Gå til innhold

Vibeke og Labbetuss

Anbefalte innlegg

Gjest barne-tv
Skrevet

Barne-tv i gamle dager: finnes det på video nå? Da lærte vi f.eks. figurer og tall, og det hadde vært morsomt å sett det igjen med ungene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er gald for HVER dag jeg kan oppleve uten den dama og den mannen. *GRØSS og DOBBELØGRØSS*

Skrevet

Jeg er gald for HVER dag jeg kan oppleve uten den dama og den mannen. *GRØSS og DOBBELØGRØSS*

Ja, det var det ultimate mareritt i barndommen. Takk og lov for at vi fikk inn svensk tv og "fem myror er fler enn fyra elefanter" :)

Gjest Calóni
Skrevet

Pussig at du nevner Vibeke og Labbetuss akkurat nå. Jeg så dem nemlig på tv tidligere i dag, i et eller annet talkshow. Men det var kanskje det du også så, og derfor kom på tanken?

Gjest barne-tv
Skrevet

Pussig at du nevner Vibeke og Labbetuss akkurat nå. Jeg så dem nemlig på tv tidligere i dag, i et eller annet talkshow. Men det var kanskje det du også så, og derfor kom på tanken?

Jeg så det ikke, men moren min.

Skrevet

Det var bare litt platt, patetisk, kjedelig, tåpelig og så gikk det på en annen kanal enn den jeg så på, det er det hele.

Skrevet

Det var bare litt platt, patetisk, kjedelig, tåpelig og så gikk det på en annen kanal enn den jeg så på, det er det hele.

Hun dama var RÅEKKEL!

Skrevet

Juhuuu! :)

Det var tider det!

http://home.online.no/~groennsl/femmyror/

Fantastisk, jeg blir nesten på gråten over å se igjen disse barndommens helter :-)

Svenskene var generelt mye bedre enn oss nordmenn til å lage barne-tv, for alt det jeg vet er de det fortsatt, men nå får jeg ikke lenger inn svensk rikskringkasting og jentene mine elsker "pysjboppaluba" :-)

mariaflyfly
Skrevet

Amen. Man fikk en sterk følelse av å være undervurdert i Lekestua. :(

Skrevet

Hun dama var RÅEKKEL!

Mulig. Vibeke var/er ikke i siktet.

Men ei på barne-TV for et par mnd siden var -adskillig- bedre. Keinstein ble mistenkt for pedofili da han hadde sett et kjerringemne på barne-TV. Men det var ikke barna Keinstein så på, om ikke barn er 24 år og veldig stor for alderen.

Skrevet

Mulig. Vibeke var/er ikke i siktet.

Men ei på barne-TV for et par mnd siden var -adskillig- bedre. Keinstein ble mistenkt for pedofili da han hadde sett et kjerringemne på barne-TV. Men det var ikke barna Keinstein så på, om ikke barn er 24 år og veldig stor for alderen.

*LOL*

Skrevet

*LOL*

Alder er ingen hindring, jeg kan godt fire litt på det.

Skrevet

Fantastisk, jeg blir nesten på gråten over å se igjen disse barndommens helter :-)

Svenskene var generelt mye bedre enn oss nordmenn til å lage barne-tv, for alt det jeg vet er de det fortsatt, men nå får jeg ikke lenger inn svensk rikskringkasting og jentene mine elsker "pysjboppaluba" :-)

"Svenskene var generelt mye bedre enn oss nordmenn til å lage barne-tv, for alt det jeg vet er de det fortsatt"

Pøh. Ingen slår Pompel og Pilt. Der har man "barne-tv" i en helt annen liga enn omtrent alt annet, norsk eller svensk.

"............................................"

Skrevet

"Svenskene var generelt mye bedre enn oss nordmenn til å lage barne-tv, for alt det jeg vet er de det fortsatt"

Pøh. Ingen slår Pompel og Pilt. Der har man "barne-tv" i en helt annen liga enn omtrent alt annet, norsk eller svensk.

Jeg var pisseredd for de!

Jeg likte Andantino og Lille Rosin.

Skrevet

Så gamle ting er stort sett ikke tilgjengelige. Du kan være heldig dersom NRK gir ut f.eks. en kavalkade over gamle barneprogrammer, men de eldste seriene er ikke i noe format som er enkle (les: rimelige) å overføre til VHS eller DVD.

Derimot finnes det lydbøker med ganske gamle hørespill. Lyd er mindre komplisert.

Når ungene blir store nok til Pelle Parafin, kan du mimre sammen med dem.

http://butikken.nrk.no/

Skrevet

Aaaahhh....minner!

Jeg lærte meg klokka selv, ved å se på Lekestue. Husker jeg var dødelig stolt da jeg åpenbarte kunnskapen for foreldre og søsken ;-)

Skrevet

Jeg var barn på den tida da pompel og pilt ble vist på tv for første gang, og jeg syns det var forferdelig! Var vettskremt av disse figurene som gikk rundt og snakket rimord til "reparere", og som dukket opp både her og der!

Skikkelig skrekkfilm for barn. Er sjeleglad for at pompel og pilt ikke går på tv for barn nå lenger.

Skrevet

Jeg var barn på den tida da pompel og pilt ble vist på tv for første gang, og jeg syns det var forferdelig! Var vettskremt av disse figurene som gikk rundt og snakket rimord til "reparere", og som dukket opp både her og der!

Skikkelig skrekkfilm for barn. Er sjeleglad for at pompel og pilt ikke går på tv for barn nå lenger.

"Var vettskremt av disse figurene som gikk rundt og snakket rimord til "reparere", og som dukket opp både her og der!"

Heh-heh. Pompel og pilt snakket ikke rimord til "reparere". Det var Gorgon, vaktmesteren som gjorde det :-)

"............................................."

Skrevet

Så gamle ting er stort sett ikke tilgjengelige. Du kan være heldig dersom NRK gir ut f.eks. en kavalkade over gamle barneprogrammer, men de eldste seriene er ikke i noe format som er enkle (les: rimelige) å overføre til VHS eller DVD.

Derimot finnes det lydbøker med ganske gamle hørespill. Lyd er mindre komplisert.

Når ungene blir store nok til Pelle Parafin, kan du mimre sammen med dem.

http://butikken.nrk.no/

Fryktelig dyrt!

Jeg er glad jeg kan få så mange lydbøker jeg vil helt gratis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...