Gå til innhold

eksamensangst!!

Gjest fullaveksamensangs

Anbefalte innlegg

Gjest fullaveksamensangs
Skrevet

eksamen på tirsdag. vet ikke hva jeg skal gjøre. har lest og lest, noen ganger har jeg kontroll tror jeg, andre ganger kan jeg ingenting! muntlig eksamen må være det verste som fins....noen som har gode tips for å roe seg ned, og til å forbli rolig når man er i eksamenslokalet?

Videoannonse
Annonse
Gjest printa
Skrevet

Hei.

Jeg har hatt muntlig eksamen noenganger, og det har gått helt ålreit. Faktisk bedre enn med de skriftlige jeg har hatt på skolen. Hjemmeeksamen er vel det jeg trives best med.

Den erfaring jeg har gjort meg, er at du skal ha en dialog med sensor og eksaminator. Er det gruppeeksamen, er det viktig at dere alle får snakket, om ikke vil eksaminator forsøke å dra den som er minst aktiv inn i dialogen.

Jeg har også gjort meg den erfaring at det er enklere å få vist hva man kan, i muntlig eksamen. Du får snakket om det du har lest, derfor er det da kanskje viktig at du får snakket, resonert på pensum nå frem til eksamensdatoen, enn å lese mer teori. Pensumet kjenner du vel nå, så da gjelder det bare å sette ordene på det du skal si.

Du gjør det helt sikkert godt, men det er viktig å sette seg realistiske mål. Du skal være skikkelig knallgod om du forsøker å oppnå A. B og C er også gode karakterer. Og får du en D eller E, så går ikke verden under for da heller.

For å bli rolig kan jeg bare gi deg mitt eget tips. Tenk på verre ting du har opplevd, og det du skal gjennom nå er bare "peanuts" i forhold.

Lykke til.;-)

Gjest gruer meg veldig
Skrevet

Jeg har også muntlig eksamen på tirsdag. Gruer meg helt forferdelig:o( Håper det går bra med deg fullaveksamensangst, ønsker deg masse lykke til.

Og takk for tips fra deg printa, ble kanskje bittelitt roligere av det.. :)

Mary Poppins
Skrevet

Ta deg en shot før du drar hjemmefra :)

Skrevet

Spis lett mat dagen før eksamen, som f.eks laks og masse grønnsaker.

Unngå tung mat som biff.

Laksen inneholder omega 3, som gjør at det er lettere å tenke klart.

Du kan selsagt også ta omega3 i pilleform, men prøv iallfall å unngå usunn eller "tung" mat før du skal ha eksamen.

Lykke til!

Angelica :o)
Skrevet

Ta deg en shot før du drar hjemmefra :)

*LOL*

Beste rådet til nå ;)

Skrevet

Jeg går fjerde året på lærerskolen.

Det er slitsomt med eksamensangst.

For det første.

1.Ta en titt over det du ikke er sikker på dagen før. Gi deg selv et overblikk og prøv å forklar inni deg. Jeg bruker å lage meg tankekart og det er fint for å memorere.

2. Gå deg en lang og god tur. Vær snill mot deg selv.

3. Tenk at nå har du gjort det du kan og nå får det gå som det går.

4.På eksamensdagen. Se på læreren din. Han ønsker deg alt godt og vil prøve å hjelpe deg slik at du får fram kunnskapen. Trekk pusten dypt og tenk at dette går bra. Tankens kraft er viktig.

Lykke til. Det går bedre enn du tror. Få høre hvordan det har gått da :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...