Gå til innhold

Diskusjon ang. nettbank vs. annen bank

Anbefalte innlegg

Gjest Calóni
Skrevet

To kollegaer og jeg satt og diskuterte på jobben i dag.

Jeg sa jeg har Skandiabanken, og var storfornøyd. De andre mente da at Skandiabanken var bare "tullebank", de var bare på nett, og man kunne aldri få et personlig forhold til banken.

For meg er det grenser for hvor personlig forhold jeg vil ha til banken min likevel, men de sto på sitt og mente at joda, man bør få et nært forhold til banken, da blir det lettere å få lån.

Da jeg la til at for disse formål har jeg alltids BSU i DnB Nor, så var iallfall den ene svært negativ til den banken, om den var aldri så mye i fysisk tilstand, ikke bare på nett ;)

Hva mener dere? Er det viktigere å få et personlig forhold til banken, og dermed (kanskje) bedre muligheter for å få lån, eller er det viktigst å ha best mulig tilgjengelighet og betingelser?

Videoannonse
Annonse
  • Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

13

• ShitDiddelyDo

4

• Lillemus

3

• keinstein

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Den gang jeg virkelig trengte et lån -alene, nyseparert, 31 år og 0 kroner -var det godt å ha en person å snakke med økonomien om ja :)

Men sånn ellers -er det jo stort sett nettbank jeg forholder meg til.

Den banken jeg har kan jeg bare sende mail til - så ringer de på kvelden og -så får jeg lån til bil etc. et par dager etter. En liten lokalbank.

Skrevet

Da jeg kjøpte den første boligen min i 1985 og måtte ha et lån som var høyt i forhold til inntekten fikk jeg lånet kun fordi det var en liten lokalbank som kjente meg og 'halve slekta'.

Nå er det helt annerledes, jeg ser ikke lenger den samme verdien i å ha et langt kundeforhold. Økonomien min er solid, og jeg får det jeg trenger av lån i en ny bank uten problemer.

Gjest Morsk
Skrevet

Skandiabanken er fin den, bruker den selv. Litt dum når man skal sette inn kontanter bare...

Skrevet

Da jeg skulle kjøpe min første bolig fikk jeg ikke lån i "min" bank. Jeg søkte derfor lån i "parat24" (var ikke det bare en nettbank?) og fikk låne nok til at jeg fikk foten inn i boligmarkedet.

Nå har jeg dnbnor, er totalkunde, har fast kundebehandler og er ikke helt fornøyd.

Skrevet

For meg er det viktig å ha et personlig forhold til banken min.

Det gir meg raske muligheter for lån, hvor jeg bare får et tilsagn i første omgang.

For en tid siden lurte jeg på muligheten for et billån, på to minutter hadde jeg et lån på 300.000,- Det betyr at hvis jeg ønsker å kjøpe bil kan jeg bare kjøpe og banken ordner med lån på et par dager.

Nå venter jeg nok med å kjøpe bil, men jeg vet at kommer jeg over et knallkjøp så kan jeg slå til,hvis jeg skulle ønske det.

Gjest Calóni
Skrevet

Jeg hadde faktisk forventet at flesteparten ville helle mot min vinkling, altså at det der med personlig forhold til banken ikke hadde noen betydning. Så jeg blir faktisk litt overrasket når jeg ser svarene her. Men argumentene er gode, så nå skjønner jeg litt bedre hva de to kollegaene mine egentlig mente :)

Skrevet

Hva slags personlig forhold skal man egentlig få til en bank? Greit - bor man på et lite sted, hvor man blir gjenkjent og hvor man kjenner de som sitter i skranken, så kan jeg skjønne det. Men hvilket "personlig forhold" kan man få til en bank i Oslo f.eks? Ikke en kjeft i DNB Nor har mulighet til å vite noe som helst annet om meg enn det som er registrert (som er det meste). Det samme gjelder f.eks Skandiabanken.

".........................................."

Skrevet

Hva slags personlig forhold skal man egentlig få til en bank? Greit - bor man på et lite sted, hvor man blir gjenkjent og hvor man kjenner de som sitter i skranken, så kan jeg skjønne det. Men hvilket "personlig forhold" kan man få til en bank i Oslo f.eks? Ikke en kjeft i DNB Nor har mulighet til å vite noe som helst annet om meg enn det som er registrert (som er det meste). Det samme gjelder f.eks Skandiabanken.

Det er sant.

Her jeg bor - i GOKK, er det anderledes. Mine barns stemor foralte at da de var i syden i fjor -så ble eksens lommebok med alle kort og penger stjålet fra rommet - og da ringte hun banken og sa; "Hei, det er "Ingrid" fra Kreta dere vet, - kan dere sette alle pengene til gubben over på min konto og sperre kortene hans?"

hehe - det ordnet seg det.

Skrevet

Skandiabanken er fin den, bruker den selv. Litt dum når man skal sette inn kontanter bare...

Sette inn kontanter?

Det tror jeg jaggu ikke jeg har gjort på 15 år...

Gjest Calóni
Skrevet

Det var sånn jeg også tenkte. For tilgang til digital informasjon av meg har både Skandiabanken og DnB Nor. Den eneste gangen jeg har møtt opp i DnB var da jeg var 18 år og skulle opprette BSU-konto. Og det var omtrent 53 mil unna.

Den ene kollegaen min snakket riktignok om en -veldig- liten bank, med bare et par kasser og lite med folk. Men bygdesamfunns-goder er liksom ikke helt min stil. Jeg følger heller strømmen inn i den digitale verden ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, for meg er det viktig å få et personlig forhold til banken. Ta ham med på kino og greier.

Jeg og banken. Det er alltid liv.

Mye viktigere enn renta.

Gjest Calóni
Skrevet

Ja, for meg er det viktig å få et personlig forhold til banken. Ta ham med på kino og greier.

Mye viktigere enn renta.

Ja, -akkurat- sånn tenkte jeg også da jeg først hørte det. Jeg bare lo og sa at det er jo grenser for hvor godt personlig forhold jeg har tenkt å ha til den gamle dama i skranken :P

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, -akkurat- sånn tenkte jeg også da jeg først hørte det. Jeg bare lo og sa at det er jo grenser for hvor godt personlig forhold jeg har tenkt å ha til den gamle dama i skranken :P

Det er selvfølgelig bare tull. Folk sier så jævla mye rart. :)

Gjest Calóni
Skrevet

Det er selvfølgelig bare tull. Folk sier så jævla mye rart. :)

Nope. Disse to, spesielt den ene, var helt dønn seriøs. Hun skrøt fælt av at hun hadde fått lån fordi hun kjente banken så godt. Dersom jeg ikke hadde fått lån med mindre jeg hadde tatt med bankdama på kino, så tror jeg at jeg ville revurdert mine finansielle muligheter ;)

Skrevet

Mye viktigere enn renta.

*LOL* nå¨driter du oss seriøse Dolere ut!

Skrevet

Banken her er min søsters beste venninne :)

Skrevet

Sette inn kontanter?

Det tror jeg jaggu ikke jeg har gjort på 15 år...

Gjør jeg rett som det er :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nope. Disse to, spesielt den ene, var helt dønn seriøs. Hun skrøt fælt av at hun hadde fått lån fordi hun kjente banken så godt. Dersom jeg ikke hadde fått lån med mindre jeg hadde tatt med bankdama på kino, så tror jeg at jeg ville revurdert mine finansielle muligheter ;)

Jeg tviler ikke på at de er seriøse, men det er jo bare tull. Herregud. Det eneste banken tenker på er penga dine.

Personlig forhold til banken my ass. :)

Folk er jo faen steike dumme. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

*LOL* nå¨driter du oss seriøse Dolere ut!

Dere klarer fint å drite dere ut uten min hjelp. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...