Gå til innhold

Våkne unger gitt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klokka er 21:12, vi har hatt en laaang dag (vært 2 timers biltur unna og sett på den nye familiehytta vår!), men sover ungene? Neeeida... De ligger inne på barnerommet og jabber og jabber og jabber...

Jaja, de får nye de siste nettene på samme rom! :o) 20 dager til overtakelse av ny leilighet med 3 soverom!

Nå ropte forsyne meg 7-åringen:"Mamma, hvorfor er du våken ennå?" :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss - har du lagt dem alt? *rødme* våre to på 4 og 9 sitter og ser tv med lørdagsgodt - vi har grillet og gått lang tur - men nå er det også rett før jeg sender de på badet.

Skrevet

Du kunne ikke tatt deg en tur hit og fått fireåringen vår i seng også?;o)

Nytter ikke å få han til å forstå at det er natt når mange er ute å leker enda:o(

Skrevet

Her sover de to minste. Helt utslitt var de. Vi har vært på shopping og badet i badeland. Det er vel det kjekkeste de har opplevd på lenge :) De eldste spiller kort med gubben. Jeg er også sliten, har ikke krefter til å sende dem i seng. Ungene altså, he he..

Skrevet

Jøss - har du lagt dem alt? *rødme* våre to på 4 og 9 sitter og ser tv med lørdagsgodt - vi har grillet og gått lang tur - men nå er det også rett før jeg sender de på badet.

Dine sover kanskje lengre enn til kl. 6:15? ;o)

Spiller ingen rolle når poden sovner, blæra vekker ham mellom 6 - 6:30 uansett ser det ut til.

Skrevet

Spiller ingen rolle når poden sovner, blæra vekker ham mellom 6 - 6:30 uansett ser det ut til.

Ja - de kan sove til 10.00 på søndager :)

Skrevet

Her sover de to minste. Helt utslitt var de. Vi har vært på shopping og badet i badeland. Det er vel det kjekkeste de har opplevd på lenge :) De eldste spiller kort med gubben. Jeg er også sliten, har ikke krefter til å sende dem i seng. Ungene altså, he he..

Jeg tok med ungene i svømmehallen på torsdag -4-åringen sovnet med klærne på i stolen på stua -og sov til morgenen etter -det tok på ja! hehe

(sov i senga altså..)

Skrevet

Gleder meg så sykt til å flytte! Under en uke til overtakelse for vår del. :)

Frøkna mi blir lagt klokken sju hver kveld, så lenge det ikke er noe svært spesielt. Våkner tidlig gjør hun uansett, så det er like greit å legge henne når hun er trøtt. Blir ikke noe koselig etter det uansett, hvis hun er våken etter normal leggetid.

Skrevet

Jeg tok med ungene i svømmehallen på torsdag -4-åringen sovnet med klærne på i stolen på stua -og sov til morgenen etter -det tok på ja! hehe

(sov i senga altså..)

Får jeg spørre... 4-åringen, er det deres barn eller barnebarn?

Gjest prust
Skrevet

7 åringen min har ei venninne på overnatting, og de to har ikke sovnet ennå. Hun er stuptrøtt, men han kunne nok fint ha klart å være våken en time eller to til... Nå har jeg hysjet på dem og satt med i loftstua rett utenfor rommet, slik at de kanskje sovner litt fortere. Det var tydelig at hun var helt på grensen til å grine når han tøyset...

De to minste på 2 og 5 sover. Deilig når roen senker seg :-)

Gjest Calóni
Skrevet

Min syv år yngre bror og jeg delte rom da vi var små. Han hadde en haug med smokker i senga sånn at han ikke skulle hyle om den ene datt ut om natta.

Hver morgen våknet jeg av en smokk i øyet eller lignende. Han sto nemlig og kastet smokkene på meg, en etter en, helt til jeg våknet :P

Skrevet

Får jeg spørre... 4-åringen, er det deres barn eller barnebarn?

Det er barnebarn -vi har dem av alle slag vi vet du :-) Hun bor også her - endel. Har eget rom.

Skrevet

(sov i senga altså..)

Det tar på å bruke så mye energi, ja. Jeg så først for meg at 4 åringen sov i stolen hele natten, he he..

Vi måtte kjøre bil ganske lenge, i tillegg til hard shopping, ikke rart de var slitne. Bebisen tok en puppedupp da vi pauset i badehallen. Men jaggu holdt hun hømøret oppe til å få en sånn utenom det vanlige dag.

Skrevet

Nå sover 4-åringen og 9-åringen står i dusjen - så det blir vel ei råd. Tar med meg en likør og en kaffekopp og setter meg på trappa jeg -SCHÅÅÅL!

Skrevet

Nå sover 4-åringen og 9-åringen står i dusjen - så det blir vel ei råd. Tar med meg en likør og en kaffekopp og setter meg på trappa jeg -SCHÅÅÅL!

Nå er alle mine i seng. Den siste protesterte kraftig. Sa at vi sender henne i seng bare pga at vi er slitne.. He he..

I dag tok jeg min første utepils på 2 år. Herlig :)

Kos deg med kaffen og likøren. Hadde jeg hatt likør ville jeg sjøl tatt meg en..

Mrs. Wallace
Skrevet

Guttungen (femogethalvt) var ute og spilte fotball med kompiser til kl 20, kom hjem, kastet innpå litt mat, rapet lykkelig og ble skrubbet, lagt og lest for. Herlig med sommer!

Men jaggu ligger han ikke våken fremdeles. Jeg hører at han prater med seg selv der oppe.

Heldigvis sover han også en stund om morgenen - og han blir ikke gretten av lite søvn.

Skrevet

Da klokka var 22 gikk jeg inn og ba dem legge seg og sove. Tror jaggu det ble stille og!

Skrevet

Guttungen (femogethalvt) var ute og spilte fotball med kompiser til kl 20, kom hjem, kastet innpå litt mat, rapet lykkelig og ble skrubbet, lagt og lest for. Herlig med sommer!

Men jaggu ligger han ikke våken fremdeles. Jeg hører at han prater med seg selv der oppe.

Heldigvis sover han også en stund om morgenen - og han blir ikke gretten av lite søvn.

Jeg har funnet ut at jeg synger i stedet for å lese - jeg kjeder meg så vanvittig med å lese! ;)

Så hver kveld synger jeg denne sangen om "Ola Diger", "Mikkel Rev" og "Lille Petter Edderkopp"

Mrs. Wallace
Skrevet

Jeg har funnet ut at jeg synger i stedet for å lese - jeg kjeder meg så vanvittig med å lese! ;)

Så hver kveld synger jeg denne sangen om "Ola Diger", "Mikkel Rev" og "Lille Petter Edderkopp"

Jeg veksler litt der. Guttungen får som regel velge mellom lesing og sang, og det blir omtrent 50/50.

Jeg elsker å lese selv, men jeg er sær på hva jeg gidder å lese høyt. Det skal være barnelitteratur som voksne også kan lese noen ganger uten å få lyst til å sprenge av seg sitt eget hode med dynamitt. For det er jaggu mye drit på markedet.

Skrevet

Jeg veksler litt der. Guttungen får som regel velge mellom lesing og sang, og det blir omtrent 50/50.

Jeg elsker å lese selv, men jeg er sær på hva jeg gidder å lese høyt. Det skal være barnelitteratur som voksne også kan lese noen ganger uten å få lyst til å sprenge av seg sitt eget hode med dynamitt. For det er jaggu mye drit på markedet.

Ja, - nå har jeg ikke annet å lese enn disse hersens Disney-bøkene - og de er så lange!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...