seg barnslig, behøver ikke hun gjøre det.

Man hever seg over sånt.

Gjest idiot 1
Skrevet

Selv om mannen (i dette tilfellet) oppfører seg barnslig, behøver ikke hun gjøre det.

Man hever seg over sånt.

Ja, man hever seg over sånt. Det er bare det at han gjorde det ikke før, og derfor er jeg redd for at det vil bli værre. Jeg synes det å slenge dritt til hverandre er veldig destruktivt. Nå er det ikke gått så langt, men jeg blir bekymret når han begynner sånn. Mulig jeg er veldig følsom altså. Hvis det er jeg som må forandre meg så er jeg motakelig for råd.

Gjest på landet
Skrevet

Ja, man hever seg over sånt. Det er bare det at han gjorde det ikke før, og derfor er jeg redd for at det vil bli værre. Jeg synes det å slenge dritt til hverandre er veldig destruktivt. Nå er det ikke gått så langt, men jeg blir bekymret når han begynner sånn. Mulig jeg er veldig følsom altså. Hvis det er jeg som må forandre meg så er jeg motakelig for råd.

Ta et oppgjør med han om han oppfører seg på en måte du ikke vil leve med.

Jeg hadde ikke funnet meg i å leve med en mann som hånet meg, forstår du hva jeg mener?

Gjest idiot 1
Skrevet

Ta et oppgjør med han om han oppfører seg på en måte du ikke vil leve med.

Jeg hadde ikke funnet meg i å leve med en mann som hånet meg, forstår du hva jeg mener?

ja, det er slik jeg opplever det. (men ikke slik han oppfatter seg selv) Det gjelder ikke bare ordet idiot, men en hånlig latter når jeg blir lei meg for noe, eller kroppspråket, og stemmebruken når jeg gjør/sier noe som han tydeligvis synes er dumt.

Jeg innrømmer at jeg blir fort lei meg, gråter lett. Sånn er det å være deprimert. Og jeg er sikkert ikke lett å leve med. Men, det er viktig måten man sier ting på. For vi kan godt le sammen, og jeg kalle han tulling, og han kalle meg nerd. Men da ler vi sammen mens vi sier det.

Skrevet

Noen ganger hagler det slike ord her i huset selv om det egentlig ikke er vondt ment, annet enn som et utbrudd i kampens hete. Vi har kalt hverandre idiot flere ganger...og adskillig verre ting enn det gitt...

Skrevet

Man hever seg over sånt.

Gjør vel ingenting om man er litt barnlig en gang i blant vel?

Det gjør kanskje en forskjell at jeg ville ha kalt ham ett eller annet med glimt i øyet og en god porsjon humor? Ikke spydig eller i sinne, men med et smil og litt på ert?

Hovedinnlegger sier jo hun ikke klarer å heve seg over det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...