Gå til innhold

Hva er venner?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

12

• Hawkwind

10

• DarkPink

6

• Mrs. Wallace

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

En det er behagelig å være stille med

En som dukker opp i hue ditt - som du får lyst til å dele opplevelser med

En du stoler på

En som er lik deg

Skrevet

En venn er en som stiller opp for deg også når livet går imot.

En som kan støtte deg når det er behov for det, og gi deg et spark bak når det er hva du har behov for.

En du kan ha 110% tillit til.

Gjest a survivor
Skrevet

Er det noe man ikke kan prate med en venn om? Er det noe man ikke kan repetere for ofte av det man prater til en venn om? Kan man prate om tvangspsykiatri med venner?

Gjest a survivor
Skrevet

En det er behagelig å være stille med

En som dukker opp i hue ditt - som du får lyst til å dele opplevelser med

En du stoler på

En som er lik deg

Takk for veldig fine ord!

Gjest a survivor
Skrevet

En som kan støtte deg når det er behov for det, og gi deg et spark bak når det er hva du har behov for.

I hvor stor grad tar venner initiativ til aa prate om mine problemer? Eller maa man alltid selv ta initiativ til det?

Hva mener du er forskjellen på forståelse, støtte og enighet? Dersom man har blitt rammet av noe dyptgripende alvorlig tidligere i livet sitt, kan man da forvente at ens venner er 110% enig i det man sier om dette?

Mrs. Wallace
Skrevet

I hvor stor grad tar venner initiativ til aa prate om mine problemer? Eller maa man alltid selv ta initiativ til det?

Hva mener du er forskjellen på forståelse, støtte og enighet? Dersom man har blitt rammet av noe dyptgripende alvorlig tidligere i livet sitt, kan man da forvente at ens venner er 110% enig i det man sier om dette?

Man kan aldri forvente at ens venner skal være 110 prosent enige - eller 65 prosent enige, for den saks skyld.

Men man kan forvente respekt, tillit og vilje til å forstå.

En riktig god venn har mot til å si ifra til deg, vilje til å støtte deg og tålmodighet til å bære over med deg. ;o)

Skrevet

Man kan ikke og bør ikke forvente at venner er enig i hva man selv mener.

Forøvrig bør man ha et godt etablert og langvarig vennskaplig forhold før ømtålige emner som psykiatri o.l. diskuteres.

Og selv da må man være var på at man diskuterer spesifikke problemstillinger fremfor å laste egne problemer over på et annet menneske.

Gjest a survivor
Skrevet

Forøvrig bør man ha et godt etablert og langvarig vennskaplig forhold før ømtålige emner som psykiatri o.l. diskuteres.

Og selv da må man være var på at man diskuterer spesifikke problemstillinger fremfor å laste egne problemer over på et annet menneske.

Dersom et menneske har blitt utsatt for tortur, kan man da ikke forvente at en venn tror en på alt det man sier omkring dette?

Skrevet

Er det noe man ikke kan prate med en venn om? Er det noe man ikke kan repetere for ofte av det man prater til en venn om? Kan man prate om tvangspsykiatri med venner?

Ja - men jeg liker ikke, eller har ikke behov for å snakke om sex med venner.

Skrevet

Ja, en merker i alle fall hvem som er venner -den dagen lykken snur! :)

Skrevet

En venn er en jeg kan stole på. Det er en jeg kan vise de fleste av mine sider til. Vennen tør å korrigere meg når hun mener jeg har gjort eller sagt noe som ikke er så bra.

En venn gir meg overskudd!

Skrevet

Jeg har flere venner, men en venninne som er veldig spesiell for meg. Vi kan snakke om det aller meste, har delt mye rart og gjort utrolig mye rart opp gjennom årene.

Jeg vet hun alltid er der for meg og jeg er alltid der for henne. Selv om vi ikke har sett hverandre på et par mnd så er kontakten der med en gang når vi treffes.

Vi er slett ikke alltid enig, men det gjør ingenting, vi er like glade i hverandre alikevel. :o)

Vi kan skravle sammen og vi kan være stille sammen. Det er ting hun er den eneste jeg kan tenke meg å be om hjelp til og det er ikke noen andre jeg snakker så fritt med om personlige ting som henne.

Vi har vært venner i over 20 år og jeg håper og tror vi har et ubrytelig vennskap.

Gjest a survivor
Skrevet

Hvis man ikke kan prate om slike tema med noen en kaller for en venn, er da denne personen egentlig ens venn? Naar man ikke kan prate med vedkommende om det som betyr mest for en i livet sitt?

Gjest a survivor
Skrevet

Ja, en merker i alle fall hvem som er venner -den dagen lykken snur! :)

Hva har lykke med vennskap å gjøre?

Gjest a survivor
Skrevet

Ja - men jeg liker ikke, eller har ikke behov for å snakke om sex med venner.

Hvis din venn hadde vært utsatt for voldtekt da, og hadde behov for å prate om det? Dag ut og dag inn periodevis?

Skrevet

Hva har lykke med vennskap å gjøre?

Tja -da jeg ble skilt f.eks (lykken snudde) så så jeg fort hvem som var mine EKTE venner -og hvem som plutselig unngikk meg.

Skrevet

Hvis din venn hadde vært utsatt for voldtekt da, og hadde behov for å prate om det? Dag ut og dag inn periodevis?

Vet ikke om jeg hadde vært den rette til det, all den tid jeg har en stor familie som også trenger meg. Jeg har rett og slett ikke tid til å være en sånn venn. Synd, men sant.

Hadde det vært en i familien min - hadde jeg stilt opp.

Skrevet

En god, skikkelig VENN er en man kan ringe når som helst på døgnet. En man kan gråte med, le med, og være stille med. Og en man kan gå inn på en butikk, og plukke ut noe som er typisk han og ha rett, og han kan gjøre det samme med deg.

Gjest a survivor
Skrevet

Man kan aldri forvente at ens venner skal være 110 prosent enige - eller 65 prosent enige, for den saks skyld.

Men man kan forvente respekt, tillit og vilje til å forstå.

En riktig god venn har mot til å si ifra til deg, vilje til å støtte deg og tålmodighet til å bære over med deg. ;o)

Hvilken interesse skulle en venn ha av å være uenig med deg på ting som du sier at du selv har opplevd i livet ditt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...