flisa Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 En det er behagelig å være stille med En som dukker opp i hue ditt - som du får lyst til å dele opplevelser med En du stoler på En som er lik deg 0 Siter
Hawkwind Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 En venn er en som stiller opp for deg også når livet går imot. En som kan støtte deg når det er behov for det, og gi deg et spark bak når det er hva du har behov for. En du kan ha 110% tillit til. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Er det noe man ikke kan prate med en venn om? Er det noe man ikke kan repetere for ofte av det man prater til en venn om? Kan man prate om tvangspsykiatri med venner? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 En det er behagelig å være stille med En som dukker opp i hue ditt - som du får lyst til å dele opplevelser med En du stoler på En som er lik deg Takk for veldig fine ord! 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 En venn er en som stiller opp for deg også når livet går imot. En som kan støtte deg når det er behov for det, og gi deg et spark bak når det er hva du har behov for. En du kan ha 110% tillit til. I hvor stor grad tar venner initiativ til aa prate om mine problemer? Eller maa man alltid selv ta initiativ til det? Hva mener du er forskjellen på forståelse, støtte og enighet? Dersom man har blitt rammet av noe dyptgripende alvorlig tidligere i livet sitt, kan man da forvente at ens venner er 110% enig i det man sier om dette? 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 I hvor stor grad tar venner initiativ til aa prate om mine problemer? Eller maa man alltid selv ta initiativ til det? Hva mener du er forskjellen på forståelse, støtte og enighet? Dersom man har blitt rammet av noe dyptgripende alvorlig tidligere i livet sitt, kan man da forvente at ens venner er 110% enig i det man sier om dette? Man kan aldri forvente at ens venner skal være 110 prosent enige - eller 65 prosent enige, for den saks skyld. Men man kan forvente respekt, tillit og vilje til å forstå. En riktig god venn har mot til å si ifra til deg, vilje til å støtte deg og tålmodighet til å bære over med deg. ;o) 0 Siter
Hawkwind Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 I hvor stor grad tar venner initiativ til aa prate om mine problemer? Eller maa man alltid selv ta initiativ til det? Hva mener du er forskjellen på forståelse, støtte og enighet? Dersom man har blitt rammet av noe dyptgripende alvorlig tidligere i livet sitt, kan man da forvente at ens venner er 110% enig i det man sier om dette? Man kan ikke og bør ikke forvente at venner er enig i hva man selv mener. Forøvrig bør man ha et godt etablert og langvarig vennskaplig forhold før ømtålige emner som psykiatri o.l. diskuteres. Og selv da må man være var på at man diskuterer spesifikke problemstillinger fremfor å laste egne problemer over på et annet menneske. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Man kan ikke og bør ikke forvente at venner er enig i hva man selv mener. Forøvrig bør man ha et godt etablert og langvarig vennskaplig forhold før ømtålige emner som psykiatri o.l. diskuteres. Og selv da må man være var på at man diskuterer spesifikke problemstillinger fremfor å laste egne problemer over på et annet menneske. Dersom et menneske har blitt utsatt for tortur, kan man da ikke forvente at en venn tror en på alt det man sier omkring dette? 0 Siter
flisa Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Er det noe man ikke kan prate med en venn om? Er det noe man ikke kan repetere for ofte av det man prater til en venn om? Kan man prate om tvangspsykiatri med venner? Ja - men jeg liker ikke, eller har ikke behov for å snakke om sex med venner. 0 Siter
flisa Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 En venn er en som stiller opp for deg også når livet går imot. En som kan støtte deg når det er behov for det, og gi deg et spark bak når det er hva du har behov for. En du kan ha 110% tillit til. Ja, en merker i alle fall hvem som er venner -den dagen lykken snur! 0 Siter
Gjest AveM Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 En venn er en jeg kan stole på. Det er en jeg kan vise de fleste av mine sider til. Vennen tør å korrigere meg når hun mener jeg har gjort eller sagt noe som ikke er så bra. En venn gir meg overskudd! 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Jeg har flere venner, men en venninne som er veldig spesiell for meg. Vi kan snakke om det aller meste, har delt mye rart og gjort utrolig mye rart opp gjennom årene. Jeg vet hun alltid er der for meg og jeg er alltid der for henne. Selv om vi ikke har sett hverandre på et par mnd så er kontakten der med en gang når vi treffes. Vi er slett ikke alltid enig, men det gjør ingenting, vi er like glade i hverandre alikevel. ) Vi kan skravle sammen og vi kan være stille sammen. Det er ting hun er den eneste jeg kan tenke meg å be om hjelp til og det er ikke noen andre jeg snakker så fritt med om personlige ting som henne. Vi har vært venner i over 20 år og jeg håper og tror vi har et ubrytelig vennskap. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Man kan ikke og bør ikke forvente at venner er enig i hva man selv mener. Forøvrig bør man ha et godt etablert og langvarig vennskaplig forhold før ømtålige emner som psykiatri o.l. diskuteres. Og selv da må man være var på at man diskuterer spesifikke problemstillinger fremfor å laste egne problemer over på et annet menneske. Hvis man ikke kan prate om slike tema med noen en kaller for en venn, er da denne personen egentlig ens venn? Naar man ikke kan prate med vedkommende om det som betyr mest for en i livet sitt? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Ja, en merker i alle fall hvem som er venner -den dagen lykken snur! Hva har lykke med vennskap å gjøre? 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Ja - men jeg liker ikke, eller har ikke behov for å snakke om sex med venner. Hvis din venn hadde vært utsatt for voldtekt da, og hadde behov for å prate om det? Dag ut og dag inn periodevis? 0 Siter
flisa Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Hva har lykke med vennskap å gjøre? Tja -da jeg ble skilt f.eks (lykken snudde) så så jeg fort hvem som var mine EKTE venner -og hvem som plutselig unngikk meg. 0 Siter
flisa Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Hvis din venn hadde vært utsatt for voldtekt da, og hadde behov for å prate om det? Dag ut og dag inn periodevis? Vet ikke om jeg hadde vært den rette til det, all den tid jeg har en stor familie som også trenger meg. Jeg har rett og slett ikke tid til å være en sånn venn. Synd, men sant. Hadde det vært en i familien min - hadde jeg stilt opp. 0 Siter
DarkPink Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 En god, skikkelig VENN er en man kan ringe når som helst på døgnet. En man kan gråte med, le med, og være stille med. Og en man kan gå inn på en butikk, og plukke ut noe som er typisk han og ha rett, og han kan gjøre det samme med deg. 0 Siter
Gjest a survivor Skrevet 10. juni 2006 Skrevet 10. juni 2006 Man kan aldri forvente at ens venner skal være 110 prosent enige - eller 65 prosent enige, for den saks skyld. Men man kan forvente respekt, tillit og vilje til å forstå. En riktig god venn har mot til å si ifra til deg, vilje til å støtte deg og tålmodighet til å bære over med deg. ;o) Hvilken interesse skulle en venn ha av å være uenig med deg på ting som du sier at du selv har opplevd i livet ditt? 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.