Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok 10 minutters sol idag.

Men det er sånn grader greier som jeg ikke helt skjønner.

Den var innstilt på 20, og du kunne skru den oppover.

Jeg med min lyse hud, skal jeg ha den på 20 eller skru den mer oppover?

Jeg er helt grønn på dette.

Det er DAN SUN solstudio jeg går på.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tipper det er egen tidsinnstilling for ansiktssol. De fleste solarier har egne rør for ansiktet og disse kan man stille inn selv.

Skrevet

Tipper det er egen tidsinnstilling for ansiktssol. De fleste solarier har egne rør for ansiktet og disse kan man stille inn selv.

Det kan stemme. Jeg har pittelitt fregner i ansiktet, som såklart blir VELDIG synlige når jeg skal sole meg.

Bør jeg da kanskje skru ansiktsgradene til 10 eller 5 eller noe slikt?

Er det forresten samme solingsgrad på alle maskinene i det studioet? Man kan ikke forandre på gradene der sant?

Skrevet

Det kan stemme. Jeg har pittelitt fregner i ansiktet, som såklart blir VELDIG synlige når jeg skal sole meg.

Bør jeg da kanskje skru ansiktsgradene til 10 eller 5 eller noe slikt?

Er det forresten samme solingsgrad på alle maskinene i det studioet? Man kan ikke forandre på gradene der sant?

Fregner er bare sjarmerende ;-)

Jeg ville startet på max 10, hvis det er første sola du får i år, ja.

Det er ofte ulike rør i solariene, ja. De beste er selvsagt dyrere ;-)

Skrevet

"Fregner er bare sjarmerende ;-)"

Har du fregner sjøl?

Jeg er ikke så glad i fregnene mine, har dem bare i ansiktet og har derfor unnlatt å sole meg i ansiktet i flere år. Men nå får det bare stå til.

"Jeg ville startet på max 10, hvis det er første sola du får i år, ja."

Ok da gjør jeg det. Første sola jeg har fått på flere år. Jeg er hvit altså, hater å sole meg nemlig - blir gal av varmen.

Men nå vil jeg har farge, så da blir det solarium.

"Det er ofte ulike rør i solariene, ja. De beste er selvsagt dyrere ;-)"

Jo, men det er de _samme_ gradene i det samme solstudioet tenker jeg?

Tenkte jeg skulle sole meg annenhver dag, sånn ca 10 minutt, hvor lang tid tror du da det vil ta før man ser litt farge?

Skrevet

Har du fregner sjøl?

Jeg er ikke så glad i fregnene mine, har dem bare i ansiktet og har derfor unnlatt å sole meg i ansiktet i flere år. Men nå får det bare stå til.

Ok da gjør jeg det. Første sola jeg har fått på flere år. Jeg er hvit altså, hater å sole meg nemlig - blir gal av varmen.

Tenkte jeg skulle sole meg annenhver dag, sånn ca 10 minutt, hvor lang tid tror du da det vil ta før man ser litt farge?

"Har du fregner sjøl?"

Ikke vanligvis, men nå har jeg nettopp vært gravid og da fikk jeg skikkelig pigmentforandringer i ansiktet, så med én gang jeg fikk litt sol på meg så fikk jeg et "fint" bånd med fregner på begge kinnbena og over nesa :-p Smekkert...

Innstillingen går ikke på grader altså, men minutter. Du stiller inn antall minutter med ansiktssol på den saken. Den kan også skrues helt av, og dersom du kjenner at du blir litt stiv i maska kan det kanskje være smart å droppe ansiktssola i det hele tatt de første gangene.

Jeg vet ikke helt hva du mener med grader i de ulike solariene.. Men de fleste solstudioer har flere senger med ulik kvalitet og styrke på rørene. De mest effektive er dyrere, men kanskje ikke smart å starte der, dersom man er blåbleik nordmann i utgangspunktet ;-p

Skrevet

Fregner et forstadie til kreft, min kjære Watson.

Skrevet

Har du fregner sjøl?

Av sol får du flere fregner. De tyder på at du har en type hud som ikke burde ha så mye sol?

Skrevet

Fregner et forstadie til kreft, min kjære Watson.

Øh... og hvor har du det ifra?

Fregner er pigmentceller som reagerer raskt på sollys. Dette er naturlig, og ufarlig.

Skrevet

Øh... og hvor har du det ifra?

Fregner er pigmentceller som reagerer raskt på sollys. Dette er naturlig, og ufarlig.

Det sier Fyrand, men de med fregner og lys hud har sterkere tendens til å bli solbrent, dermed større kreftfare. Skulle det stått.

Skrevet

Av sol får du flere fregner. De tyder på at du har en type hud som ikke burde ha så mye sol?

Nei kanskje ikke. Men jeg har jo ikke lyst til å se ut som et laken, ei heller en neger.

Men noe midt imellom må jeg vel kunne "forlange" ? :)

Skrevet

Nei kanskje ikke. Men jeg har jo ikke lyst til å se ut som et laken, ei heller en neger.

Men noe midt imellom må jeg vel kunne "forlange" ? :)

En skrelt reddik har fin farge.

Neida. Men.

Bleke damer er faktisk mer sexy enn brune.

Skrevet

En skrelt reddik har fin farge.

Neida. Men.

Bleke damer er faktisk mer sexy enn brune.

Nja, kan ikke si meg helt enig i det da.

Syntes VELDIG brune, sånn omtrent svart, er meget stygt da.

Men sånn fin gyllen farge, synes jeg er pent.

Skrevet

Nja, kan ikke si meg helt enig i det da.

Syntes VELDIG brune, sånn omtrent svart, er meget stygt da.

Men sånn fin gyllen farge, synes jeg er pent.

Og jeg syns blek er pent.

Min bestemor hadde glatt og lys hud som en baby. Hun hadde adri solt seg, aldri røyka og maks en portvin eller to i uka.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...