Gå til innhold

Flimanbefalinger

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Jeg vil også bli anbefalt en bra film. Jeg har en noe sær preferanse for filmer og er veldig glad i psykothrillers. Any recommendations?

Videoannonse
Annonse
Mrs. Wallace
Skrevet

Har du sett Kiss Kiss Bang Bang?

Ikke akkurat en psychothriller, men den er kjempebra.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Nattsvermeren! God gammel klassiker, Hannibal Lecter er grøssende herlig! :)

Mary Poppins
Skrevet

Har du sett Kiss Kiss Bang Bang?

Ikke akkurat en psychothriller, men den er kjempebra.

Nei den har jeg ikke sett, men er ikke det en komedie? Eller er det noe jeg bare har innbilt meg? Jeg liker komedier også altså..

Mary Poppins
Skrevet

Nattsvermeren! God gammel klassiker, Hannibal Lecter er grøssende herlig! :)

Knallbra film men har sett den så utrolig mange ganger at jeg er redd jeg snart vil gå lei :)

Mrs. Wallace
Skrevet

Nei den har jeg ikke sett, men er ikke det en komedie? Eller er det noe jeg bare har innbilt meg? Jeg liker komedier også altså..

Det er en krimactionkomedie, litt sær og skrudd.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Knallbra film men har sett den så utrolig mange ganger at jeg er redd jeg snart vil gå lei :)

Jeg har sikkert sett den tjue ganger, men den er så bra at jeg kan se den tjue ganger til! Kanskje ikke annenhver dag, men en gang i halvåret er den grei å se. :)

Andre bra filmer i sjangeren er f.eks. Seven, Sin City, Saw, Saw II (den har jeg ikke sett), Den Sjette Sansen.

Skrevet

Den er vel neppe å få tak i lenger, men noe av det aller mest grøsne jeg har sett, var "Hånden som rører vuggen".

*hutre*

Gjest Princess Peach
Skrevet

P.S. Det går en thriller på NRK1 i kveld kl 23:40. Don't say a word, den er ganske bra.

Hehe, husker jeg og venninna mi var på kino og så den da den kom. Hun skvatt sånn og slo til meg midt i magen! :)

Skrevet

Den er vel neppe å få tak i lenger, men noe av det aller mest grøsne jeg har sett, var "Hånden som rører vuggen".

*hutre*

Den er fra 1992, men jeg leide den faktisk i fjor.

Skrevet

Har glemt de fleste av psykothrillerne jeg har sett, dessverre.

Men "Stigmata" hører vel til i den kategorien. Bør sees, om den ikke allerede er sett.

Av filmer i andre genre:

Hellboy - røverfilm i Indiana Jones kategorien. Artig og severdig.

Hellsing - tegnefilmserie om vampyrer og de som dreper dem. Japansk anime, ganske stilig laget. Og kul hovedfigur i Alucard.

Nosferatu - stumfilm fra 1922. Severdig vampyrfilm. Ikke så skummel lengre, men artig stemning.

Call of Cthulu - stumfilm fra 2004 eller 2005. Et godt eksempel på hva idealistiske amatører uten budsjett kan få til. En god del bra i filmen, gode stemninger.

Skrevet

Har glemt de fleste av psykothrillerne jeg har sett, dessverre.

Men "Stigmata" hører vel til i den kategorien. Bør sees, om den ikke allerede er sett.

Av filmer i andre genre:

Hellboy - røverfilm i Indiana Jones kategorien. Artig og severdig.

Hellsing - tegnefilmserie om vampyrer og de som dreper dem. Japansk anime, ganske stilig laget. Og kul hovedfigur i Alucard.

Nosferatu - stumfilm fra 1922. Severdig vampyrfilm. Ikke så skummel lengre, men artig stemning.

Call of Cthulu - stumfilm fra 2004 eller 2005. Et godt eksempel på hva idealistiske amatører uten budsjett kan få til. En god del bra i filmen, gode stemninger.

Ser du anime hawkind? :)

(eller er det bare Hellsing siden den går på canal+ ?)

Skrevet

Ser du anime hawkind? :)

(eller er det bare Hellsing siden den går på canal+ ?)

Har ikke canal+ gitt.

Ser litt anime fra tid til annen. Har noen venner som samlet sitter på noen tusen titler; og har sett noen smakebiter fra deres respektive samlinger fra tid til annen.

Har ikke mye selv. Hellsing (vol 1 og 2) og Ghost in the Shell; samt litt Slayers. Hentet ned fra nett.

Og Samurai Deeper Kyo - som er en meget stilig serie. Har sett den noen ganger ;-)

Skrevet

Har ikke canal+ gitt.

Ser litt anime fra tid til annen. Har noen venner som samlet sitter på noen tusen titler; og har sett noen smakebiter fra deres respektive samlinger fra tid til annen.

Har ikke mye selv. Hellsing (vol 1 og 2) og Ghost in the Shell; samt litt Slayers. Hentet ned fra nett.

Og Samurai Deeper Kyo - som er en meget stilig serie. Har sett den noen ganger ;-)

Har ikke canal+ gitt.

Ok, canal+ har begynt å sende anime. Hellsing, Paranoia Agent, Kinos Journey og Samurai Champloo.

Selv kjøper jeg anime, laster ikke ned. Ghost in the shell er et must såklart :)

Men favoritten er Grave of the Fireflies (liker best anime filmer ettersom de ikke er så dyre, med serier blir det jo fort litt penger etterhvert.)

Skrevet

Har ikke canal+ gitt.

Ok, canal+ har begynt å sende anime. Hellsing, Paranoia Agent, Kinos Journey og Samurai Champloo.

Selv kjøper jeg anime, laster ikke ned. Ghost in the shell er et must såklart :)

Men favoritten er Grave of the Fireflies (liker best anime filmer ettersom de ikke er så dyre, med serier blir det jo fort litt penger etterhvert.)

Har sjelden penger til å kjøpe slikt selv - dårlig økonomi og famile med barn gjør at andre ting må prioriteres.

Så kjøp av anime, eller for den saks skyld abonnement på canal+, er ikke innenfor rekkevidde normalt sett.

Men kommer nok til å kjøpe noen dvd-plater fra play.com etterhvert da. Vol 3 + 4 av Hellsing i første omgang.

Skrevet

Har sjelden penger til å kjøpe slikt selv - dårlig økonomi og famile med barn gjør at andre ting må prioriteres.

Så kjøp av anime, eller for den saks skyld abonnement på canal+, er ikke innenfor rekkevidde normalt sett.

Men kommer nok til å kjøpe noen dvd-plater fra play.com etterhvert da. Vol 3 + 4 av Hellsing i første omgang.

Kjøper fra play.com selv ja.

Ja det er ikke billig. Men jeg eier vel 30 titler selv (både filmer og serier), men kjøper ikke mange titlene i året.

Skrevet

Kjøper fra play.com selv ja.

Ja det er ikke billig. Men jeg eier vel 30 titler selv (både filmer og serier), men kjøper ikke mange titlene i året.

Kjøper noe film selv - noe mer enn 30 i året.

Men da mest til barna.

Siste jeg kjøpe til meg selv var Sledge Hammer; 2x4 dvd'er med 41 episoder totalt.

Til rundt 150,- pr. pakke med 4 dvd'er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...