Gå til innhold

Medieselger

Anbefalte innlegg

Gjest printa
Skrevet

Jeg har søkt jobb som medieselger. Har vært på 1. gangs intervju, og det gikk bra. Til uka er jeg innkalt til 2. gangs intervju.

Regner med at de da vil gå i dybden for å se om jeg er den som egner meg i stillingen.

Jeg er den rette, det vet jeg! Pågående, kreativ og selvstendig som jeg er. Arbeidsgiver går glipp av en uredd person, som ikke er redd for å "hoppe" i det, med begge beina.

Jeg har masse erfaring fra arbeidslivet, men har lyst på en stilling i mediebransjen. Så nå har jeg sjansen, men jeg er redd for det som måtte komme i andre runde. Intervjuet skal foregå sammen med ledelsen.

Er det noen medieselgere her, som kan komme med noen råtips. Vet jeg kan bli satt på prøven å selge "en teskje". Hvordan overbeviser jeg noen om at de behøver den? I tillegg kommer kanskje en personlighetstest. Det har jeg heller aldri forsøkt før.

Hjelp meg litt!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Annonseselger.

Dem som vi putter i en sekk og senker med stein på grunt vann. Så venter vi på høyvann.

Gjest printa
Skrevet

Annonseselger.

Dem som vi putter i en sekk og senker med stein på grunt vann. Så venter vi på høyvann.

*ler høyt*

Gjest printa
Skrevet

Annonseselger.

Øh....vel, men hvordan selger jeg altså en teskje med overbevisning?

Skrevet

Øh....vel, men hvordan selger jeg altså en teskje med overbevisning?

Liggende i en sekk under vann med stein oppå? vel...

Gjest printa
Skrevet

Liggende i en sekk under vann med stein oppå? vel...

Åhhhhh...sånn ja!

Vel...tenk strategi, strategi og strategi......tenke, tenke..

Jeg har tatt med meg kniv, og skjærer meg løs. Kommer tilbake til bedriften din, og forsøker å selge deg to teskjeer.

Hvordan kan jeg overbevise deg?

F... blir feil uansett vel...*s*

Skrevet

Åhhhhh...sånn ja!

Jeg har tatt med meg kniv, og skjærer meg løs. Kommer tilbake til bedriften din, og forsøker å selge deg to teskjeer.

Spørs om du rekker det før jeg sparker deg ut.

Gjest printa
Skrevet

Spørs om du rekker det før jeg sparker deg ut.

Men,

Før du rekker det, har jeg et pakketilbud til deg som kjøper annonser for et halvt år.

Pakken inneholder gratis 14 dgr. reise og opphold for to, ved Spanskekysten. Alt for teskje produsentens regning.

Greier du å stå i mot?

Skrevet

Men,

Før du rekker det, har jeg et pakketilbud til deg som kjøper annonser for et halvt år.

Pakken inneholder gratis 14 dgr. reise og opphold for to, ved Spanskekysten. Alt for teskje produsentens regning.

Greier du å stå i mot?

Jeg sier "there is nothing like a free lunch".

Ingen gir bort noe.

Ut fra det kan jeg sile vekk det meste.

Skrevet

Men,

Greier du å stå i mot?

Da er du bitte litte granne ute å kjøre vil jeg tro, jeg tror noe sånt strider mot opp til flere paragrafer i markedsføringsloven:-)

Gjest printa
Skrevet

Da er du bitte litte granne ute å kjøre vil jeg tro, jeg tror noe sånt strider mot opp til flere paragrafer i markedsføringsloven:-)

Joa, men en selger må være kreativ. Og lokkemidler finnes medbragt i kofferten.

Kanskje dette er i overkant, men det er ingen umulighet heller!;-)

Gjest printa
Skrevet

Jeg sier "there is nothing like a free lunch".

Ingen gir bort noe.

Ut fra det kan jeg sile vekk det meste.

"Ut fra det kan jeg sile vekk det meste."

Men, du har ennå ikke silt vekk alt, bare det meste?

Hva gjenstår?*s*

Skrevet

"Ut fra det kan jeg sile vekk det meste."

Men, du har ennå ikke silt vekk alt, bare det meste?

Hva gjenstår?*s*

Da nærmer vi oss de seriøse.

Gjest Calóni
Skrevet

Åhhhhh...sånn ja!

Møt opp på intervjuet med vernestøvler. "Jeg er iallfall god på det dere foten-i-dørsprekken-trikset!".

Gjest printa
Skrevet

Møt opp på intervjuet med vernestøvler. "Jeg er iallfall god på det dere foten-i-dørsprekken-trikset!".

Hmm, interessant, kan du forklare det trikset, litt mer for meg?

Gjest Calóni
Skrevet

Hmm, interessant, kan du forklare det trikset, litt mer for meg?

Jeg sikter til det velkjente selger-trikset som ganske enkelt går ut på at selgeren setter foten ved døra slik at den potensielle kunden ikke får lukket døra. Et sånt "nei, bare vent litt og hør her"-triks. Så med vernesko vil du vise deg godt forberedt :P

Gjest printa
Skrevet

Jeg sikter til det velkjente selger-trikset som ganske enkelt går ut på at selgeren setter foten ved døra slik at den potensielle kunden ikke får lukket døra. Et sånt "nei, bare vent litt og hør her"-triks. Så med vernesko vil du vise deg godt forberedt :P

Ja, sikkert en fordel å være forberedt, og ha noen strategier klare, om kunden setter seg i mot.

Er du selger selv?

Gjest Calóni
Skrevet

Ja, sikkert en fordel å være forberedt, og ha noen strategier klare, om kunden setter seg i mot.

Er du selger selv?

Nei, jeg er ikke selger. Det der med foten-i-døra er jo veldig "kjent", da. Du finner det i alt fra Donald-tegneserier til spillefilmer og i virkeligheten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...