Gjest printa Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Jeg har søkt jobb som medieselger. Har vært på 1. gangs intervju, og det gikk bra. Til uka er jeg innkalt til 2. gangs intervju. Regner med at de da vil gå i dybden for å se om jeg er den som egner meg i stillingen. Jeg er den rette, det vet jeg! Pågående, kreativ og selvstendig som jeg er. Arbeidsgiver går glipp av en uredd person, som ikke er redd for å "hoppe" i det, med begge beina. Jeg har masse erfaring fra arbeidslivet, men har lyst på en stilling i mediebransjen. Så nå har jeg sjansen, men jeg er redd for det som måtte komme i andre runde. Intervjuet skal foregå sammen med ledelsen. Er det noen medieselgere her, som kan komme med noen råtips. Vet jeg kan bli satt på prøven å selge "en teskje". Hvordan overbeviser jeg noen om at de behøver den? I tillegg kommer kanskje en personlighetstest. Det har jeg heller aldri forsøkt før. Hjelp meg litt!! 0 Siter
keinstein Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Annonseselger. Dem som vi putter i en sekk og senker med stein på grunt vann. Så venter vi på høyvann. 0 Siter
Gjest printa Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Annonseselger. Dem som vi putter i en sekk og senker med stein på grunt vann. Så venter vi på høyvann. *ler høyt* 0 Siter
Gjest printa Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Annonseselger. Dem som vi putter i en sekk og senker med stein på grunt vann. Så venter vi på høyvann. Øh....vel, men hvordan selger jeg altså en teskje med overbevisning? 0 Siter
keinstein Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Øh....vel, men hvordan selger jeg altså en teskje med overbevisning? Liggende i en sekk under vann med stein oppå? vel... 0 Siter
Gjest printa Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Liggende i en sekk under vann med stein oppå? vel... Åhhhhh...sånn ja! Vel...tenk strategi, strategi og strategi......tenke, tenke.. Jeg har tatt med meg kniv, og skjærer meg løs. Kommer tilbake til bedriften din, og forsøker å selge deg to teskjeer. Hvordan kan jeg overbevise deg? F... blir feil uansett vel...*s* 0 Siter
keinstein Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Åhhhhh...sånn ja! Vel...tenk strategi, strategi og strategi......tenke, tenke.. Jeg har tatt med meg kniv, og skjærer meg løs. Kommer tilbake til bedriften din, og forsøker å selge deg to teskjeer. Hvordan kan jeg overbevise deg? F... blir feil uansett vel...*s* Spørs om du rekker det før jeg sparker deg ut. 0 Siter
Gjest printa Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Spørs om du rekker det før jeg sparker deg ut. Men, Før du rekker det, har jeg et pakketilbud til deg som kjøper annonser for et halvt år. Pakken inneholder gratis 14 dgr. reise og opphold for to, ved Spanskekysten. Alt for teskje produsentens regning. Greier du å stå i mot? 0 Siter
keinstein Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Men, Før du rekker det, har jeg et pakketilbud til deg som kjøper annonser for et halvt år. Pakken inneholder gratis 14 dgr. reise og opphold for to, ved Spanskekysten. Alt for teskje produsentens regning. Greier du å stå i mot? Jeg sier "there is nothing like a free lunch". Ingen gir bort noe. Ut fra det kan jeg sile vekk det meste. 0 Siter
MsSophie Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Men, Før du rekker det, har jeg et pakketilbud til deg som kjøper annonser for et halvt år. Pakken inneholder gratis 14 dgr. reise og opphold for to, ved Spanskekysten. Alt for teskje produsentens regning. Greier du å stå i mot? Da er du bitte litte granne ute å kjøre vil jeg tro, jeg tror noe sånt strider mot opp til flere paragrafer i markedsføringsloven:-) 0 Siter
Gjest printa Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Da er du bitte litte granne ute å kjøre vil jeg tro, jeg tror noe sånt strider mot opp til flere paragrafer i markedsføringsloven:-) Joa, men en selger må være kreativ. Og lokkemidler finnes medbragt i kofferten. Kanskje dette er i overkant, men det er ingen umulighet heller!;-) 0 Siter
Gjest printa Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Jeg sier "there is nothing like a free lunch". Ingen gir bort noe. Ut fra det kan jeg sile vekk det meste. "Ut fra det kan jeg sile vekk det meste." Men, du har ennå ikke silt vekk alt, bare det meste? Hva gjenstår?*s* 0 Siter
keinstein Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 "Ut fra det kan jeg sile vekk det meste." Men, du har ennå ikke silt vekk alt, bare det meste? Hva gjenstår?*s* Da nærmer vi oss de seriøse. 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Åhhhhh...sånn ja! Vel...tenk strategi, strategi og strategi......tenke, tenke.. Jeg har tatt med meg kniv, og skjærer meg løs. Kommer tilbake til bedriften din, og forsøker å selge deg to teskjeer. Hvordan kan jeg overbevise deg? F... blir feil uansett vel...*s* Møt opp på intervjuet med vernestøvler. "Jeg er iallfall god på det dere foten-i-dørsprekken-trikset!". 0 Siter
Gjest printa Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Møt opp på intervjuet med vernestøvler. "Jeg er iallfall god på det dere foten-i-dørsprekken-trikset!". Hmm, interessant, kan du forklare det trikset, litt mer for meg? 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Hmm, interessant, kan du forklare det trikset, litt mer for meg? Jeg sikter til det velkjente selger-trikset som ganske enkelt går ut på at selgeren setter foten ved døra slik at den potensielle kunden ikke får lukket døra. Et sånt "nei, bare vent litt og hør her"-triks. Så med vernesko vil du vise deg godt forberedt 0 Siter
Gjest printa Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Jeg sikter til det velkjente selger-trikset som ganske enkelt går ut på at selgeren setter foten ved døra slik at den potensielle kunden ikke får lukket døra. Et sånt "nei, bare vent litt og hør her"-triks. Så med vernesko vil du vise deg godt forberedt Ja, sikkert en fordel å være forberedt, og ha noen strategier klare, om kunden setter seg i mot. Er du selger selv? 0 Siter
Gjest Calóni Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Ja, sikkert en fordel å være forberedt, og ha noen strategier klare, om kunden setter seg i mot. Er du selger selv? Nei, jeg er ikke selger. Det der med foten-i-døra er jo veldig "kjent", da. Du finner det i alt fra Donald-tegneserier til spillefilmer og i virkeligheten. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.